בוחרים בן משפחה חדש: קמפיין ירושלמי בנושא אימוץ כלבים וניקיון

בשירות הווטרינרי של עיריית ירושלים כ- 100 כלבים ממתינים לאימוץ א', חייל ששב משדה הקרב בעזה, אימץ אחד מהם: "אני מרגיש שהוא הציל אותי יותר משהצלתי אותו"

צוות השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים עובד 24/7 ופועל על-פי פניות ציבור דרך המוקד העירוני, באמצעות אפליקציות ורשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק), במטרה לחשוף את העשייה, להעלות את המודעות לנושא האימוץ ולסוגיית הכלבים הנטושים, לפרסם כלבים שמועמדים לאימוץ, לייצר שיח ראשוני עם התושבים כדי להקל על תהליך האימוץ ואף לשתף בסיפורי הצלחה. הצוות מורכב מווטרינר, מאלף כלבים וכלבנים.

 

מידי שנה מתקבלות בשירות כ-20,000 פניות במגוון תחומים: גוזל שנפל מקן, אירועי נשיכות, בעלי חיים פצועים וכו'. השירות מטפל רק בבעלי חיים משוטטים ואינו מטפל בבעלי חיים המטופלים ע"י אנשים פרטיים, אלא אם יש תלונה על מטרד.

כלבים שנאספים על-ידי פקחים מועברים לשירות, מקבלים טיפול רפואי, והבריאים שבהם מועמדים לאימוץ.

בשירות הווטרינרי ישנם בכל זמן נתון כ-100 כלבים המועמדים לאימוץ. כל כלב נכנס ל-15 ימי הסגר, עובר אבחון התנהגותי ונמצא במעקב רפואי. הכלבים מקבלים חיסונים, עוברים עיקור או סירוס וטיפול התנהגותי של מאלף כלבים. במקביל, הכלבנים אחראים על האכלה, הוצאת הכלבים לפעילות, ליטוף, רחצה, ניקיון תאי הכלבים, סיוע במתן טיפול רפואי ותפעול שוטף של הכלבייה.

מאלף הכלבים אחראי על איכות חייהם של הכלבים, פועל להורדת הסטרס בשטח הכלבייה, ולעיתים אף משתמש בכלבתו האישית כדי לסייע לכלבים להשתחרר, באמצעות חווית אינטראקציה חיובית. במסגרת עבודתו פוגש המאלף את המבקשים לאמץ, מוסר מידע על הכלבים, מספק ייעוץ והכוונה לצורך התאמה נכונה לאימוץ כלב, על מנת למנוע בהמשך מצבים של אי נעימות ועוגמת נפש לכלב ולמשפחה. לאחר בחירת הכלב, הוא בוחן את החיבור הראשוני שנוצר, ובמידת הצורך מקיים מפגש נוסף לאחר האימוץ ונותן הדרכה להתנהלות נכונה עם כלב בבית.

פניות רבות מגיעות מתושבים המבקשים באמצעות אימוץ כלב לחוות תמיכה רגשית, חלקם מתמודדים עם פוסט טראומה ומבקשים להתאים עבורם כלב שיסייע להם ביצירת קשר עם הסביבה החיצונית ויעניק מענה לצרכיהם הרגשיים.

א', חייל שהגיע מיד לאחר תקופת לחימה ממושכת בעזה, סיפר שמאז ששב משדה הקרב הסתגר בביתו וניתק מגע מהעולם. הוא ביקש לאמץ כלב שיעזור לו להתמודד עם המציאות החרדתית אליה נקלע, לצאת מהבית ולהשיב לעצמו את תחושת הביטחון. המאלף התאים למענו כלב המותאם לצרכיו ולאחר מספר שבועות שלח החייל לשירות תמונות וסיפר שהכלב סייע לו לחזור לעצמו: "אני מרגיש שהוא הציל אותי יותר משהצלתי אותו".

בשנת 2021 התקבלו 3,722 פניות ציבור בנושא כלבים, בשנת 2022 התקבלו 6,638 פניות ובשנת 2023 התקבלו 7,069 פניות. בשנת 2021 נמסרו לאימוץ 327 כלבים, בשנת 2022 נמסרו לאימוץ 409 ובשנת 2023 נמסרו לאימוץ 389 כלבים. בשנת 2021 הוחזרו 181 כלבים משוטטים לבעליהם, בשנת 2022 הוחזרו 178 ובשנת 2023 הוחזרו 105 כלבים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:

"צוותי השירות הווטרינרי פועלים 24 שעות ביממה ומעניקים לתושבי העיר מענה בפניות הקשורות לבעלי חיים משוטטים. הצוותים בכלביה משקיעים עבודה רבה ומאומצת על מנת למצוא לכלבים בית חם ואוהב ולהבטיח להם איכות חיים וסביבה בטוחה. בשנים האחרונות הקימה עיריית ירושלים כ-30 פארקים מיוחדים שנועדו לאפשר לכלבים להסתובב בחופשיות, לשחרר אנרגיה ולפגוש חברים. במשך הזמן אף נוצרו קהילות של בעלי כלבים הפועלות באמצעות קבוצות ווטסאפ ומקיימות מפגשים משותפים, במסגרתם חולקים ידע, חוויות התנסויות ומידע. אנו מזמינים את אוהבי בעלי החיים בעיר ליצור קשר עם השירות הווטרינרי כדי לבדוק אפשרות לאמץ כלב. הכלבים יקבלו הזדמנות לחיים מאושרים והמאמצים יזכו בבן משפחה אהוב וחבר נאמן שיכניס לביתם שמחה ואהבה. אז בואו לבקר ולאמץ חבר – כי משפחה כן בוחרים".

פרטים: באתר עיריית ירושלים, השירות הווטרינרי – או בווטסאפ – 0503121827 (להודעות בלבד).

 

◼️ לקבוצת חדשות ירושלים והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן