ביום ראשון: פגישה מכרעת בנוגע לעתידה של חוויות עם נציגי החברה למתנ”סים

בתחילת השבוע תיערך פגישה קריטית בנוגע לעתידה של רשת חוויות ושיתוף הפעולה עם החברה למתנ”סים – כך נודע הבוקר (שישי) ל”רחובות היום”. במרכז הפגישה: יחסינו לאן ובעיקר האם יהיה זה סופה של רשת חוויות? בפגישה שתובל על ידי ראש העיר רחמים מלול יוצגו נתוני הרשת לרבות הוצאות והכנסות בשנים הקודמות וכן תכנית הפעולה לשנת 2019.

כזכור, הרשת מופעלת ומתוקצבת על ידי עיריית רחובות והחברה למתנ”סים אשר שיתוף הפעולה ביניהם ירד לטימיון בין השאר גם בסוגיית בחירת המנכ”ל. מאז התפטר עדי דויטש בחודש ספטמבר אשתקד, לא אוייש התפקיד, אלא על ידי ממלא המקום צביקה מדהלה.

☆☆☆

בתחילת השבוע שעבר נכנס עו”ד יניב מרקוביץ’ באופן רשמי לעבודתו כסגן ראש עיריית רחובות. במסגרת תפקידיו מונה מרקוביץ’ על ידי ראש העיר רחמים מלול כמחזיק תיק שפ”ע וחזות העיר כאשר מקומו כיו”ר דירקטוריון חוויות, יאויש על ידי חבר המועצה וסגן ראש העיר בעוד כשנתיים וחצי, אמיתי כהן. בעשור האחרון ניהל מרקוביץ’ את רשת חוויות. הוא החל עם תקציב דל יחסית, בסך של 60 מיליון שקלים ומסיים עם צפי ל-116 מיליון שקלים בשנה הבאה.

בתחילת השבוע הובא לאישור הדירקטוריון דו”ח מאזן מבוקר לשנת התקציב 2017 אשר עמד על סך 109 מיליון ש”ח. שנה זו הסתיימה בגרעון בסך 3.7 מיליון שקל, בין היתר בשל ההחלטה להקל על ההורים ולהוזיל את מחירי צהרונים וכן בשל הוצאות מיוחדות, כגון פתיחת מעונות חדשים, חידוש הבריכה הטיפולית והחלטות מבוקרות אחרות. על פי הנתונים שהוצגו נעשו מאמצים כבירים לאזן את התקציב בשנת 2018 במסגרת סיכום דו”חות לשנים 2017-2018.

אמיתי כהן וראש העיר, רחמים מלול

מהרשת נמסר כי “תקציב 2018, אשר עמד על 111 מיליון שקל, צפוי להיות מאוזן, זאת לאחר מאמצים לצמצום הגרעון וחזרה לאיזון תקציבי. בנוסף, בתקציב 2018 חל גידול מתוכנן של כ-30 אחוז בתקציבי האוכלוסיות המיוחדות, פתיחת מרכזים חדשים ועלייה של כ-22 אחוז בשירותי היחידה להתפתחות הילד”.

בתוך כך, נערכת בימים אלו רשת חוויות לאישור תקציב 2019 המצביע על גידול נוסף בתקציבה, בהתאם לגידול באוכלוסייה והוא צפוי לעמוד על כ-116 מיליון שקל. התקציב החדש, יגלם בתוכו פתיחת ארבעה מרכזים חדשים: מהות, תנופה, פסגה ורחובות הצעירה וכן את הרחבת רשת המעונות “צעדים” ועדכוני שכר לכלל העובדים במסגרת חתימה צפויה על הסכם קיבוצי.
“לאחר שנה שבה חרגנו מהתקציב לטובת צרכים ציבוריים שעלו לסדר היום ובראשם הוזלות מחירים, בשנת 2018 שבנו והחזרנו את הרשת לאיזון תקציבי, תוך השקעות נרחבות בפיתוח מענים נוספים ומרכזים קהילתיים חדשים”, אמר מרקוביץ’. “במשך עשר שנים שבהן אני מכהן בתפקידים התנדבותיים ניהוליים בדירקטוריון וכיו”ר, אני יכול להביע סיפוק רב מהתפתחות השירותים וגידול ניכר בתקציב”.

☆☆☆

מרקוביץ’ למעשה הכפיל את סך התקציב של הרשת בכהונתו. “כשנכנסתי לרשת, התקציב עמד על 60 מיליון שקל וכיום עומד על למעלה מ-110 מיליון שקל. הקהילה היא לב העשייה שלנו ואמשיך לקדם פרויקטים קהילתיים. אני מבקש להודות לראש העיר, רחמים מלול על שיתוף הפעולה למען התושבים, על האמון והתמיכה המלאה, לחבריי לדירקטוריון הרשת, אשר מכהנים בהתנדבות ועושים עבודה מצוינת ואחראית ובראשם לאמיתי כהן, יו”ר ועדת הכספים. תודה למ”מ מנכ”ל הרשת, צביקה מדהלה ולגזבר הרשת, דני (אזולאי) כהן על מלאכתם. כמובן תודה גדולה לכל המנהלים ועובדי רשת חוויות על עבודתם המסורה – הם המשאב החשוב ביותר של החברה”.

עוד יצוין כי, בחודש מרץ האחרון, בכינוס מיוחד שנערך עם העובדים התייחס מרקוביץ’ לנושא תגמולם של העובדים ואמר: “אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ברשת, כאשר האתגר העיקרי שלנו הוא אתגר ההתחדשות. עלינו להתאים את עצמנו על מנת שנמשיך להוביל ולתת את השירות הכי טוב. כל אחד מאיתנו צריך לחשוב מה עליו לעשות. ההסכם הקיבוצי שעליו אנו עובדים כעת הוא נקודת ציון שממנה נצמח ונגדל”. כעת אם כן, יעבור הנושא לטיפולו של אמיתי כהן אך עדיין לא ברור באיזו מתכונת וכאמור האם רשת חוויות תישאר או שתועבר לידי החברה למתנ”סים.

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן