גני תקווה: יוזמה ייחודית למניעת חרמות ונידויים של ילדים

לא משאירים אף אחד מאחור: היוזמה העירונית למניעת חרמות של ילדים ביום כיפור עיריית גני תקווה מובילה יוזמה ייחודית למניעת חרמות ונידויים ביום כיפור, כחלק מתוכנית SEL ללמידה חברתית רגשית. העירייה יצאה בקמפיין עירוני, בשיתוף עם ההורים ובתי הספר – במטרה להבטיח שכל ילד וילדה יזכו להשתתף בפעילויות חברתיות ביום כיפור

חרמות?, לא בבית ספרנו: עבור ילדים רבים, יום כיפור הוא הזדמנות ליהנות מזמן חופשי ולבלות עם חבריהם ברכיבה על אופניים, במשחקי קופסה ובמעגלים חברתיים. אולם, לצד חוויות אלו, יום כיפור עלול להיות גם כר פורה לתופעות פוגעניות כמו נידוי וחרמות. כדי למנוע את התופעות הקשות הללו, עיריית גני תקווה יזמה תוכנית חדשנית למניעת חרמות ביום כיפור, כחלק מתוכנית הלמידה החברתית-רגשית העירונית (SEL), בשיתוף פעולה עם ההורים ובתי הספר.

חרם חברתי הוא תופעה קשה המותירה חותם עמוק על ילדים ונוער, המשפיע גם על חייהם הבוגרים. מחקרים מראים כי נידוי בילדות עלול לפגוע בתחושת הערך העצמי של הנפגעים, להשפיע על בחירותיהם האישיות והמקצועיות ולפגום ביכולתם להאמין בעצמם ובאחרים. ילדים שחוו חרמות עשויים להיאבק בעתיד בבעיות רגשיות כמו חרדה חברתית, קושי במערכות יחסים ותחושת בדידות.

תוכנית SEL הוטמעה בעיר לפני שלוש שנים בתמיכת 'יד הנדיב', בית ספר סגול מאוניברסיטת רייכמן וארגון מצמיחים. מטרתה להעניק לתלמידים כלים רגשיים וחברתיים לבניית חוסן נפשי, לתמוך בהתפתחות האישית והחברתית, ולשפר את היחסים בין כלל באי מערכת החינוך. נוכח המלחמה והאתגרים שעומדים בפני הנערות והנערים, החליטה ראש עיריית גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, להמשיך ולהרחיב את הפעילות בתוכנית זו, ולהתאים אותה לצרכים הייחודיים של הילדים בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל'.

תוכנית SEL בגנית קווה החליטה לשים דגש על שילוב כלל התלמידים והילדים בקהילה, כך שאף אחד לא יישאר מחוץ למעגל החברתי ביום כיפור. הקמפיין העירוני כולל גם את ההורים, אשר נקראים לשוחח עם ילדיהם ולוודא שכולם משתתפים בפעילויות החברתיות, בין אם הם בוחרים לצום או לבלות. היוזמה נבנתה בהשראת פיילוט מוצלח למניעת חרמות שהתקיים ביום העצמאות, וזכה לשבחים הן מצד התלמידים והן מצד הוריהם.

רה"ע גני תקווה, ליזי דלריצ'ה סיכמה: "חרמות ונידויים הם תופעות בלתי מתקבלות על הדעת, ובפרט בקהילה שלנו אני מברכת על היוזמה שאינה מתבצעת רק בבתי הספר, אלא מערבת את כל הקהילה – מההורים ועד המורים. השאיפה היא ליצור חיבור קהילתי שבו כל ילד או ילדה יוכלו להשתתף בפעילויות מבלי לחשוש להישאר לבד."

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן