בשורה לתושבי אור יהודה – העירייה מקדמת חוק עזר עירוני לאכיפה כנגד בעלי כלבים

בשורה חשובה לתושבי אור יהודה: העירייה מקדמת חוק עזר עירוני לאכיפה כנגד בעלי כלבים שלא אוספים גללים באמצעות מאגר DNA

עיריית אור יהודה מעדכנת, כי יממה אחרי שאושרה הצעת החוק לפיה רשויות מקומיות יוכלו להקים מאגר מידע גנטי לכלבים שבעליהם מתגוררים בעיר, העירייה החלה היום (רביעי) לקדם חוק עזר עירוני מיוחד שיאפשר לבצע אכיפה בנושא.

על פי הצעת החוק שאושרה, רשות מקומית שתרצה בכך, תוכל להקים ולהפעיל בתחומה מאגר DNA מקומי לכלבים שבעליהם מתגוררים באותה רשות. בהתאם לכך, הרשויות יוכלו ליטול מכלבים שבעליהם מתגוררים בעיר באופן חד פעמי דגימת DNA לצורך עריכת בדיקה גנטית לכלב. בעקבות אותה הצעת חוק, העירייה תהיה רשאית להשתמש במידע הגנטי המצוי במאגר כדי לאתר בעלי כלב שגלליו נמצאו ברשות הרבים בתחומה.

בהנחייתה של ראש העיר, ליאת שוחט, עיריית אור יהודה הובילה יחד עם מספר רשויות נוספות בקשה להוביל חקיקה ארצית בנושא לצורך מיגור מפגעי צואת כלבים, ואנו מברכים על הצעת החוק שאושרה. נדגיש כי במקביל לאישור החוק, אנו מקדמים כעת באמצעות המחלקה המשפטית חוק עזר שיובא לאישור מועצת העיר ולאחר מכן לאישור משרד הפנים, כל זאת במטרה ברורה אחת – לשים סוף למפגע שמטריד את כולנו ולהטיל קנסות על בעלי כלבים שלא אוספים את צואת כלביהם.

מהעירייה נמסר, כי עדיין קיימים קשיים בישום הצעת החוק, לדוגמא עלויות גבוהות של הקמת מאגר DNA, שיתוף פעולה הכרחי של התושבים למסירת הדגימות, אופן אכיפת החוק ועוד.

כמו כן מסרו בעירייה, כי “עד לאישור החוק (הליך שיימשך מספר חודשים) אנו קוראים לבעלי הכלבים באור יהודה להקפיד על איסוף צואת הכלבים, שכן האכיפה הקיימת בכל מקרה נמשכת. בעת האחרונה ניתנו דוחות בנושא ובכוונתנו להמשיך ולהגביר את האכיפה כדי לשמור על איכות החיים של תושבינו.”

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות אור יהודה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן