בכדי למנוע חוסר: משרד החקלאות פותח מכסת יבוא נוספת לביצים

משרד החקלאות וביטחון המזון פותח מכסת יבוא נוספת לביצי מאכל בפטור ממכס, בהיקף של 40 מיליון ביצים עד סוף נובמבר המטרה: הבטחת ביטחון המזון של מדינת ישראל והבטחת רציפות האספקה של ביצי מאכל

על מנת לעמוד בביקוש המקומי, משרד החקלאות וביטחון המזון מגדיל את מכסת היבוא לביצים בפטור ממכס עד סוף נובמבר בהיקף של 40 מיליון ביצים. פתיחת המכסה הינה בהתאם להערכות המצב ותחזיות ייצור הביצים בישראל ועל מנת לענות על הביקוש המקומיים לחגי תשרי ועד סוף נובמבר.

ככלל, בישראל מיוצרות בממוצע כ-2.2 מיליארד ביצי מאכל בשנה, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה – כ-73% מסך התוצרת הארצית. ניתן לייבא לישראל ביצים מאזורים חופשיים משפעת עופות מהמדינות הבאות: איטליה, פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה”ב ביצים לתעשייה.

כזכור, בחודשי הקיץ הנוכחיים, יולי ואוגוסט, נפתחה מכסה של 15 מיליון ביצים שנוצלה במלואה. לקראת חגי תשרי נפתחה מכסה של 45 מיליון ביצים עד סוף אוקטובר שמתוכה נכנס יבוא של 18 מיליון ביצים.

 

◼️ לקבוצת כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: freepik

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן