בזכות השיח המשותף: שינויים במערך הסעות החינוך המיוחד ברחובות

השיח הפתוח בין מינהל החינוך בעיריית רחובות להורי החינוך המיוחד בעיר נושא פרי – החל מערכות המכילות לוחות תקשורת להבעת רגשות בהסעות ועד הקמת מוקד טלפוני ייעודי בנושא היסעים להורי החינוך המיוחד – כל ההחלטות והשינויים שיתקיימו החל משנת הלימודים הקרובה בכתבה שלפניכם.

מחלקת ההיסעים של עיריית רחובות מנהלת מערך מורכב של הסעות תלמידי החינוך המיוחד למסגרות החינוכיות בתוך העיר ומחוצה לה. בשבוע שעבר התקיים לראשונה ערב משותף להורי החינוך המיוחד בעיר עם עובדות ועובדי מחלקת ההיסעים בעיריית רחובות כדי להכיר את הצרכים, להציף בעיות ולהציע פתרונות.

אייבן שמשון, מנהל מחלקת ההיסעים, נפגש עם ההורים והציג בפניהם את הפרוצדורה המלאה של תכנון ההסעות, בעלות ובעלי תפקידים ותחומי האחריות של כל אחת ואחד מהם, הנחיות משרד החינוך והכללים אליהם כפופה מחלקת ההיסעים בהתאם לחוק, ויחד עם צופית גולן יו”ר הנהגת ההורים העירונית וראש צוות חנ”מ בהנהגת ההורים הארצית ענו על שאלות ההורים, הבהירו את הנהלים ורשמו לפניהם נקודות נוספות לבדיקה בהמשך.

המפגש, שנערך במרכז אושיות של רשת חוויות, מהווה את שיאו של שיתוף הפעולה הפורה בין מחלקת ההיסעים להנהגת ההורים העירונית וחברת המועצה מגי סלע וגר, מחזיקת תיק האוכלוסיות המיוחדות והחינוך המיוחד, והינו חלק ממדיניות השקיפות ושיפור השירות לתושבות ותושבי העיר אותו מקדם ראש העיר מתן דיל בכל אגפי העירייה.

בזכות השיח המשותף, כבר בשנת הלימודים הקרובה יתקיימו השינויים הבאים בתחום ההסעות:

● לכל מלווה הסעה בכיתות תקשורת וגני הילדים תהיה ערכה שתכלול, בין היתר, לוח תקשורת ולוח התנהגות מותרת ואסורה בהסעה. הלוחות נבנו ועוצבו בשיתוף צוות מתי”א ר”ן כך שיתאימו לשפה וללוחות המוכרים לתלמידות ולתלמידים מהגנים ומבתי הספר ומטרתם לאפשר תקשורת ברורה בין התלמידות והתלמידים לבין המלווה בהסעה. הלוחות יופצו גם למסגרות החינוכיות וגם להורים כדי שיוכלו לעזור לילדים להכיר אותם, להתכונן ולתקשר באותה הדרך.

• החל מהיום הראשון ללימודים (1.9.24), תפעיל מחלקת ההיסעים מוקד מענה להורים, בימים א’-ה’ מהשעה 6:30 בבוקר ועד השעה 19:00 בערב, וביום ו’ עד השעה 13:30. המוקד יקבל דיווחים על כל תקלה, בעיה וצורך וייתן מענה במידת האפשר.

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מתן דיל:

“שיפור השירות בכל אגפי העירייה הוא יעד בולט ומרכזי עבורנו. אני מאמין ששירות טוב יותר מתחיל בשיח משותף, כאשר ההורים מציגים את הצרכים והרצונות שלהם והמערכת העירונית מציגה ומרחיבה את היכולות והפתרונות שלה. אני מברך ושמח על המפגש הראשון שהתקיים השבוע בין הורי החינוך המיוחד למחלקת ההיסעים, מפגש שהוא אבן דרך ראשונה בתהליך שההורים ומערכת החינוך בעיר יעברו יחד לשיפור השירות עבור המשפחות המיוחדות שלנו בעיר”.

חברת המועצה מגי סלע וגר, מחזיקת תיק האוכלוסיות המיוחדות והחינוך המיוחד:

“זוהי נקודת הפתיחה לתהליך של שקיפות ושותפות בין הדרג המקצועי בעיריית רחובות לבין הורי החינוך המיוחד והמשפחות עם הצרכים המיוחדים. עבור ההורים לילדות וילדים מיוחדים זה חיוני ליצור אמון הדדי עם המערכת, להסיר חסמים, לשחרר חרדות ואי ודאות. תודה לראש העיר, למינהל החינוך ומחלקת היסעים, להנהגת ההורים וכמובן להורים על שיתוף הפעולה.”

ראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן:

“מערך החינוך בעיר נמצא תמיד בתנועה, שינוי והתפתחות. אני שמחה על המפגש המשותף של ההורים וצוות מחלקת ההיסעים שלנו, בעזרת המפגש הצלחנו לייצר פתרונות חשובים וערכיים שיעמיקו את הקשר והאמון ההדדי בין ההורים והתלמידים למינהל החינוך שלנו בעיר ומודה לכל השותפות והשותפים על העשייה המשמעותית.”

יו”ר הנהגת ההורים העירונית גב’ צופית גולן:

“הערב הייחודי הזה הוא תוצאה של שיתוף פעולה עמוק וארוך עם מחלקת ההיסעים ושל עבודת שטח מקיפה של צוות החינוך המיוחד בהנהגת ההורים העירונית. כשיש מי שרוצה להקשיב לנו ומוכן לדבר איתנו ולמצוא יחד את הפתרונות אפשר לחולל שינויים מרחיקי לכת בחייהם של הילדים וההורים. תודה לאייבן שמשון שחשב ביחד איתנו על המענים הנכונים לצרכים שהעלו ההורים. תודה לראש העיר מתן דיל ולראש מינהל החינוך אפרת צוקרמן על מדיניות השקיפות והשיתוף עם ההורים שהם מובילים, תודה למנכ”ל רשת חוויות גולן ביטון ולמנהלת מרכז אושיות אירית נאור על הבית שהם תמיד פותחים בפנינו, ותודה לצוות חנ”מ של הנהגת ההורים העירונית שפועל כל הזמן, מציף את האתגרים ומוצא את הדרכים לשפר את חייהם של הילדים וההורים.”

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית רחובות | ד"ר אבישי טייכר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן