“דווקא עכשיו”: כנס לפורשים הירושלמים

“דווקא עכשיו”: כנס לפורשים הירושלמים הפותח בפניהם דלתות לעולם החדש שמחכה להם בחוץ

עיריית ירושלים, בשיתוף המשרד לשוויון חברתי ולקידום מעמד האישה וג’וינט אשל, ערכו כנס שנתי המוקדש לאוכלוסיית הפורשים החדשים בירושלים, במטרה להציג בפניהם הזדמנויות ואפשרויות להתחלות חדשות

 

 

בכנס, שהתקיים בהפקת מרכז ההכוון אפ 60+, נחשפו הפורשים למידע על השירותים הקיימים בעיר וניתנה להם האפשרות להתחבר אליהם כדי לקחת חלק בפעילויות המגוונות העומדות לרשותם.

 

במסגרת הכנס הוצגה לעומדים לפרוש ולפורשים לאחרונה, מעטפת רחבה של השירותים הקיימים בעיר ובמרכז הפרישה העירוני.

 

 

המשתתפים קיבלו מידע וכלים לבנייה ותכנון תקופת החיים החדשה והאזינו להרצאות בנושאי מציאת משמעות חדשה, ניהול ותכנון סדר יום חדש, קידום ועיצוב אורח חיים בריא וכו’.

 

בנוסף, הוצבו דוכני מידע על מענה עירוני בנושאי התנדבות, מיצוי זכויות, חזרה לשוק התעסוקה, פנאי והעשרה, יזמות ועוד.

 

מנהלת מרכז אפ 60+ , נגה זיו:

“תהליך פרישה מהעבודה מציב אתגרים במישור האישי, הזוגי הכלכלי והחברתי. מדובר בשלב קריטי ביכולתו של האדם להתמודד עם תקופת חיים חדשה, לנהל אותה בהצלחה ולחיות חיים שלמים ובעלי משמעות. הצלחה או אי הצלחה של האדם לנהל תקופת חיים זו תשפיע עמוקות ותעצב את המשך חייו ואת תהליך הזדקנותו”.

 

המרכז העירוני לפרישה אפ 60+ מעודד לחיים של זקנה פעילה ומעניק מעטפת ותמיכה לניהול והכוונת תקופת החיים החדשה, באמצעות מגוון פעילויות הכוללות בין השאר ליווי ואמון אישי, סדנאות לקידום אורח חיים בריא, קורסי מחשב וסמארטפון, סדנאות להתנהלות כלכלית נכונה, סדנה לשיפור התקשורת הזוגית לאחר הפרישה, יזמות חברתית ועסקית ועוד. הסדנאות מועברות באמצעות מיטב אנשי המקצוע, מרביתן בחינם או בעלות מסובסדת.

 

ריקי, פרשה לפני כ- 3 חודשים ממשרד החינוך: “הגעתי למרכז והרגשתי שהגעתי הביתה, פגשתי אנשים שעוברים בדיוק את אותם תהליכים שאני עוברת. הייתי מבולבלת מאוד ומלאה בחוסר וודאות לגבי המשך החיים ללא עבודה. היום אני במקום אחר – קיבלתי כלים, רכשתי חברים נוספים ובניתי לי סדר יום חדש ומשמעותי”.

פורשת נוספת מציינת: “העבודה הייתה מרכז חיי. ביום שפרשתי נוצר אצלי חלל גדול והבנתי שאני חייבת למלא אותו במשמעות ובתוכן, אחרת אפול. למזלי לא הייתי צריכה לעשות את זה לבד, הגעתי למרכז הפרישה וגיליתי עולם חדש”.

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

“סיומו של פרק הוא תחילתו של פרק אחר וחדש ואתם לא לבד בתהליך. עיריית ירושלים רואה בתושבים הוותיקים נכס משמעותי ותורם לעיר ופועלת לקדם למענכם תוכניות לשיפור רווחתכם ואיכות חייכם, גם לאחר פרישה. המיזם הוא חלק מאסטרטגיה רחבה של פיתוח מענה מגוון בצמתים שונים בחייהם של התושבים בעיר, במטרה לעודד מעורבות קהילתית, עשייה משמעותית והרחבת מעגלים חברתיים. נמשיך ונפעל לפיתוח ולהעמקת העשייה למען התושבים הוותיקים בירושלים בכל דרך ובכל מרחב”.

פרטים נוספים: במרכז אפ 60+ 0506725608.

 

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – אזרחים וותיקים – הגיל השלישי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן