בשורה לרוכבי האופניים: קק”ל חנכה שביל רכיבה חדש בעין קובי

שביל עין קובי הינו שביל ראשון שקרן רימת לישראל קידמה מתוך מערכת שבילים מתוכננת בפארק בגין

ביום שישי האחרון (06.09), קרן קימת לישראל חנכה שביל אופניים חדש באורך 5 ק”מ בעין קובי שנמצא בפארק בגין.

הטקס שנערך תחת האוויר הפתוח, שילב בתוכו דברי ברכה, רכיבה בשביל החדש, הפנינג מוזיקלי יחד עם כיבוד ושתיה לרוכבים. טקס החניכה התקיים במעמד יו״ר קק״ל, יפעת עובדיה לוסקי, ראש מועצת מטה יהודה, אבישי כהן, ראש מועצת צור הדסה, תומר מוסקוביץ, מנהלת מרחב מרכז, ענת גולד ומכובדים נוספים.

השביל נבנה ע”י בוני שבילי אופניים מקצועיים במשך חצי שנה. קק”ל אפשרה יומיים של התנדבות למי שהיה מעוניין להתנסות בבניית שביל אופניים ואכן הגיעו מתנדבים שעזרו לצוות המקצועי. ה

שביל החדש מצטרף לרשת שבילי אופניים באורך של כ-1500 ק”מ, שקק”ל הקימה לאורכה ולרוחבה של הארץ. שביל עין קובי הינו שביל ראשון שקק”ל קידמה מתוך מערכת שבילים מתוכננת בפארק, ברמות רכיבה שונות שמתחברים האחד עם השני ויאפשרו חוויית רכיבה לרוכבים ברמות שונות שיתחברו גם בעתיד לשביל ישראל לאופניים.

השביל מסומן לכל אורכו בשיטת סימון שבילי האופניים הנהוגה בקק”ל – טיפות עם שם השביל בצבע רמת הרכיבה, במקרה הזה רמה עממית שמסומנת בירוק. הטיפה מציינת את כיוון הרכיבה  ומצורף שילוט בטיחות במקומות הנדרשים. מדובר בשביל אשר עובד לצד אתרי עתיקות, ביניהם עין קובי וחורבת ליבנים ולאורכו ישנן תצפיות מרהיבות. בנוסף, ישנם חניונים סמוכים לשביל בהם ניתן לעצור למנוחה. לשביל 2 כניסות: אחת בסמוך לכניסה המזרחית לפארק בסמוך לאתר ההנצחה לכבוד עליזה ומנחם בגין והשנייה בעין קובי.

ענת גולד, מנהלת מרחב מרכז בקק”ל:

“חניכת השביל החדש היא עדות נוספת לפעילות של קק”ל בנוגע לקידום אורח חיים בריא וספורטיבי. אנו קוראים לציבור להגיע וליהנות מהשביל החדש, בו השקענו רבות. אנו עומדים לקראת בנייה וטיפוח של שבילי רכיבה נוספים, שישמשו את הקהל הרחב, במיוחד על רקע הפיכתה של רכיבת האופניים לענף פופולרי כפנאי בקרב הישראלים. אני רוצה להודות לרוכבים ולמתנדבים שהגיעו לסייע. מדובר בקבוצת אנשים שמדווחים באופן פעיל על מפגעים ודואגים לנקות את היערות, ובכך עוזרים לנו לשמור על האתרים שלנו.”

 

◼️ לקבוצת תיירות בארץ ובעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת ספורט לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יוסי זילגר מערך ההסברה קק"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיל
גיל
10 days ago

יוזמה מבורכת
בארץ המגעילה שלנו, רוכבי אופנועי שטח טינופות יהרסו את השביל במהרה.
ראו מה קרה בסינגלים שוהם, חדיד, הרצל וענבה

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיל
גיל
10 days ago

יוזמה מבורכת
בארץ המגעילה שלנו, רוכבי אופנועי שטח טינופות יהרסו את השביל במהרה.
ראו מה קרה בסינגלים שוהם, חדיד, הרצל וענבה

דילוג לתוכן