בעקבות המלחמה: ביג תפעיל מרכזים שקטים

בשיתוף פעולה עם עמותת נט”ל וכמענה לצרכי השעה, יופעלו מרכזי ‘ביג’ ברחבי הארץ יום בחודש למשך יום שלם במתכונת של “מרכזים שקטים” ויציעו סביבה מותאמת ומופחתת גירויים גם למתמודדי טראומה

‘ביג מרכזי קניות’, המפעילה מרכזי קניות בפריסה ארצית, בשיתוף עם עמותת נט”ל הפועלת מזה כ-27 שנים במתן סיוע וטיפול לנפגעי פוסט טראומה על רק מלחמה וטרור, תפעל ליצירת סביבה מותאמת ומכילה יותר שתעזור למתמודדים עם טראומה לחזור לשגרת החיים.

אנשים שחוו אירועים טראומטיים נמנעים פעמים רבות מלהגיע למרכזים הומי אדם, ביניהם מרכזי קניות. הסביבה העמוסה, רעשים, אורות מרצדים וריחות מעוררים לעיתים התקפי חרדה או תחושות קשות המזכירות את האירוע הטראומטי.

במסגרת פרויקט “מרכזים שקטים” בכל יום ראשון, הראשון לחודש, לאורך כל היום המוזיקה, מערכת הכריזה והמסכים במתחמים עצמם ובחנויות יהיו כבויים.

בנוסף התאורה והצפצופים יופחתו עד למינימום הנדרש, על מנת לייצר מרכז קניות מונגש ומותאם ככל הניתן למתמודדים עם טראומה.

איפה יתקיים המיזם? בקניוני ביג פאשן: בית שמש, אשדוד, נצרת, טבריה, ירכא ובת ים | מרכזי ביג: אילת, באר שבע, קריית גת, קסטינה, בית שמש, פרדס חנה, יקנעם, עפולה, צ’ק פוסט, קריות, רגבה, כרמיאל, טבריה, מיני אור יהודה, יהוד

שיתוף הפעולה הנוכחי של ביג עם נט”ל מרחיב את פרויקט מרכזים שקטים הפועל בהצלחה למעלה מ- 4 שנים במסגרתו מרכזי הקניות של ביג מותאמים אחת לחודש בכדי לאפשר לאנשים וילדים עם קושי בוויסות חושית ושונות נוירולוגית להגיע לסביבת קניות שקטה יותר ומופחתת גירויים.

היוזמה החדשה תחל בתאריך 4.8.24 בכל יום א’ הראשון לכל חודש, ולאורך כל היום.

יסמין אלעד, מנהלת אחריות תאגידית בקבוצת “ביג מרכזי קניות”: “המלחמה המתמשכת יצרה מציאות שבה יש בישראל אנשים רבים שמתמודדים עם טראומה. אנשים יקרים אילו סוחבים “פציעה שקופה” – שאינה נראית לעין אך מקשה עליהם מאוד בחזרה לשגרת החיים. יחד עם עמותת נט”ל ובשיתוף פעולה עם כל המותגים והחנויות אצלנו בביג, החלטנו לפעול ליצירת סביבה רגישה ומותאמת ככל הניתן, שתאפשר למתמודדים ולמתמודדות עם טראומה לצאת מהבית ולנשום מעט אוויר.”

אפרת שפרוט, מנכ”לית עמותת נט”ל: “תפיסת העולם הנטל”ית היא שאפשר לחזור לחיים גם לאחר טראומה קשה, ואפשר לחיות חיים טובים ומשמעותיים, גם אם החיים לא חוזרים ולא יכולים לחזור להיות מה שהיו לפני הטראומה. אנחנו מודים לקבוצת “ביג מרכזי קניות”, על היוזמה הכה חשובה ועל הפרויקט המשותף המקדם שינוי חברתי משמעותי באמצעות העלאת מודעות להכרה וסובלנות כלפי ה”פצועים השקופים” ומייצר סביבה נגישה ומותאמת, תוך התייחסות מלאת רגישות וכבוד לרבבות נפגעי הטראומה שבינינו”

לטיפול נפשי לנפגעי טראומה ממלחמה וטרור חייגו 24/7 לקו הסיוע של נט”ל אל תישארו עם זה לבד – 1800-363-363

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקיםלחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יעלי
יעלי
1 month ago

מאוד מרגש ! אני מתמודדת פוסט טראומה מורכבת, תודה רבה לכל הנוגעים בדבר !

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יעלי
יעלי
1 month ago

מאוד מרגש ! אני מתמודדת פוסט טראומה מורכבת, תודה רבה לכל הנוגעים בדבר !

דילוג לתוכן