בשורה לתושבים: הארנונה לבתי מגורים ועסקים קטנים ביבנה לא תעלה

החלטת ראש העיר שתובא לאישור המועצה מגיעה למרות קריאתו של שר הפנים לראשי הרשויות לפעול להעלאת תעריפי הארנונה

בישיבת המועצה מחר יביא ראש העיר, רועי גבאי את הצעתו שלא להעלות את הארנונה למגורים לשנת 2024-2025, מעבר לעדכון האוטומטי שנקבע בחוק.

צו הארנונה השנתי מהווה את בסיס ההכנסות התקציביות לעיר. מאז שנת 2022 לא נערך דיון במועצה והוא נותר בעינו, למעט ההעלאה הקבועה בחוק מידי שנה המחושבת לפי ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי (בשנת 2024- 2.68%).

ראש העיר, רועי גבאי:

“בשנים הקרובות בכוונתנו לערוך חשיבה אסטרטגית בנושא הארנונה, נוכח הנושאים המשמעותיים העומדים לפתחנו, לרבות קרן הארנונה, הגידול הצפוי בפיתוח העסקי ופרויקטי פיתוח למגורים בעיר. בשנה האחרונה ועל רקע המלחמה על כלל משמעויותיה מתמודדת העירייה עם אתגרים רבים ועושה כל מאמץ להעניק את השירות הטוב ביותר לתושבים. התושבים ובעלי העסקים מתמודדים עם יוקר המחיה ולכן תפקידנו לבחון כל הוצאה בכובד ראש ולעשות כל שניתן לסייע ולהקל עליהם. לאחר בחינה נביא לאישור את ההחלטה לא לעלות את הארנונה למגורים מלבד העדכון האוטומטי המתחייב בחוק”.

צו הארנונה יכלול מספר סיווגים חדשים הנדרשים עד להשלמת הליך החשיבה האסטרטגית, לרבות חיוב בגין מחסנים גבוהים/מרכזים לוגיסטיים (מרלו”גים), שירותי מוקד טלפוני מסוג מרכזי Call Center, בריכות שחיה בבתי מגורים (בחלוקה לבריכות מקורות/פתוחות), קרקע תפוסה במפעל עתיר שטח (מפעל ששטחו הכולל מעל 400 דונם), ועמדות טעינה לרכבים חשמליים המוצבות במרחב העירוני ע”י ספקי האנרגיה השונים (לא מדובר בעמדות פרטיות בבניינים/בית פרטי).

החלטת ראש העיר שתובא לאישור המועצה מגיעה למרות קריאתו של שר הפנים לראשי הרשויות לפעול להעלאת תעריפי הארנונה בשל המשימות הרבות המוטלות עליהן ועל מנת לאפשר את מימון פעילויותיהן הרבות.

 

◼️ לקבוצת חדשות יבנה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

◼️ לקבוצת שירותים לציבור – ביטוח לאומי / חברת חשמל / דלק וגז / תאגידי המים / בנקים לחצו כאן

צילום: באדיבות רועי גבאי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן