בשל המחסור בעובדים: מותר להעסיק צעירים מגיל 16

חרבות ברזל: בשל מחסור בעובדים במשק – שר העבודה, יואב בן צור, חתם על היתר להעסקת צעירים (16+) עד השעה 23:00

שר העבודה, יואב בן צור חתם על הרחבת שעות העובדים הצעירים עד 23:00 (במקום 20:00) וזאת בשל המחסור בעובדים במשק. בעקבות המצב הביטחוני, עובדים רבים גויסו וכדי להתמודד עם המחסור, שר העבודה חתם על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות על ידי משרד העבודה וכעת גם על היתר להרחבת שעות העבודה לצעירים.

בימים האחרונים התקבלו בקשות רבות במינהל הסדרה ואכיפה במשרד העבודה מצד מעסיקים המבקשים להתיר העסקת בני נוער בשעות הלילה. לנוכח האמור, בשל מצב החירום השורר במדינה אשר, בין השאר, הוביל לצמצום פעילותם של חלק ממוסדות החינוך, חתם השר כל היתר כללי שמאפשר העסקת צעירים בעבודת לילה עד השעה 23:00 (וזאת מבלי לפגוע באורך יום העבודה של צעיר שנותר עד 9 שעות ביום), כדי לסייע למשק להתמודד עם המחסור בעובדים שנגרם כתוצאה מהכרזה על מצב מיוחד בעורף ומהיעדרויות העובדים לצד תנאים לשמירה בין היתר על בטיחותם ורווחתם.

תנאי ההיתר:
1. תותר העסקת צעיר עד השעה 23:00 במקום עד השעה 20:00 (לפי המצב היום), במקום בו יש מחסור בעובדים נוכח מצב החירום.
2. לגבי צעיר שהועסק אחרי השעה 22:00, המעסיק ידאג לעובד הצעיר להסעה.
3. בהתאם לסעיף 26 לחוק, בין יום עבודה למשנהו תחול מנוחה של 14 שעות לפחות.
4. אין בתנאי היתר זה לגרוע מיתר התנאים החלים על העסקת נער לפי חוק עבודת הנוער. מכאן שהגבלות ואיסורים שחלים בחוק עבודת נוער ובתקנות לפיו ממשיכים לחול, ובכלל זה סוגי עבודות אסורות ומוגבלות, וכן מגבלות על מספר שעות העבודה המותרות ביום עבודה ובשבוע עבודה.

תוקף ההיתר המוצע יהא עד תום תוקפו של מצב החירום או עד תום 14 יום ממועד פרסומו, לפי המוקדם שבהם.

חרבות ברזל: בהובלת שר הפנים, רשות האוכלוסין וההגירה מקדמת גיוס עובדים זרים בחקלאות בהליך מזורז

שר הפנים, משה ארבל, הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה לפעול באופן מואץ לגיוס עובדים זרים בענף החקלאות ממדינות חדשות, מהן לא גיוסו עד כה עובדי חקלאות. ענף החקלאות נפגע קשות במהלך מתקפת הטרור בקיבוצים ובישובים החקלאיים בעוטף וחווה מחסור בכח אדם וזאת מעבר לפגיעה בשדות החקלאיים עצמם, נפגעו גם עובדים זרים בחקלאות.

העובדים הזרים, מתאילנד, נהרגו, נפגעו בחלקם, עזבו בחלקם וחלקם נותרו להמשיך ולעבוד בישראל. שיקום החקלאות יחייב גיוס מספר עובדים גדול במיוחד. כחלק מהמהלך להמשך רציפות ענף החקלאות, מקיימת רשות האוכלוסין וההגירה בשבועיים האחרונים רצף פגישות עם נציגי מדינות שונות במטרה לבחון היתכנות לגיוס עובדי חקלאות ממדינות אלה. זאת, בנוסף לצעדים נוספים ויצירתיים שננקטו, בהם הארכת אשרות לעובדים שסיימו את תקופת העסקתם בשנה נוספת והחזרת עובדים ותיקים שסיימו תקופת ריענון במדינת מוצאם.

מערכת חדשות 08 מזמינה אתכם להצטרף לקבוצות הרלוונטיות לכם בלבד.

לעדכונים בטלגרם-הערוץ הרשמי: https://t.me/news08net 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של חדשות אפס שמונה וצרפו חברים | כאן תמצאו את הקבוצות הכי שוות!

צילום: חדשות 08

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן