ביקורת מס הכנסה: “אני נוהגת לרשום קבלות כשהילדים ישנים…”

כסף

 

– כך טענה בעלת פעוטון מגדרה, במבצע ביקורת של מס הכנסה ברחובות ובסביבה

בביקורת מס הכנסה שנערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור טענה מנהלת פעוטון מגדרה אשר נמצאה כי לא ציינה את הכנסותיה על סך 27,600 ש”ח  מצ’קים דחויים, שהתקבלו מההורים “אני נוהגת לרשום קבלות כשהילדים ישנים…”. המקרה אירע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק ברחובות ובסביבה שכלל 206 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 8% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקידת שומה רחובות, נבחרו בתי עסק בענפי המסחר התעשייה ומתן השירותים.

הביקורת נערכת במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. בביקורת שערכו מבקרי ניהול ספרים אצל רופא שיניים נמצאו צ’קים על סך 11,200 ש”ח אשר לא נרשמו בספרים. תגובת הרופא: “הלקוחה תביא לי מזומן במקום הצ’קים”. בביקור אצל  תופרת הסתבר כי לא נרשמו העברות בנקאיות וצ’קים מלקוחות על סך 3,765 ש”ח. התופרת “תפרה” תגובה מעניינת במיוחד: “איבדתי את הפנקסים, רציתי להזמין פנקסים חדשים, אבל בעלי מצא את הפנקסים”.

במשרד עו”ד נמצא  צ’ק דחוי אשר לא נרשם בספרים על סך 6,133 ש”ח .עורך הדין מיהר להעביר את האחריות על רואה החשבון שלו וטען: “לא ידעתי ורואה החשבון לא הסביר לי שצריך להוציא קבלה על צ’ק דחוי”.  בעסק לתיקון ומכירה של פלאפונים, לא נרשמו הכנסות שהתקבלו מקניית ביקורת של המבקרים וכן מתצפית של המבקרים בעסק. לטענת בעל העסק, “עדיין לא הוצאתי את הקופה לא הספקתי לסדר, אני התבלבלתי עם הרישום שקיבלתי מהלקוחה ומהמבקרים, יש לציין כי אני מקפיד לרשום”.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן