בשורה אדירה לעולם השחמט: משחק סימולטני עם אלף משתתפים יתקיים בירושלים

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל במסגרת אליפות העל שתתקיים בסימן ‘גבורת ישראל’

בשורה אדירה לעולם השחמט, השיא הישראלי הגדול יישבר ככל הנראה במסגרת אליפות העל בשחמט. לצד התחרות המיוחדת עם ענקי השחמט בישראל ובעולם יתקיים משחק סימולטני גדול במיוחד עם כאלף משתתפים במקביל.

משחק השחמט הגדול עם מספר משתתפים חסר תקדים בהיסטוריית המשחק בישראל, יתקיים בירושלים במהלך חודש ספטמבר הקרוב. על כך החליטו באיגוד השחמט כחגיגה גדולה במיוחד לצד אליפות העל שתנחית בישראל את השחמטאים הבכירים בעולם. המשחקים הסימולטנים יתקיימו בסימן גבורת ישראל כאשר השולחנות והמשחקים יוקדשו בין היתר ל’לוחמים ולוחמות’, ‘לזכר הנופלים’, ‘כוחות הביטחון’, ‘פצועי צה”ל’, ‘שחרור החטופים’, ‘גבורת הנשים’ ועוד

באיגוד הישראלי לשחמט רושמים הישג מרשים מאוד כאשר הגיעו לסיכום על ‘אליפות על’ בשחמט שתמשך יומיים בירושלים ותארח עשרה שחמטאים מהבכירים ביותר בעולם  אירוע שיתקיים ב 24-25.9.2024, הינו תוצר של שיתוף פעולה עם משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר, עיריית ירושלים בהובלת ראש העיר משה ליאון, המשרד לירושלים בהובלת השר מאיר פורוש והרשות לפיתוח ירושלים.

במסגרת שיתוף פעולה זה תתקיים במהלך חודש ספטמבר הקרוב חגיגת שחמט חסרת תקדים בישראל. באירוע המרכזי שיפתח ב-24.9 במלון רמדה בירושלים יתחרו 10 שחמטאים מהטופ העולמי לרבות אלוף עולם בכיר, רבי אמנים שחמט מובילים מהעולם ושחמטאים ישראליים בכירים מאוד.

אך כאמור באיגוד הישראלי לשחמט לא עצרו כאן. לצד האליפות היוקרתית פועלים כיום באיגוד על תחרות גדולה וחגיגית במיוחד. למעשה, מדובר בשחמט הסימולטני הגדול בתולדות ישראל עם מספר חסר תקדים של שחמטאים בכל הגילאים ומכל חלקי הארץ וזאת במטרה להמשיך את מגמת צמיחת השחמט ברחבי הארץ.

מנכ”ל האיגוד הישראלי לשחמט גיל ברוחובסקי ציין:

“אליפות העל המתוכננת הינה אירוע שחמט חשוב ומשמעותי, אנחנו מקבלים פניות רבות מכל העולם של טובי השחמטאים שרוצים להגיע ולהשתתף. יחד עם זאת, לצד האירוע הבינלאומי חשוב לנו להמשיך בהנגשת השחמט להמונים ומשחק סימולטני מסוג זה יהיה חגיגה אדירה לשחמטאים מכל רחבי הארץ.”

יו”ר האיגוד הישראלי לשחמט ד”ר צביקה ברקאי אמר:

“אפילו בימים מורכבים אלו אנו מצליחים יחד עם השותפים שלנו בממשלה ובירושלים ליצור אליפות חגיגות ומשמעותית. אני מברך על ההחלטה לקיים משחק סימולטני חגיגי ענק שימשיך את מגמת צמיחת השחמט בארץ. כיום יש למעלה מ 10,000 שחמטאים פעילים ואלפי ילדים וילדות שלומדים שחמט מבית ספר ככלי משמעותי לחינוך, לערכים, לחשיבה אסטרטגית ועוד. זו הזדמנות נפלאה לתת ביטוי לעולם השחמט ולהראות לעולם את מדינת ישראל ועם ישראל במלוא תפארתו ולחזק את הקשרים הבינלאומיים שלנו.”

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: האיגוד הישראלי לשחמט

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן