בגבעת שמואל מייבשים יחד את היתושים

צוותי אגף שפ”ע של עיריית גבעת שמואל, ערכו השבוע, מבצע לניטור מקורות הדגירה הפוטנציאליים והדברה של יתושים במקומות הנדרשים בעיר.

צוותי אגף שפ”ע של העירייה, ערכו השבוע, מבצע לניטור מקורות הדגירה הפוטנציאליים והדברה של יתושים במקומות הנדרשים בעיר.

פעילות זו התבצעה כחלק מפעולות המנע שהעירייה נוקטת כדרך קבע במהלך השנה באופן יזום וכמענה לקריאות תושבים, במטרה לשמור על בריאות הציבור ואיכות החיים בעיר.

מעיריית גבעת שמואל נמסר: אנו מבקשים להזכיר לתושבים כי מבחינה חוקית, העירייה לא יכולה לפעול להדברה בשטחים פרטיים ולכן בנוסף לפעילויות העירייה, נדרש שיתוף פעולה מצדכם התושבים והתושבות, על מנת למגר תופעה זו ככל שניתן.

אז מה עושים?

מקורות הדגירה העיקריים של היתושים, נמצאים בעיקר במי חצרות הבתים ובאזורי מים עומדים – תחתיות אדניות, דליים וכיוצ”ב. הטיפול מחייב את התגייסותכם ועזרתכם, התושבים, בבדיקת חצרות הבתים, ייבוש מקורות מים עומדים ועודפי השקיה.

  • ערכו אחת לשבוע בדיקה יסודית בכל החצר וייבשו כל מקור מים.
  • רוקנו תחתיות עציצים, דליים, חביות ואגרטלים ממים שנאגרו בתוכם.
  • מנעו הצטברות שלוליות עקב דליפת מים.
  • אטמו את מערכת הביוב הביתית.
  • ייבשו מים עומדים בגגות, במקלטים, בחביות, בדליים ובתחתיות של אדניות.
  • לכסות ולאטום היטב כל מקור מים שאי אפשר לנקזו.
  • יש לחורר או למלא בחול כל צמיג שצובר מים.
  • הימנעו מהשקיית יתר בגינה. לחות גבוהה מדי מושכת יתושים עוקצים.

ומה בנוגע למרחבים הציבוריים? 
עיריית גבעת שמואל עובדת בשבילכם ובשבילכן בכל השנה. אגף שפ”ע מטפל במקומות קבועים וידועים בתוך העיר ומחוצה לה – וואדיות, ביצות, תעלות ביוב, בריכות מים, אגני חמצון, אתרי בנייה, בורות רקב בחצרות, מקלטים מוצפים וכדומה – שבהם קיימת היקוות של נוזלים היוצרים פוטנציאל להתפתחות זחלי יתושים. במידה ונתקלתם במקור מים עומדים בשטח ציבורי, יש לפנות יד למוקד העירוני 108 בטלפון 03-5319200. זכרו, עונת הקיץ הינה תקופה החמה של היתושים. רק יחד נוכל לייבש את היתושים ולשמור על איכות החיים והסביבה בעיר!

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל | שאטרסטוק

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן