בצל הלחימה: 35 קצינות וקצינים הוסמכו לפיקוד במשמר הגבול

“מי שמסרו נפשם למען המדינה, צריכים לדעת שיש מי שימשיך את דרכם, שמותם לא היה לשווא ושאנו רואיים יותר מכל למורשת שהותירו אחריהם.”

בצל הלחימה, 35 קצינות וקצינים הוסמכו ויצטרפו לשורות הפיקוד של משמר הגבול, על כלל גזרותיו. בין הבוגרים, קצין שלחם בדרום הארץ והציל חיים.

הגיע לסיומו קורס הקצינים של משמר הגבול במעמד מפקד מג״ב, ניצב בריק יצחק, ר׳ אגף משאבי אנוש, בועז גולדברג, ס׳ מ׳ מג״ב, תת ניצב נחשון נגלר ומפקדים מהחיל.

הטקס החגיגי התקיים במועצה אזורית ׳חוף הכרמל׳, כאשר 35 צוערים צעדו על רחבת המסדרים לאחר שצלחו את מסלול ההכשרה שארך 8 חודשים וכלל מספר פרקים עיקריים, בהם קורס ההכנה לקצינים בבית הספר החילי, קורס קציני יבשה בבה״ד 1 וקורס ההשלמה החילי, הן במכללה הלאומית לשוטרים והן בבית הספר החילי.

בין הבוגרים שהוסמכו, מפקח ניתאי כהן, אשר החל את שירותו הסדיר במשמר הגבול ושירת בגזרת ג׳נין, שם לקח חלק בפעילויות מבצעיות רבות למעצרי מבוקשים וסיכול טרור. ב-7 באוקטובר בהיותו צוער בפרק קורס קציני היבשה בבה״ד 1, כהן שנכח בשעות הבוקר בבית הכנסת ביישוב הסמוך לעיר ׳עפולה׳, החליט לקפוץ לגזרת הדרום על מנת לתת סיוע לכוחות הפועלים במרחב, שם חילץ יחד עם חבריו לקורס מספר רב של אזרחים וחיילים. במהלך פועלם נתקל כהן במחבל וחיסל אותו, ואף הגיש טיפול מציל חיים לחברו שנפצע מירי מחבלים בצוואר.

בין הבוגרים, מסיימים 9 קצינים בוגרי פרויקט לבי״א (למען ביטחון ארצנו), קצינים ששירתו בעברם כקצינים לוחמים בצה״ל, והחליטו להצטרף לשורות הקצונה במשמר הגבול.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר:
״את אחד הפרקים המשמעותיים בחייכם, בקורותיו האישיים של כל אחד ואחת מכם – פרק הכשרתכם כקצינים במשמר הגבול, אתם כותבים בעיצומה של מלחמה אכזרית באופן שבו נפתחה, נחושה, עיקשת ובעיקר צודקת! צודקת כי אין לנו בית אחר- זה הבית שלנו.

ומי שמסרו נפשם למען המדינה, צריכים לדעת שיש מי שימשיך את דרכם, שמותם לא היה לשווא ושאנו רואיים יותר מכל למורשת שהותירו אחריהם. במרוץ השליחים הבלתי פוסק מדורי דורות, מקבלים היום אתם ירושה מהדורות שקדמו לכם. את הזכות לשמור ולהגן על העם והמדינה ואני מוסיף – לזכור, לשמור, להגן ולנצח!

השטח קורא לכם והמפקדים והלוחמים מצפים לכם בכיליון עיניים, שתובילו ותשפיעו במנהיגותכם דרך מנעד רחב של משימות שיעברו תחת ידיכם, גם על תחושת הביטחון של אזרחנו בכל מקום וגם על דמותם של הלוחמים והלוחמות שתזכו לפקד עליהם.״

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות המשטרה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן