בין זיכרון לתקומה: גני תקווה מנציחה את תושביה שנרצחו ב-7 באוקטובר

בטקס מרגש ומלא עוצמה, העיר גני תקווה התכנסה לזכור את נרצחי הטבח של ה-7 באוקטובר וחללי 'מלחמת חרבות ברזל' האירוע כלל הדלקת נרות למען הנרצחים ולמען שחרור 101 החטופים בעזה, פאנל של הורים שכולים וצפייה משותפת בטקס הזיכרון של המשפחות והטקס הממלכתי באירוע מקדים לזכר מאורעות ה-7 באוקטובר, התקיים מעגל שיח של תנועות הנוער עם איילה יהלומי לוזון, אחותו של אוהד יהלומי שנחטף בעזה

מנציחים את הנופלים, נלחמים למען השבת החטופים: תושבי גני תקווה התכנסו הערב (ב') ב'גן השלום והאהבה', כדי לזכור את נרצחי הטבח הנורא ב-7 באוקטובר ואת חללי 'מלחמת חרבות ברזל'. האווירה הייתה טעונה ברגש עמוק – כאב, תקווה ומחויבות בלתי מתפשרת להשיב את כל החטופים הביתה.

אירועי הזיכרון נפתחו בטקסים בבתי הספר בעיר ומעגל שיח מרגש של תנועות הנוער עם איילה יהלומי לוזון, אחותו של החטוף אוהד יהלומי. במעגל השיח, שהתקיים בבית הספר גנים מול חניכי תנועות הנוער, סיפרה איילה על אחיה אוהד, תושב ניר עוז, שנחטף באכזריות עם בנו איתן בן ה-12. איתן שוחרר מהשבי בנובמבר, אך אוהד נותר בידיהם של מחבלי חמאס.

בטקס המרכזי הודלקו נרות זיכרון בצורה של מגן דוד וסמל החטופים ולצד הכיתוב 'עם ישראל חי'. לצד מיצג הנרות הוקם קיר גרפיטי ייחודי, שבו כל תושבי העיר הוזמנו להביע את רגשותיהם – כאב, געגוע, אך גם אמונה ומחויבות להשבת כלל החטופים מעזה.

במהלך הטקס, הוריהם של דורין אטיאס ז"ל ושל רס"ן עידו יהושע ז"ל שיתפו בזיכרונות מיוחדים על ילדיהם שנפלו בשבת השחורה. דורין, צעירה יפהפייה ומלאת חיים, הותירה חור בלב משפחתה וחבריה.

דורין אטיאס ז"ל, מדריכת פילאטיס בת 23, תושבת העיר גני תקווה, נרצחה במסיבת הנובה ברעים. דורין הלכה לעבוד במסיבה בתור ברמנית, ונרצחה יחד עם חברתה ליאור מימון כשהן ניסו להימלט משטח המסיבה. אחד הדברים שדורין אהבה במיוחד היה לשחק "פוצ'יוולי", ובסיוע העירייה נמצאה דרך מיוחדת להנציח אותה. מיכל רוזין, ציירת ותושבת גני תקווה, יצרה ציור קיר בו דורין משחקת פוצ'יוולי מול שקיעה אדומה, ובצד הציור נכתב תיאור קצר לזכרה. הציור נתלה על אחד מקירות המגרש במרכז לידר, ומנציח אותה בדרך שמייחדת אותה.

רס"ן עידו יהושע ז"ל, מפקד כוח שלדג, נפל בקרב לכיבוש מחדש של אוגדת עזה מידי מחבלי חמאס. עידו הגיע לקרב באוגדה כשמאחוריו קריירה צבאית מפוארת: הוא התגייס למסלול ב-669, יצא לקצונה, היה מ"מ בגולני, מ"פ בגדוד 51 של גולני, ובתפקידו האחרון היה מפל"ג הדרכה בבית-הספר של שלדג ו-669. הוא נפל בקרב באוגדה בזמן שניסה להציל את הקשר שלו שנורה. אשתו של עידו ילדה את בנם הראשון ב-8 בינואר, שלושה חודשים ויום אחרי שעידו נהרג. משפחתו של עידו יצאה לפרויקט הנצחה ענק, במסגרתו הם מספרים את סיפור חייו בספר ובסרט עליו.

הטקס גם הנציח את שלומי סבידיה ז"ל, איש מחשבים מחונן וחובב מוזיקה, שנפל באכזריות בפסטיבל הנובה יחד עם בת זוגו. שלומי סבידיה ז"ל, עובד סרוויס נאו, בוגר ממר"ם, עבד בתשע השנים האחרונות במו"פ של סרוויס נאו. הוא בילה במסיבת הטבע נובה עם בת זוגו והוגדר כנעדר במשך שבוע עד שהתקבלה ההודעה על הירצחו. הוא הותיר אחריו שני ילדים קטנים, שני הורים ואחות.

לצידם הונצחו גם החטוף עידן שתיוי ז"ל שמשפחתו קיבלה היום הודעה על הירצחו וגופתו עדיין נמצאת בשבי חמאס בעזה.

לצידם הונצחו גם גיל וענבר בוים שנרצחו בקיבוץ בארי ומשפחתם עברה לגור בגני תקווה. רב-סמל בכיר גיל בויום היה חלק מכיתת הכוננות של הקיבוץ ונפל בקרב בקיבוץ בארי. בן חמישים וחמש בנופלו.  ענבר בויום, בן 22 בנופלו. סיים שירות קרבי בסיירת גולני. ילד יפה תואר, שהקסים את כולם בעיני התכלת שלו. הוא אהב לחיות את החיים. היה איש של מסיבות, של מפגשים ושל חברים. ענבר נרצח בצומת שער הנגב בשבת השחורה.

רה"ע גני תקווה, ליזי דלריצ'ה, אמרה במהלך הטקס: "אנו מוצפים בזיכרונות כואבים מאותו יום נורא של ה-7 באוקטובר. אנחנו אומה שלא שוכחת – לא את יקיריה ולא את ערכיה. ההתאוששות שלנו לעולם לא תהיה שלמה עד שכל אחד ואחת מהחטופים המוחזקים בעזה יחזרו לביתם. אני מקווה שהשנה הזו תהיה שנה של בנייה מחודשת, שנה שבה נחזיר את ילדינו הביתה, נאחה את הקרעים ונשוב לעמוד כעם אחד, חזק ומאוחד."

צילום: עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן