גאווה גדולה בכפר הנוער כנות

אלופים אחד-אחת: תלמידי נבחרת המאיץ המדעי בכפר הנוער כנות השתתפו בתחרות הבינלאומית בפראג. התלמיד גילעד קשלס זכה בקטגוריית התכנון ההנדסי הטוב ביותר. “התלמידים מכוונים הכי גבוה שאפשר ומוכיחים שהם יכולים להצליח בגדול”, אמרה מירית קשלס, אימו של גילעד

כבר ארבע שנים ברציפות שתלמידי ותלמידות כפר הנוער כנות מעפילים לשלב הגמר בתחרות המאיץ המדעי, הנערכת בשיתוף נאס”א, סוכנות החלל האמריקאית. התחרות מבקשת להציג פיתרונות ויוזמות בתחום החלל, ומשתתפים בה נבחרות מבתי ספר נבחרים ברחבי העולם, שהעפילו לתחרות הבינלאומית לאחר שניצחו בתחרויות הלאומיות בארציהן.

הנבחרת של כפר הנוער כנות השתתפה בתחרות הבינלאומית לפני כשבועיים, והגיעה שוב להישג מרשים, כשזכתה בקטגוריית התכנון ההנדסי הטוב ביותר ביוזמה שהציגה בפני השופטים, בהם בכירים בנאס”א.

נבחרת תלמידי “המאיץ המדעי” הציגו במהלך התחרות המצאה יצירתית, במסגרתה הם מציעים לאסוף מתכות שקיימות על כוכבי לכת, ולהשתמש בהם לבנייה בכוכבי הלכת שיעברו הארצה ובהם יתגוררו בני אדם, או להביאם לכדור הארץ – ולהשתמש בהם לבנייה. משלחת התלמידים הציגה את התכנית בפני חבר השופטים, שהתרשמו ממנה מאוד והעניקו למתכנן גילעד קשלס, תלמיד כיתה ט’ בכפר, את התואר הנכסף “ההמצאה בעלת התכנון ההנדסי הטוב ביותר” מבין כלל ההמצאות שהוצגו בתחרות. התלמידים המאושרים היו מצידם שמחים עד השמיים ובחזרה, תרתי משמע.

מירית קשלס, אימו של גילעד, מספרת כי עבור בנה, ההשתתפות בתכנית “המאיץ המדעי” הייתה משנה חיים, לא פחות. כאשר גילעד התלבט יחד איתה האם להצטרף לתכנית, הוא נדרש ליצירתיות, שליטה בשפה האנגלית, יכולת עבודת צוות ועוד. את כל התכונות האלו הוא גם חיזק בשנים בהם לקח חלק בתכנית, כמו גם יתר התלמידים והתלמידות שהשתתפו בה. “לצד הדרישה למקצועיות רבה בהצגת הפרוייקט וביקור במתקנים שקשורים לתחום החלל, המפגש החברתי עם עוד תלמידים מרחבי הארץ והעולם יצר קשרים שפתחו פתח למפגשים וחיבורים נוספים בארץ מעבר לפרוייקט”, סיפרה מירית.

גילעד, מצידו, גילה מאז ומתמיד עניין רב בתחום ההמצאות בכלל והחלל בפרט. בגיל 13, הוא בחר לממש את מתנת הבר מצווה שלו לרכישה של מדפסת תלת מימד, לטובת הפקת חלקים למוצרים שונים שהוא ביקש לבנות. בתחילה היו אלא מוצרי צריכה בסיסיים של חיי היום יום, אך בהמשך הוא שדרג את הדברים שיצר, ובמהלך המלחמה הנוכחית הצטרף לקבוצת תמיכה של אזרחים שיצרו אמצעי עזרי לחימה ליחידות עילית בצבא.

“הכלים שגילעד קיבל בתכנית הם כלים שישמשו אותו לא רק ללימודים, אלא גם לחיים עצמם. הערכים והתכונות שהצוות המקצועי ביקש להנחיל ולחזק אצל התלמידים זרעו את הזרעים להצלחה”, מוסיפה קשלס האם. “ההתנסות בפרוייקט גדול שכזה עיצבו את גילעד והעמיקו את העיסוק שלו בתחום התעופה, ובשנה הבאה הוא יתחיל את לימודיו בהרחבה של לימודי פיזיקה ומדעי המחשב בכפר הנוער כנות. מילד שרוכש טיסנים ורחפנים הוא החל לייצר חלקים ולבנות בעצמו ואת התוצר”, היא מוסיפה בגאווה צודקת מאין כמוה.

“זו הייתה חוויה משמעותית מאוד עבורי”, אמר גילעד לאחר התחרות וזכייתו בתואר המרגש. “ההשתתפות בתכנית גרמה לי ולכל יתר התלמידים לפתח תחושת מסוגלות, לשתף פעולה בעבודת צוות ולייצר פיתרונות יצירתיים לבעיות”, הוא מוסיף ואומר בחיוך: “מי יודע, אולי נאס”א יחליטו יום אחד להשתמש בהמצאה שהצגנו…”. גילעד ביקש להודות לצוות בכפר הנוער כנות: “הם תמיד היו שם בשבילנו, לסייע בקבלת החלטות, לייעוץ, להכוונה. נתנו לנו את כל החופש והאפשרויות לחלום בגדול – ולהצליח בגדול”.

גרסיה סויסה, מנהלת התיכון בכפר הנוער כנות: “אני גאה מאוד בגילעד, שהשנה עובר לתיכון ומסיים את שנותיו בחטיבת הביניים, נהנינו מאוד מאישיותו ומיכולותיו בכל התחומים, לכל תחום הוא מתנדב ומסייע. יש לו את כל המיומנויות להצלחה, בעיקר היכולת שלו לעסוק בכמה תחומי עשייה במקביל ולהגיע להישגים והצלחות”.

 

◼️ לקבוצת חדשות קריית מלאכי והמועצה האזורית באר טוביה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן