בשורה לאילת: רמ”י אישרה שני הסכמי ענק לפינוי מפעלי המלח ומפעל האצות

שני ההסכמים יוסיפו  כאמור אלפי יח”ד לעיר אילת בתוך שנים ספורות ויתרמו להתפתחותה ושגשוגה

בשורה לעיר אילת: אלפי יח”ד שטחי מסחר ומלונאות יבנו בכניסה לעיר  לאחר שהנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה שני הסכמי ענק -פינוי מפעלי המלח בכניסה לעיר  ופינוי מפעל האצות הצמוד אליו.

ינקי קוינט מנהל רשות מקרקעי ישראל:

“זהו הסכם היסטורי שיהווה בסיס להמשך הפיתוח של אילת לשנים הבאות. הפיתוח של השטחים החדשים יסייע לאילת למשוך אליה תושבים חדשים, אנשי עסקים ותיירים מכל העולם ויפעל כמנוע צמיחה כלכלי משמעותי לאזור”

בריכות המלח

מדובר בעסקת ענק  שהושגה לאחר שנים ארוכות של הליכי  מו”מ ומאבקים משפטיים במסגרתה סוכם כי  החברה תפנה את קרקעותיה -שהיקפן כ 930 דונם –  בכניסה לעיר  אילת לטובת פיתוח העיר, ובניית אלפי יח”ד,  שטחי  תיירות, מסחר, תעסוקה ועוד.  החברה תעתיק את פעילותה והמפעל  לשטח בריכות המלח הצפוניות יותר בעברונה, להבטחת המשך פעילותו העסקית של המפעל.

ההסדר שאושר מגלם תועלות משקיות משמעותיות ובהן, בין היתר, “שחרור” והחזרה למדינה של חטיבת קרקע מתוכננת בשווי של כ- 2.5 מיליארד ₪; המשך הבטחת מקור תעסוקה ופעילות תעשייתית באזור אילת; ודאות וצמצום סיכונים משפטיים לאור הליכים ארוכים שנוהלו בין הצדדים; וכן צמצום היקף הקרקע והזכויות בהן מחזיקה החברה (מכ-2000 דונם, לפחות מ-1000 דונם בלבד).

העלות הכוללת של ההסדר עומדת על סך של 180 מלש”ח בלבד (באיזון בין התמורה שתשולם לחברה בעד הפינוי והעתקת המפעל והכספים שתשלם החברה עבור הקרקע בעברונה ובמתחם המשתלות).

המדובר בהיקף קרקע נרחב באזור ההתפתחות האופטימלי של העיר אילת, שישמש את העיר לצורכי מגורים, תיירות מסחר תעסוקה ועוד, תוך שההסכמה על הסדר הפשרה תביא לפתרון יעיל ומהיר, ככל הניתן, וללא הליכים משפטיים ארוכים ומורכבים של פיצוי ופינוי שלא בהסכמה .

במסגרת ההסדר החברה תפנה את השטח בשתי פעימות – בפעימה הראשונה תפנה החברה את מרביתו המכרעת של השטח (כ-800 דונם, מתוך כ-930) בתוך 3.5 שנים בלבד, בעוד שלרמ”י תעמוד האפשרות לשווק את השטח עוד קודם לכן. בפעימה השנייה החברה תפנה את יתרת השטח לא יאוחר מתום 7 שנים מיום חתימת החוזה, וגם ביחס לשטחים אלה תעמוד לרמ”י אפשרות לשווקם עוד טרם הפינוי.

מפעל האצות

הישג נוסף של רשות מקרקעי ישראל – פינויו של מפעל האצות באילת  הסמוך לבריכות המלח    כניסה הצפונית לאילת יפונה לטובת בנית 500 יח”ד ושטחי מלונאות בתוך חצי שנה.

מדובר על  פינוי  של חטיבת קרקע  בגודל כ-101 דונם באילת, עליה נמצא כיום מפעל אצות, הצמוד לבריכות המלח בהיקף של 110 דונם לטובת הקמת 500  יחידות דיור ושטחי תיירות..

מפעל האצות שייך לחברת N.B.T נייטשר בטה טכנולוגיות, נ.ב.ט בע”מ

במסגרת המו”מ סוכם כי החברה תפעל לפינוי מהיר ככל הניתן של הקרקע ולא יאוחר מעד חצי  שנה מיום חתימת ההסכם, ועמידה בתנאיו במסגרת המו”מ שנוהל מול החברה הודיעה החברה כי ברצונה לקבל את שווי הזכויות האמורות בכסף.

בתמורה לפינוי המפעל וקבלת הזכויות בקרקע ישולם לחברה כ-41 מליון ₪

במקום קיימת תבע בתוקף שתאפשר שיווק מיידי של כ-500 יח”ד

 

◼️ לקבוצת חדשות אילת בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: קרדיט להדמית השכונה- נעמה מליס | קרדיט לתשריט – רשות מקרקעי ישראל | קרדיט לצילום ינקי קוינט- לע"מ.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן