בעקבות מחסור מד”א קורא לציבור לתרום דם

 

 

 

בשירותי הדם של מד”א קוראים בדחיפות לבעלי דם מסוג O  לבוא ולתרום דם וזאת בשל מחסור חמור.

 

שירותי הדם קוראים לכל מי שחשים בטוב ועומדים בכלל מדדי משרד הבריאות לתרומת דם, להגיע אל נקודות ההתרמה של מד”א הפרושות ברחבי הארץ. בעלי דם O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם. גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים ללא ידיעת סוג דם המטופל/ת. חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע בהצלת חייהם של שלושה חולים או פצועים הזקוקים לעירויי דם. בעקבות הקושי המשמעותי לגייס את כמות הדם הנדרשת והירידה במלאי הדם של מנות מסוג O נגרמים קשיים באספקת הדם לבתי החולים ועלולה להיווצר פגיעה של ממש בפעילות הרפואית השוטפת, דחיית ניתוחים ועמידה במוכנות למצבי חירום.

ההתרמות מתבצעות בהתאם להנחיות משרד הבריאות להתמודדות עם נגיף הקורונה לפיהן יכולים לתרום דם מחלימים ומי שנחשפו למאומתים כדלהלן :

חולי קורונה מאומתים יוכלו לתרום דם בחלוף 7 ימים מקבלת אישור על החלמה.

מחוסנים/ מחלימים שנחשפו יוכלו לתרום דם ללא דחייה בכפוף להצהרתם על קבלת תוצאת בדיקת אנטיגן שלילית שבוצעה 3 ימים לאחר החשיפה.

לא מחוסנים/ לא מחלימים שנחשפו יוכלו לתרום דם בחלוף 5 ימי בידוד ובכפוף להצהרתם על ביצוע בדיקת אנטיגן שלילית, ביום ה-5 לאחר החשיפה.

לפני הגעה למקום ההתרמה, רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם באתר האינטרנט של מד”א בכתובת:

http://www.mdais.org/dam

או בוואטס אפ 03-5300400

סמנכ”ל שירותי הדם במד”א פרופסור אילת שנער: ” אנחנו נכנסים לתקופה לא פשוטה של חגי ניסן, בה יש ירידה במספר ההתרמות ברחבי הארץ בשילוב עם כוננות גבוהה והמשך הדבקות בנגיף הקורונה. החולים והפצועים זקוקים לקבלת מנות דם כטיפולים מצילי חיים. המחסור שנוצר מקשה מאוד לענות על דרישות בתי החולים . כדי לספק דם למטופלים השונים ולשמור על מלאי הדם הנדרש להם אנחנו זקוקים בדחיפות לפחות ל-1,200 תורמי ותורמות דם מתנדבים בכל יום ומבקשים מכל מי שיכול, להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד”א ולתרום דם להצלת חיים.”

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן