תמיכה בהיקף של 43 מיליון שקל לאיסוף ופינוי פסולת בכל הארץ

“המטרה היא למנוע מפגעי פסולת ופגיעה בציבור ובסביבה.נמשיך לפעול לשמירה על הציבור והסביבה בימים אלו בכל הארץ, במטרה למנוע מפגעים סביבתיים ובריאותיים”

המשרד להגנת הסביבה ממשיך לתמוך ברשויות המקומיות ומסייע להן במאמץ המלחמתי בתחום הפסולת: המשרד פרסם קול קורא לתמיכה בהיקף של 43 מיליון שקל לסיוע חירום מיוחד לרשויות המקומיות בכל הארץ ובאשכול נגב מערבי בפרט, אשר נגרם להן גידול בהוצאות השוטפות המופנות לאיסוף ולפינוי של פסולת ולטיפול בה כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “אנחנו ממשיכים לתמוך ברשויות המקומיות ובמועצות האזוריות כפי שעשינו מתחילת מלחמת ‘חרבות ברזל’ כך שיוכלו להמשיך לנהל את שגרת החיים של התושבים בצורה מיטבית, בעיקר בימים מורכבים אלו. הלחימה המתמשכת ומצב החירום גרמו להוצאות חריגות בתחום הפסולת בחלק מהרשויות. המטרה המשותפת לנו ולשלטון המקומי היא למנוע מפגעי פסולת ופגיעה בציבור ובסביבה. יחד עם תוכנית ‘דרום ירוק’ שאיתה יצאנו לדרך, לשיקום ולפיתוח סביבתי של חבל תקומה, נמשיך לפעול לשמירה על הציבור והסביבה בימים אלו בכל הארץ, במטרה למנוע מפגעים סביבתיים ובריאותיים”

הלחימה המתמשכת הובילה לעלייה בכמות הפסולת בחלק מהרשויות המקומיות, לגידול בהוצאות הטיפול בפסולת, ולקושי של רשויות במימון הגידול בהוצאות הנובעות מאיסוף, מניהול ומטיפול בפסולת בשטחן בעת הזו. ההוצאות החריגות נובעות, בין היתר, בשל גיוסם של עובדים לשירות מילואים; חסימת צירים בשל הלחימה; צורך בתוספת נקודות פינוי לנקודות ההתארגנות של צה”ל; וכן תוספת גדולה של פסולת בשטחן של רשויות שקלטו מפונים מעוטף עזה ומגבול הצפון.

בשל המצב המיוחד בעורף ומתוך הכרה כי יש במצב זה כדי להביא לגידול בעלויות הטיפול השוטף בפסולת בעבור כלל הרשויות המקומיות בישראל, ובכלל זה בשל עלויות ייחודיות, בלעדיות ויוצאות דופן בהיקפן ביישובי אשכול רשויות נגב מערבי, פרסם המשרד להגנת הסביבה קול קורא בהיקף של 43 מיליון שקל לתמיכה ברשויות המקומיות לסיוע חירום מיוחד בגידול בהוצאות השוטפות לאיסוף ולפינוי של פסולת ולטיפול בה, ולתמיכה ולסיוע ייעודיים בלעדיים נוספים לאשכול רשויות נגב מערבי בנושא הפסולת.

לקול קורא זה יכולים להגיש בקשות עיריות, מועצות מקומיות, מועצות אזוריות, איגודי ערים ואשכולי רשויות מקומיות אשר נגרמו להם הוצאות עודפות בגין פעילות המלחמה. לרבות, הרשויות המקומיות באשכול נגב מערבי המתוכננות ב”דרום ירוק” בתחום הפסולת.

בעקבות מצב החירום, שגרם לעלויות חריגות בתחום הפסולת בתחומי הרשויות המקומיות בשל הלחימה והיערכות ללחימה בדרום ובצפון, כמו גם אירוח תושבים שהתפנו מאזורי הלחימה, המשרד להגנת הסביבה כבר תקצב בשבועות האחרונים את הרשויות בצפון ובדרום ב-19 מיליון שקל מקרן הניקיון לשם טיפול בעלויות עודפות של פסולת.

התמיכה הנוכחית התאפשרה באמצעות תוספת תקציבית שניתנה למשרד להגנת הסביבה בהיקף של עד 49.6 מיליון שקל בעבור סיוע למשק הפסולת וענייני הדברה בגין המלחמה.

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: pixbay

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן