בגני תקווה שומרים על דור המייסדים

יום עיון לעובדי מערך הסיעוד והטיפול באזרחים הוותיקים עמותת מטב ערכה אתמול יום עיון עוצמתי ומרגש לעובדי מרחב דן בעמותה ואנשי מקצוע בקהילה בשיתוף ‘הבית בגני תקווה” מרשת מגדלי הים התיכון. במסגרת האירוע, העניקה הגברת מרים פרץ, כלת פרס ישראל ואם ששכלה שניים מבניה שנפלו בעת שירותם בצה”ל, הרצאה מעוררת השראה שעסקה בדרכים להפוך משבר להליך צמיחה. צפו בתמונות המרגשות

מצדיעים למטפלים: עמותת מטב ערכה אתמול יום עיון עוצמתי ומרגש לעובדי מרחב דן בעמותה ואנשי מקצוע בקהילה בשיתוף ‘הבית בגני תקווה” מרשת מגדלי הים התיכון. האירוע התקיים במגדלי הים התיכון בגני תקווה והשתתפו בו עובדי עמותת מטב ממערך הסיעוד והטיפול באזרחים וותיקים. יואב ויס מנכ”ל הבית בגני תקווה ואפרת הרשטיק, מנהלת איכות חיים סיפרו על הפרויקטים בבית, אשר הדיירים עצמם יוזמים ומובילים.

במהלך היום, הוצגה תערוכת צילומים מרתקת בשם “השתקפויות אז ועכשיו”, שבה הוצגו דיוקנאות של האזרחים הוותיקים במגדלי הים התיכון לצד תמונות מתקופות שונות בחייהם. התערוכה, שנוצרה בשיתוף פעולה עם הדיירים, העניקה הצצה ייחודית לסיפורי חיים מרגשים ולחוויות עברם. בנוסף, הוצגו פרויקטים קהילתיים מובילים שקודמו על ידי הדיירים עצמם, המהווים עדות ליכולות, לכוחות היצירה ולתרומה האדירה שהם מביאים לקהילה המקומית.

האירוע נסגר בהרצאתה המעוררת השראה והמרגשת במיוחד  של מרים פרץ, כלת פרס ישראל, אשת חינוך ואם ששכלה שניים מבניה שנפלו בעת שירותם בצה”ל, הרצאה מעוררת השראה שעסקה במנהיגות, דרך סיפורה האישי שכולל לצד היגון תקווה ואופטימיות.

במהלך האירוע ניתנה תשומת לב מיוחדת לאתגרים הרבים עמם מתמודדים האזרחים הוותיקים, במיוחד בתקופת המלחמה. הצוותים המקצועיים של עמותת מטב מעניקים שירותים  לאלפי אזרחים ותיקים ברחבי הארץ, הכוללים טיפול אישי וסיעודי וניתנים על ידי מטפלים ומטפלות סיעודיים בליווי והדרכה של צוותים מקצועיים .

עמותת מטב מפעילה כ-50  ברחבי הארץ ומספקת שירותים ליותר מ-40,000 אזרחים ותיקים בישראל. היא מקדמת מגוון רחב של פרויקטים חברתיים במטרה לשפר את איכות החיים של האזרחים הוותיקים. בין הפרויקטים הבולטים ניתן למצוא את פרויקט “לדעת” – סדרת הרצאות דיגיטליות המיועדות לאנשים המטפלים בהורים או קרובים מבוגרים אחרים בחייהם האישיים, במטרה להעניק להם כלים ותמיכה רגשית מקצועית.

פרויקט “עכשיו זה הזמן” הוא תוכנית ארצית רחבת היקף, ביוזמת הרשות לזכויות ניצולי שואה ובניהול עמותת מטב, שמטרתה להתמודד עם תופעת הבדידות בקרב ניצולי השואה. בנוסף, פרויקט “חברים לעת זקנה” הוא שיתוף פעולה בין עמותת מטב ומשרד החקלאות, המופעל על ידי מערך מתנדבים המגיעים לבתי הקשישים, מארחים להם חברה ומסייעים להם בטיפול בבעלי החיים. פרויקט זה מאפשר לקשישים לשמר את בעל החיים בביתם, ובו זמנית להנות ממפגש חברתי עם מתנדבים מדי שבוע – ובכך מפיגים את תחושת הבדידות הכפולה.

ליזי דלריצ’ה, רה”ע גני תקווה: “אני מצדיעה לכל אנשי המקצוע הפועלים למען האזרחים הוותיקים על עבודתם המסורה שנעשית מכל הלב למען האזרחים הוותיקים שלנו – דור המייסדים של העיר. במיוחד בתקופה זו, הוותיקים זקוקים לתחושת הביטחון ולאהבה שאתם מספקים להם. אתם מצליחים להעניק להם את התחושה שהם לא נשכחו, שהם חשובים ושיש מי שדואג להם בכל רגע נתון.”

עדי  שולמן, מנהלת מרחב דן במטב, בירכה את הנוכחים על העשייה המבורכת שלהם : “העבודה עם האזרחים הוותיקים היא שליחות אמיתית,  ואתם מוכיחים מדי יום את המסירות, האנושיות, המקצועיות במתן מענה לאזרחים הוותיקים בשעת קושי ומשבר. העובדים הסוציאליים, האחיות וכלל עובדי העמותה מייצגים ערכים של ערבות הדדית, חמלה ואנושיות שאין כמותה.”

ליאור שטרסברג, מנכ”ל עמותת מטב, ציין: “בימים כאלה, עמותת מטב גאה בעובדיה , שממשיכים להעניק שירותים מקצועיים לאוכלוסייה המבוגרת לצד כל האתגרים בשנה המורכבת הזו. ההקשבה שלכם, הדאגה שלכם להם והרצון שלכם לגרום להם לחייך, מעוררות השראה. המילים הטובות והעידוד שאתם מעניקים להם הם פעולות קריטיות לשמירה על רווחתם ובריאותם.”

 

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גני תקווה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן