לאחרונה הגיע לסיומו קורס צוללן 121, אותו סיימו כ-30 לוחמים. מדובר בקורס מהיוקרתיים והייחודיים בצה״ל, שאליו מתמיינים כל שנה מאות מועמדים. אורך הקורס הינו שנה וחודשיים ומתחלק לשני שלבים מרכזיים – שלב ״בסיסי״ ושלב ״ייעודי״. מדובר בקורס התנדבותי, מאתגר, מקצועי וערכי. עם סיום הקורס, מוענקים לבוגרים דרגת הסמל, רישיון צלילה (שני כוכבים) וסיכת צוללן. על המסיימים בהצלחה את הקורס היוקרתי, נמנה גם סמל א’ בן 20 מגדרה. 

סמל א’ למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב רובוטיקה ופיזיקה. בזמנו הפנוי, א’ אוהב לשחק כדורסל ובעברו אף היה קפטן נבחרת. עוד הוא אוהב לרוץ, לצייר ולבלות עם חברים. לפני הצבא היה סמל א’ במכינה קדם צבאית ובמהלכה למד המון והתאמן בכושר קרבי, מה שהוביל אותו לבסוף לשייטת הצוללות. בתחילת דרכו בקורס צוללן א’ לא הכיר כל כך את היחידה, אבל ככל שחלף הזמן הוא למד יותר, הבין את המשמעות האדירה של פעולות השייטת והיא נכנסה לו עמוק ללב. על הקורס סמל א’ מספר: “החברים זה הכול. בכל פעם שאני רואה את הצוות אני מתרגש. זהו שירות המשלב המון דברים אבל בעיקר איפוק פיזי ומנטלי, עבודה תחת לחץ ודחיית סיפוקים. זה השירות הכי מיוחד שיכולים לחוות”.

לקראת שירותו הסדיר בשייטת הצוללות, מצפה סמל א’ להשתלב טוב בצוות עם הלוחמים, להוכיח את עצמו וליהנות מהשירות. הוא מצפה להיות עצמאי יותר אחרי הקורס, להתפתח ולהתקדם, לא להוריד את הרגל מהגז ובנוסף לכל, לתרום מעצמו וללמד את הדור הצעיר יותר.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן