ברמת גן ציינו שנה לפרוץ למלחמת חרבות ברזל וטבח השבעה באוקטובר   

ציון שנה לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ברמת-גן: טקס עירוני בהשתתפות המשפחות השכולות, הרצאות ותערוכות שנפרסו ברחבי העיר

משפחת השכול ברמת-גן התרחבה בשנה החולפת, במעל לחמישים משפחות שהצטרפו למעגל השכול העירוני. העיר רמת-גן איבדה רבים וטובים, חיילי צה"ל, בנים ובנות, אחים ואחיות הורים וחברים.

ברחבי העיר התקיימו מגוון אירועים לזכרם ובמרכזם טקס עירוני מרגש שנערך בערב ה-7.10.24 בכיכר רמב"ם. מעל ל2500 צופים הגיעו לטקס, בו הופיעו שבעה זמרים וזמרות מן השורה הראשונה בארץ אשר התקשו לעצור את הדמעות בזמן הופעתם ובהם ריטה, גלי עטרי, מירי מסיקה, אמיר דדון ונוספים . מנחה הטקס, גיא זוארץ, שכל את אחיינו עילי שגדל והתחנך בעיר ונרצח בבוקר יום שבת השבעה באוקטובר במסיבת הנובה- גיא ואחיו רועי הקדישו שיר לזכר אחיינם עילי ז"ל, בעוד שאימו של עילי, עדיטל, הקריאה קטע לזכרו.

כמו כן, המשפחות השכולות של חללי מלחמת חרבות ברזל בעיר השתתפו גם הם בטקס ושיתפו בסיפור חייהם ונפילתם של אהוביהם, לצד סרטונים שצולמו עם המשפחות השכולות.

בנוסף לטקס העירוני, התקיימו השבוע מספר הרצאות, מיצגים ותערוכות לציון שנה למלחמה.

לאורך רחוב ביאליק נפרסה תערוכת "צבע אדום- מהרס לתקומה"- תערוכת צילומים של הצלמת פאולינה פטימר. התמונות צולמו ביישובי העוטף ובאירועים מטלטלים נוספים שקרו השנה.

בנוסף, ביום רביעי נחנכה בכיכר רמב"ם תערוכה הנקראת "געגוע של אמא", במסגרתה הצטלמו אימהות של נופלים ונרצחים במלחמת חרבות ברזל המונצחים ברמת גן ותמונותיהן מוצגות לקהל הרחב.

בתאטרון היהלום מוצגת תערוכה הנקראת "מחזירים את האור", בה מוצגות עבודות של נשות קיבוץ בארי. הציבור הרחב מוזמן להגיע לתערוכות השונות.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן:
״אנו מציינים שנה למלחמת חרבות ברזל שהחלה בטבח השבעה באוקטובר, תאריך ששינה כל אחד מאתנו בנפרד ואת כולנו ביחד. את אותו הבוקר אף אחד מאתנו לא ישכח, המראות והמאורעות שרפו לנו את הנשמה ונצרבו בתודעה האישית והלאומית לעד. 35 תושבות ותושבי העיר נרצחו בשנה החולפת, 18 חיילים וחיילות בני העיר נפלו בשנה החולפת- נזכור את גיבורינו שנפלו בהגנה על כולנו ועל המדינה בקרבות ובחזיתות השונות שמותיהם מפארים גינות ורחובות בעיר בהם גדלו או גרו.
עלינו לעשות הכל על מנת שכל אלו שנפלו ונרצחו יחיו לנצח- זוהי חובתנו להזכיר ולזכור אותם, זוהי חובתנו לוודא שלא נפלו או נרצחו לשווא ועלינו האחריות להיות ראויים להם. כולנו וקודם כל המנהיגים שלנו חייבים לציבור ולמשפחות השכולות הסבר מה ואיך קרה ומי הנושאים באחריות ומה מחירה באמצעות ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה.
אני קורא קריאה חדה וברורה להשבת כל החטופים והחטופות ובהם גופתו של יונתן סמרנו ז"ל שאביו מתגורר בעיר ואת שלמה מנצור בן ה-86, החטוף המבוגר ביותר בשבי, שהוא גם אביה של תושבת העיר. זאב ז'בוטינסקי אמר- אם זולה ואם יקרה זוהי ארצי, זוהי ארצנו היחידה והאהובה, זהו עמנו היחיד, אין לנו אפשרויות אחרות אלא להתאחד ויחד לנצח."
◼️ לחדשות רמת גן והסביבה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: אורי חבושי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן