בית הדין הארצי לעבודה קיבל את בקשת ההסתדרות להסרת צו המניעה האוסר על עובדי נמל אשדוד לנקוט אמצעים ארגוניים

בית הדין הארצי לעבודה קיבל את בקשת ההסתדרות להסרת צו המניעה האוסר על עובדי נמל אשדוד לנקוט אמצעים ארגוניים, על רקע פתיחת הנמל לתחרות ומשהצדדים טרם הגיעו להסכמות בעניין.

צו המניעה עומד בתוקפו מאז חודש יולי 2013 ותוקפו הוארך מעת לעת, חרף בקשות חוזרות של ההסתדרות לבטלו. בית הדין קבע כי הצו יפקע ביום 31.12.20, עד אז יוסיפו הצדדים לנהל משא ומתן. נקבע כי נקיטת צעדים ארגוניים טעונה התראה בת 5 ימי עסקים. דיון נוסף לפני מותב בית הדין נקבע ליום 5.1.2021.

בהחלטת בית הדין נקבע כי יש לקבל את בקשת ההסתדרות “משני טעמים מצטברים: האחד, שינוי באופיו העיקרי של הסכסוך – לסכסוך כלכלי טהור; השני – שינוי מהותי בלוח הזמנים“, שעה שפתיחת נמל הדרום נמצאת “מעבר לסיבוב“. הודגש כי “אין משמעות הדבר שעם פקיעת צו המניעה מוסרות כל המגבלות“, אלא חלות המגבלות ה”רגילות” של לגיטימיות עילות השביתה, מיצוי המשא ומתן בתום לב, מידתיות וכיו”ב, וכי “רשמנו לפנינו את הודעת ההסתדרות לגבי ההגבלות שהיא נכונה ליטול על עצמה, זאת מבלי שנביע עמדה בשאלה אם הגבלות אלה יש בהן כדי למצות“. הוער כי “אם ההסתדרות תודיע על הכוונה לנקוט צעדים ארגוניים ואף לאחר תחילתם, רשאים הצדדים האחרים לפנות לבית הדין בעניין זה“.

(צילום מתוך דף הפייסבוק של נמל אשדוד)

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן