גיבורי הניקיון של ירושלים; כנס הוקרה לפעילי הניקיון ואיכות הסביבה בעיר 

הפעילים שותפים למיזם המובל על-ידי המחלקה לעבודה קהילתית בירושלים ובמהלך השנה האחרונה השתתפו תושבים בגילאים שונים וממגזרים שונים

עיריית ירושלים מפיקה למען פעילי הניקיון ואיכות הסביבה בבירה כנס הוקרה על קידום יוזמות ניקיון בעיר

הכנס שנערך על-ידי המחלקה לעבודה קהילתית בעיריית ירושלים, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, יתקיים ביום שני – 03/06/24 בסינמה סיטי ירושלים, וייקחו בו חלק פעילים, אנשי מקצוע ועובדים קהילתיים, אשר יציגו את היוזמות המרכזיות ויסכמו את שנת הפעילות. מדובר בכנס שנתי לסיכום עשייתם של הפעילים והוקרה על תרומתם לניקיון העיר במהלך שנת 2023.

הפעילים שותפים למיזם המובל על-ידי המחלקה לעבודה קהילתית בירושלים זו השנה הרביעית ברציפות, במסגרתו לוקחים אחריות על נראות הסביבה הקרובה לביתם ומקדמים יוזמות ניקיון ואיכות סביבה בכ-20 שכונות שונות בכל רחבי העיר.

במיזם השתתפו במהלך השנה האחרונה תושבים בגילאים שונים וממגזרים שונים: ילדים, נוער ומבוגרים, אשר לקחו חלק במהפך הניקיון בעיר ובמסגרת עשייתם דאגו להפוך פינות מוזנחות או לא מנוצלות בסביבת מגוריהם, למקומות נקיים ומטופחים המעוררים גאווה בקהילה. זאת במטרה לגרום לשאר תושבי השכונה לא ללכלך ואף לדרבן לשמירה על הניקיון ואיכות הסביבה.

בין הפרויקטים הרבים במסגרת המיזם:

בשכונת בית וגן – הורים וילדים כתבו יחד סיפורי ילדים על חשיבות השמירה על איכות הסביבה והניקיון במרחב הציבורי. מתוך הסיפורים, יצרו ספר ענק ומרהיב בתלת מימד ששימש כלי הסברה חשוב בכיתות ומעונות יום ברחבי השכונה.

בשכונת רוממה – הפכו התושבים פינה מוזנחת לנקודת תצפית נקייה ונעימה עם פסלי אמנות, אותם צבעו וטיפחו. בנוסף, עזרו בכתיבת סלוגנים לשילוט המבקש לשמור על הסביבה ועל הניקיון.

בשכונת וואדי אל ג'וז – עבדו התושבים על קיר ענק ומוזנח ברחוב מרכזי, בפעילות בין דורית ששילבה מבוגרים ותלמידים, שיפצו וציירו פרטי אמנות יפים ומרשימים, יחד עם אמן.

בשכונת רמות – תושבים פגשו עובדי תברואה, שמעו על עבודתם וחשבו על שיתופי פעולה, צבעו והבליטו פחים יחד עם ילדי השכונה והקימו סיירת שפועלת בגני שעשועים ומקיימת פעולות הסברה בנושא ניקיון.

בשכונת הגבעה הצרפתית – נעשתה פעילות קהילתית בנחל צופים במטרה להגביר את המודעות לחשיבות השמירה על ערכי הטבע והסביבה, בדגש על הניקיון בנחל. הפעילות כללה מבצע ניקיון של פסולת ביער ויצירת שלטי הסברה בנושא. כמו כן, הוקמה סיירת פעילים הממונה על שמירת היער.

מדובר בדוגמאות למיזמים מתוך רבים, אותם מובילים העובדים הקהילתיים בעיר, אשר במסגרת עבודתם השוטפת מפתחים ומקדמים תוכניות המעודדות תושבים לקחת חלק פעיל ולהיות שותפים בנושאים חברתיים וסביבתיים.

ההנחה המרכזית היא, שתוכניות מעין אלו מחזקות את תחושת השייכות של התושבים למקום בו הם מתגוררים ומשפיעות גם על חוסנה ועוצמתה של הקהילה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

"ניקיון העיר ניצב בראש מעיינינו. העיר ירושלים עברה בשנים האחרונות מהפך והיא העיר הנקייה בישראל. המיזם המבורך מעלה את רמת מעורבות ומודעות התושבים לניקיון ברחבי העיר ותורם לאיכות החיים, איכות הסביבה וטיפוח הטבע והסביבה. אנו מאמינים ששמירה על מרחבים נקיים מייצרת תחושת גאווה קהילתית ותורמת לרווחתנו, לבריאותנו ולאיכות חיינו. נמשיך ונשקיע בטיפוח וניקיון הסביבה, בשיתוף התושבים".

במהלך הכנס תועבר הרצאה של העיתונאי אביב לביא "למה לי סביבה עכשיו?", תוגש ארוחה מפנקת והקומיקאי בני ברוך יגיש מופע סטנדאפ.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ליואב גיל, רכז שיתוף ציבור במחלקה לעבודה קהילתית בקישור.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן