ביוזמת ויצו ברחבי הארץ: סדנאות קיץ לפיתוח חוסן והתמודדות מיטיבה למשפחות המילואים

התכנית מופעלת בשיתוף העוגן למשפחות המילואים ובאמצעות מענק הקרן למפעלים מיוחדים במימון המוסד לביטוח לאומי.

בתקופה כה מאתגרת, ויצו יזמה סדרת סדנאות קיץ עבור משפחות המילואים שחוות מציאות דומה, שיתקיימו ברחבי הארץ. היוזמה לסדנאות נוצרה מתוך מחשבה על הצרכים הייחודיים של משפחות המילואים, כאשר בעוד שבני הזוג המילואימניקיות והמילואימניקים מסורים לשרת את המדינה, בויצו מחויבים לשרת את המשפחות שלהם.

בין התכנים שילמדו בסדנאות: חיזוק סיפורי הצלחה וגישת הכוחות, אמונות מגבילות, טכניקות הרפיה, הבעה עצמית, כתיבה ועוד.

הסדנאות מועברות על ידי מנחות קבוצות מנוסות עם הכשרה של טיפול באמנות, טיפול זוגי וטיפול משפחתי, בשני פורמטים:

סדנאות לאמהות לילדים בגילאי 3-9 ולילדיהן. הסדנא מועברת על-ידי אשת טיפול מקצועית ומנוסה, כשבמקביל מועברות פעילויות ייעודיות לילדים עם מתנדבים מסורים בפיקוח של מטפל שהוכשר בגישת – “play therapy”.

סדנאות לאמהות בוגרות בגילאי 40-60 שילדיהן בשירות מילואים. סדנא הנותנת מענה לאימהות ואבות שחוות וחווים קשיים עקב שירות ילדיהן במילואים ועם ההתמודדות של החזרה לשגרה אחרי שירות מילואים ממושך. במסגרתן ניתנים כלים להבעה ותמיכה, ידע וסימני זיהוי למצבי מצוקה של ילדיהן הדורשים מענה מעמיק.

סדנאות הקיץ מתקיימות בכ-20 מוקדים בסניפי ויצו ברחבי הארץ, ביניהם אשדוד, באר שבע, בת ים, הרצליה, חדרה, חריש, טבריה, ירוחם, כרמיאל, מודיעין-מכבים-רעות, נהריה, נס ציונה, סביון ובקעת אונו, עפולה, פתח תקוה, קריית ים, רחובות, קדימה צורן.

לדברי אורה כורזים, יו”ר ויצו ישראל, “מאז ה-7.10, נשות המילואימניקים נושאות בנטל המשפחה, נטל הפרנסה, המעמסה הנפשית והדאגה האינסופית. כל זאת בנוסף למטלות היומיום השגרתיות שלא פחתו ואף התעצמו מאז תחילת המלחמה. אנו בויצו התגייסנו למענן ולמען ילדיהן ובנינו עבורן קהילות תמיכה חברתיות ומקצועיות, המאפשרות להן מעט מרגוע והרפיה לצד כלים להתמודד עם המצב.”

לדברי עו”ס רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצו, “מראשית המלחמה ויצו משקיעה משאבים רבים בפיתוח מענים המתמקדים בנשים ואימהות שנושאות לבדן בנטל הכבד של שמירה על הבית, הילדים, העבודה כשבן הזוג או אחד הילדים או הילדות מגויס למלחמה. ההחלטה להתמקד בהורה וגם בילדים מתבססת על העובדה שבעצם כל המשפחה הגרעינית מגויסת. הדאגה, הגעגוע, המחיר הכלכלי, המחיר הרגשי, חוסר הוודאות, העומס המטורף על המשרתים, הם הבסיס לתכנית ולסדנאות שאנו מפעילות ברחבי הארץ.”

אחת האמהות מספרת, “היה לי ממש קשה להגיע היום. יכולתי לוותר אבל אני ממש חייבת את השעה הזו בשבילי. הייתי הבוקר במוסך ורצו להשאיר את הרכב עד מחר, אמרתי שבשום אופן לא אני לא מוותרת על המפגש שיש לי אחה”צ. זה המקום היחידי שמאפשר לי להיות אני בתקופה הזו וממלא אותי מחדש כל שבוע. רק פה אני יכולה לומר דברים ולהרגיש שמבינים אותי. אני לא צריכה לחכות לפנסיה בשביל להתנסות בדברים חדשים. לא מובן מאליו.”

קישור לפרטים ולהרשמה בלחיצה כאן

 

◼️ לחדשות באר שבע והסביבה לחצו כאן

◼️ לחדשות  אשדוד לחצו כאן

◼️ חדשות מודיעין-מכבים-רעות לחצו כאן

◼️  לחדשות נס ציונה לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לחדשות פתח תקווה והסביבה לחצו כאן

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ויצו

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן