במעמד מרגש: תושבי שכונת מישור הגפן באופקים התאספו למעמד תקווה וזיכרון

ערב לפני יום השנה ליום ששינה את פני העיר והמדינה התאספו תושבות ותושבי שכונת מישור הגפן באופקים לשיתוף זיכרון ולמפגן תמיכה ורעות

אמש (ראשון), ערב יום השנה לאירועי השבעה באוקטובר, עיריית אופקים באמצעות מינהל הרווחה והשירותים החברתיים ערכה מעמד זיכרון, שיתוף ותפילה בשכונת מישור הגפן אלייה חדרו המחבלים ובה התחוללו הקרבות בשבעה באוקטובר 2023. 

רבים מתושבות ותושבי השכונה ואופקים, משפחות שכולות, עובדי הרשות ושותפים נוספים לשיקום השכונה התאספו יחד לשיתוף חוויותיהם האישיות, נשיאת תפילות, שירי תקווה ועיבוד השנה שחלפה. 

הטקס הועבר על ידי העיתונאי ג'קי לוי תושבי השכונה הובילו מרחבי הודיה, אמנות, שירה ולימוד תניא. בזו אחר זה עלו ושיתפו בחוויתם ואובדנם עדי זקוטו, בתו של אבי זקוטו ז״ל, גד עמר שלחם בשבעה באוקטובר בשכונה והציל חיים רבים, תושבת השכונה, טלי בן זקן ונציג העדה הבוכרית, שניאור אראבוב. 

גם ראש העיר, איציק דנינו שוחח עם התושבים ושיתף אותם בתחושותיו בערב קשה זה ובתכניות לשיקום השכונה שיכנסו לתחילת העבודות עם סיום החגים. 

מנהלת הבית במישור, ברוריה נויברגר ביקשה להעניק לראש העיר את בקבוק המשאלות המלא במשאלותיהם של תושבי וילדי השכונה מתוך אמונה ותקווה לצמיחתה המחודשת של השכונה. 

ראש העיר, איציק דנינו:״ בשישה באוקטובר, בדיוק לפני שנה, החיים של כולנו היו טובים יותר, מחייכים יותר, מוארים יותר. בבוקר השבעה באוקטובר, כשנשמעה האזעקה הראשונה, התעוררנו כולנו, ליום ששינה את חיינו. שכונת מישור הגפן הפכה לזירת קרב קשה. אתם, תושבות ותושבי השכונה והעיר, הפכתם ללוחמים וגיבורים. אנחנו כאן היום, כדי לזכור את הנופלים והנרצחים. את היקרים שלנו שכבר שנה ארוכה, מאוד חסרים. בזכותם ולמענם, אנו נמשיך ונלחם על הבית שבנינו. עם סיום תקופת החגים, נתחיל בשדרוג השכונה.

היכן שניסו לגדוע את חיינו, נשריש שורשים. נבנה את בית גפן, שיהווה מרכז לימודי בלתי פורמאלי, ויקדם את ילדי השכונה למצוינות לימודית והישגית. היכן שזרעו טרור, נמצא מזור ונרפא את ליבנו. במתן מענים של חוסן קהילתי ואישי, ונחזק את נפשנו. היכן שניסו לזרוע הרס וחורבן, נחדש את שכונת מישור הגפן, נקים תשתיות חדשות ומודרניות. מי ייתן ונדע ימים, שלמים יותר וטובים יותר, לעתיד טוב יותר לאופקים, ולמדינת ישראל כולה". 

 

◼️ לחדשות אופקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

◼️ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: גליה סבג

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן