בשעות הלילה, על מגרש הכדורגל באשקלון: ליגת הקיץ שמונעת אלימות ושוטטות

ארגון “החלוץ – חינוך דרך ספורט”, בשיתוף עם מרכז הפועל, ממשיך זו השנה השלישית בטורניר מיוחד עבור בני הנוער בשעות הלילה: “המטרה היא ליצור עבור הנערים סביבה בטוחה מלווה על-ידי מאמן מקצועי”. דרך אפליקציה מיוחדת הילדים בוחרים שם ומוטו לקבוצה וצופים בגרף ההתקדמות שלהם

לאור ההצלחה בשנתיים האחרונות, ארגון “החלוץ – חינוך דרך ספורט” מבית דרור ישראל, בשיתוף עם מרכז הפועל, ממשיך גם השנה את מיזם “ליגת הקיץ” בכדורגל במספר יישובים ברחבי הארץ.

 

המיזם יצא לדרך כבר בתחילת הקיץ באשקלון, רחובות ומגדל. במסגרת הפרויקט, בני הנוער מתחלקים לקבוצות ומשחקים אחד נגד השני כהכנה לקראת טורניר הגמר שייערך במהלך חודש אוגוסט.

הנערים מגיעים ממספר רחב של שכונות ואזורים בכל יישוב והם אף יכולים לדעת מול מי הם מתמודדים דרך אפליקציה מיוחדת, אותה אפשר להוריד לכל מכשיר סלולרי. באותה אפליקציה הם אף בוחרים שם ומוטו לקבוצה שלהם, ורואים את ההתקדמות שלהם במהלך הליגה.

הפרויקט כולל מאות בני נוער, מכיתות ט’ ועד י”ב, במסגרתו מתקיימים משחקים פעמיים בשבוע בין השעות 20:00 עד 23:00 בלילה במגרשים השונים בכל יישוב. בתוך השנה המטלטלת הזו שבני הנוער עוברים מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, בארגון “החלוץ” כמובן מספקים מסגרת חינוכית לילדים שמחברת אותם.

רכז החלוץ באזור המרכז, רון יוכטמן, סיפר כי

“הפרויקט נותן מענה לבני נוער, מונע אלימות ושוטטות. מבחינתי, מה שמנחה את הפרויקט הזה זה הרצון של המאמנים והמדריכים לתקשר עם בני הנוער. החיבור דרך הספורט הוא הכי אותנטי והנערים מתרגשים מהפרויקט”.

מייסד “החלוץ”, עומר ליבנת, הוסיף:

“המטרה של ליגת הקיץ היא ליצור עבור אותם נערים סביבה בטוחה מלווה על-ידי מאמן מקצועי למפגש חינוכי. החשיבות של פעילות לבני נוער בתקופה כזו היא חשובה וקריטית, ואנחנו שמחים לספק אחת כזו”.

מנכ”לית מרכז הפועל, כנרת צדף:

“השותפות שלנו עם ‘החלוץ’ היא הרבה מעבר לספורט. אנחנו מעניקים לבני הנוער כלים שעוזרים להם להתפתחות האישית שלהם, מחזקים את תחושת השייכות שלהם לקהילה, ומטפחים מנהיגות צעירה. בתקופה מאתגרת זו, הליגה מהווה עוגן חברתי וערכי עבור הנוער, ומסייעת בבניית חוסן אישי וקהילתי. אני שמחה מאוד על שיתוף הפעולה הזה, שמאפשר לנו להשפיע באופן משמעותי על חייהם של צעירים רבים”.

“ליגת הקיץ” היא רק פעילות אחת משלל הפעילויות של ארגון “החלוץ” ברחבי הארץ. הארגון מפעיל עשרות קבוצות נוער, מפעיל מתנדבים ופרויקטים שונים בבתי הספר.

בנוסף, הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער ‘החלוץ’ מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט וכאמור פרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן.

בנוסף, הם מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות, לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט. בנוסף, הם מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות, לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

 

◼️ לקבוצת חדשות אשקלון בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: החלוץ חינוך דרך ספורט

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן