במענית רמלה לומדים שפה אחרת

סיכום פעילות אולפן הקיץ בבית הספר מענית ברמלה המיועד לתלמידים שעברית אינה שפת אמם

בבית ספר מענית ברמלה מסכמים את פעילותו של אולפן הקיץ שהוקם עבור תלמידים שעברית אינה שפת אימם. בעקבות צורך שעלה בבית הספר, הפער המשמעותי בכיתה בין התלמידים בעלי ההישגים הגבוהים לבין התלמידים בעלי ההישגים הנמוכים כתוצאה מכך שעברית אינה שפת אמם, הוחלט על הקמת אולפן קיץ ייחודי שיתמקד בצמצום הפערים הלימודיים בצורה משמעותית, תוך העשרת אוצר המילים של התלמידים בדרך חווייתית. והכל במטרה לקדם הוגנות ושוויון בין האוכלוסיות.

 

התלמידים זכו למסגרת מחזקת, ובשבועיים של העשרה ומיקוד ביצירת הזדמנות עבורם וקידום השתלבותם בחברה. במסגרת האולפן זכו תלמידי כיתות ב'-ג' להמחיז את הסיפור מיץ פטל ותלמידי כיתות ד'-ה' את הסיפור דירה להשכיר.

בבית הספר פועל מזה 6 שנים "המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך", אשר מוביל את קידום בתי ספר בישראל תוך שיפור הישגיהם של התלמידים באמצעות פיתוח כישורי שפה. בשיתוף האגף לחינוך יסודי של משרד החינוך והרשויות המקומיות, מוביל המרכז לשינוי מקיף בתרבות ההוראה והניהול של עשרות בתי ספר ברחבי הארץ, תוך השקעה בפיתוח המקצועי של סגל המורים ומנהלי בתי הספר.

הפעלת האולפן נערכה במסגרת עבודת המרכז בבית הספר, בשיתוף פעולה משמעותי של גלית משה, מאמנת האוריינות מטעם המרכז עם צוות המורים בהנהגת מנהלת בית הספר שרה דוד.

שרה דוד, מנהלת בית הספר:

"הרעיון שמוביל אותנו בבה"ס הינו  "חנוך לנער על פי דרכו", כלומר בכל עת אנו חושבים כיצד לקדם את תלמידינו ממגוון האוכלוסיות. אנו משתדלים להעניק לכל אחת ואחד הזדמנות ראויה למימוש עצמי באמצעות הנגשת דרכי ההוראה, כך שכל ילד יזכה לחינוך בהתאם לצרכיו וליכולותיו. בהתאם, בנינו תכנית ייחודית של אולפן בראש אחר ובו דגש על יציתיות, חוויה ולמידה משמעותית, שיתן מענה לקבוצת תלמידים בתוך ביה"ס ויצמצם פערי שפה  כחלק  מתהליך שיפור לימודי חברתי רגשי והתנהגותי.

הפעלת האולפן ביה"ס מבטאת את התפיסה הערכית לפיה כל תלמיד ותלמידה יכולים להתפתח, להתקדם ולהצליח לצמצם את הפערים. בנוסף, פעילות האולפן מבטאת תפיסה לפיה יצירתיות, תכנון מוקדם ומוקפד, מאמץ וחשיבה מחוץ לקופסה עשויים להוביל להצלחה.

אני מודה לצוות החינוכי שהתגייס לצורך הפעלת האולפן באהבה ובחדווה. תודה למרכז הישראלי לחדשנות בחינוך אשר מאפשרים לנו להגשים רעיונות וחלומות שקורמים עור וגידים."

 

◼️ לקבוצת חדשות רמלה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: יח"צ המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן