בשדרות מקדמים טכנולוגיות לטיפול בטראומה

אירוע פתיחה לפרויקט החוסן בעיר שדרות המשלב טכנולוגיות ככלי טיפול

אירוע הפתיחה החגיגי של מאיץ חוסן בשדרות, המאיץ הטכנולוגי החדש של המטב”ח (מרכז טכנולוגי לביטחון וחוסן) בו שותפה עיריית שדרות, אשר נתמך על ידי רשות החדשנות התקיים בעיר. מדובר באירוע ההזנקה הרשמי לתוכנית רחבת היקף המשלבת טכנולוגיה, קהילה, בריאות וחינוך במטרה לספק פתרונות חדשניים לאתגרים עולמיים בתחום החוסן והבריאות.

מאיץ החוסן בשדרות נועד לתמוך ולקדם סטארטאפים אשר מתמקדים בתחום החוסן – תחום הכולל מגוון רחב של נושאים כגון חוסן אישי, קהילתי, מוניציפאלי ולאומי, רפואה, תוך התמודדות עם מצבי חירום וקיצון, חוסן ברשתות חברתיות, חינוך ועוד. המאיץ מהווה חלק בלתי נפרד ממאמץ העיר שדרות להקים אקו-סיסטם טכנולוגי שיקדם חדשנות וצמיחה כלכלית בת-קיימא לתושבי העיר והנגב המערבי.

מתוך כ-300 מיזמים שהגישו מועמדות למחזור הראשון, כולל לאחר שיתוף פעולה עם ARC של שיבא ועם מפא”ת, נבחרו 18 סטארטאפים מובילים שיחלו את הקורס הייחודי שנבנה עבורם כבר בספטמבר הקרוב. בין המיזמים המרתקים ניתן למצוא אפליקציה להתערבות באירועים טראומתיים, טיפול נפשי קבוצתי אנונימי באמצעות VR, אפליקציה לבחינת חוסן עובדים בארגונים ,מכשיר לניטור ושיפור מצב השינה באמצעות ריח, שעון חכם למניעת בריחת שתן, אפליקציה למענה למעבר מחירום לשגרה ועוד.

האירוע כלל 120 משתתפים, בהם בכירים מהתעשייה, לרבות מנכ”לי תאגידים וחברות גדולות כמו טבע – שהפרויקט החברתי שלה לטיפול בטראומה ו-PTSD ולחיזוק החוסן הלאומי – “מטפלים בנפש” נותן חסות לאירוע. בנוסף השתתפו שיבא אימפקט, BRM,IBM for startups , קרן אלמדה, בינת, ועוד. כמו כן, השתתפו באירוע ראש עיריית שדרות, מר אלון דוידי, לצד יזמי האקו-סיסטם ומובילי התוכנית.

האירוע מבוסס על שירותים של עסקים מקומיים מהעיר שדרות.

“בעקבות אירועי 7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת ורבת-הגזרות, טראומה הפכה לאתגר בריאותי ונפשי ראשון במעלה, עימו ניאלץ להתמודד במהלך השנים הקרובות. כדי לחזק את האיתנות והחוסן הנפשי ולשפר את סיכויי ההחלמה והחזרה לתפקוד של מאות אלפי המטופלים בישראל, ובדרום ובשדרות בפרט, עלינו לקדם שיתופי פעולה מולטי-דיסציפלינריים, ולהטמיע חדשנות טכנולוגית בדרכי הטיפול, אחרת לא נוכל ליתן מענה הולם לביקושים חסרי-התקדים לטיפול נפשי מקצועי”, אמרה ירדן אברבנאל, מנהלת תוכנית “מטפלים בנפש”. “‘מטפלים בנפש’, תכנית הדגל הפילנטרופית של טבע לחיזוק החוסן ולטיפול בטראומה הלאומית, גאה להיות חלק מ’מאיץ חוסן בשדרות’ ולהכווין, לסייע ולתמוך בסטארטאפים הישראליים המבטיחים, שיהוו “כיפת ברזל” לנפש”.

אבנר הלפרין, משנה למנהל ARC ומנכ״ל שיבא אימפקט: ״בריאות היא מנוע צמיחה כלכלי וחברתי. הוכחנו זאת בשיבא בעבודה עם 100 חברות סטרטאפ, שמייצרות אלפי מקומות עבודה וערך כולל של מעל 4 מיליארד דולר. זאת זכות גדולה עבורנו להביא את המנוע הזה לפעול בשדרות בעבודה משותפת עם עיריית שדרות וצוות מרכז החוסן”.

ערן סגל, מנכ”ל מאיץ חוסן שדרות, מסר: “המאיץ הוא לא רק חלק מהמאמץ לשפר את רמת החוסן בעיר שדרות ובסביבתה, אלא גם מנוף משמעותי לצמיחה טכנולוגית וקהילתית בכלל התחומים”.

 

◼️ לחדשות שדרות לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יקיר נידם

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן