גזר דין נוסף בפרשת קרטל ההסעות

שמונה וחצי חודשי מאסר בפועל וקנס וחילוט בסך של כ-2 מיליון ₪ לרונן חירק ולחברת רון גל, שהורשעו בתיאום מכרזים בתחום ההסעות

בית המשפט המחוזי בירושלים (כבוד השופט מרדכי כדורי) הרשיע את רונן חירק ואת חברת רון-גל הסעות בע”מ, בעבירות על חוק התחרות וחוק העונשין וגזר על רונן חירק עונש של 8 וחצי חודשי מאסר בפועל וכן גזר עליו ועל החברה קנס וחילוט בשווי של כ – 2 מיליון ש”ח, על בסיס הסדר טיעון אשר נחתם בין הצדדים.

חירק והחברה הודו במסגרת הסדר הטיעון בחמישה אישומים שעניינם תיאומי מכרזים לשירותי הסעות של רשויות מקומיות וזכיה במרמה במכרזים אלה בשווי של מיליוני שקלים.

בית המשפט ציין כי מספר המכרזים שבכתב האישום וההיקף הכלכלי שלהם מלמדים כי מדובר בפגיעה לא מבוטלת בערך המוגן של התחרות החופשית ובערך המוגן של עבירת המרמה. יחד עם זאת, בית המשפט התחשב בכך שהנאשמים היו מהראשונים שחתמו על הסדר טיעון וכי הם הודו בשלב ראשוני של ההליך: “הודאה מסוג זה, בשלב כה מוקדם של ההליך, מבטאה באופן ברור קבלת אחריות מצידם של הנאשמים ומוכנות לשאת בתוצאות מעשיהם”.

זהו הסדר הטיעון השני בפרשה, כאשר בתאריך 04.02.2024 גזר בית המשפט המחוזי עונש של שישה וחצי חודשי מאסר מאחורי סורג ובריח על הבעלים של חברת שירן הסעות, מר קובי קקון.

פסיקת בית המשפט המחוזי מבטאת את החומרה שמייחסים בתי המשפט לעבירות על חוק התחרות וממשיכה את מגמת הפסיקה המטילה עונשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח לעוברים על חוק התחרות, אף טרם הגשת כתב אישום נגדם.

חקירת הפרשה החלה בשנת 2018 על ידי מחלקת החקירות של רשות התחרות. במסגרת פרשה רחבת היקף זו, גויסו שני עדי מדינה אשר על פי הסדר הטיעון שנחתם עימם יוטל על אחד מהם עונש של ארבעה חודשי מאסר בפועל.

את רשות התחרות מייצגים עו”ד אייל פרזון, אסנת שלזינגר ושיר יוגב.

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן