אשדוד מוארת בורוד: חודש המודעות לסרטן השד

מנתוני משרד הבריאות עולה כי סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בישראל, בקרב נשים מכל המגזרים מדי שנה מתגלות מאות נשים החולות בסרטן השד ובפילוח גורמי המוות ממחלה, סרטן השד אוחז בכ-25% והוא מהגורמים העיקריים לתמותה בישראל

חודש אוקטובר הינו חודש המודעות הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד. כבכל שנה מתקיים מיצג ארצי שבו רשויות מקומיות וארגונים שונים מאירים בתאורת לד ורודה אתרים מפורסמים בעיר. גם אשדוד מצטרפת לקמפיין ומאירה את כיכר המפרשים ואת כיכר היובל ('עין השמש') בתאורת לד בצבע ורוד. מטרת הקמפיין נועדה לקדם את המודעות ולעודד נשים לבצע בדיקות תקופתיות לאיתור סרטן השד.

במחלקת הבריאות של עיריית אשדוד, שמלווה את המיזם, עומדים על חשיבות הבדיקות התקופתיות ומציינים כי לסרטן השד יש גורמים רבים ומגוונים, החל מגורמים גנטיים ומשפחתיים, דרך סיבות אישיות והתנהגותיות, ועד לגורמי סביבה ואקולוגיה.

על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן אובחנו בישראל בשנת 2023 כ-5,500 נשים עם סרטן השד וכ-1,100 נפטרו מהמחלה. על פי נתוני משרד הבריאות סרטן השד אחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה בכלל הנשים. זוהי המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בכל קבוצות האוכלוסייה בישראל (יהודיות ואחרות, ערביות). על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות שפורסמו באוקטובר 2023, במהלך שנת 2020 אובחנו 5,348 מקרים חדשים של סרטן השד: 4,696 (87.8%) עם גידול חודרני ו-652 (12.2%) עם גידול ממוקד. עיקר התחלואה – הן בסרטן חודרני והן בסרטן ממוקד של השד – הוא בנשים מעל גיל 50.

אגב: גם גברים חשופים למחלה אם כי בהסתברות נמוכה מאוד. בכל שנה, שיעור הגברים המאובחנים עם סרטן השד מהווה כאחוז אחד מכלל האבחנות (40-45 גברים בשנה שהם 1% מסך החולים). בשנת 2020 אובחנו 53 גברים עם סרטן השד, רובם המכריע (91%) מעל גיל 50.

במשרד הבריאות אומרים כי גילוי מוקדם של סרטן השד משנה את מהלך המחלה ותוצאותיה באופן משמעותי, וסיכויי ההחלמה של נשים אשר מחלתן אובחנה בשלב מוקדם מגיעים ל-92%! זו הסיבה שעמותת 'אחת מתשע' בשיתוף משרד הבריאות, קופות החולים והרשויות המקומיות, יצאו במסע הסברה שנועד לעורר מודעות בקרב הנשים ולעודד אותן לבצע בדיקה מוקדמת לגילוי וטיפול בסרטן השד.

כל קופות החולים נוטלות חלק במסע ההסברה ובמחלקת הבריאות מציינים כי הבדיקות המומלצות בארץ לגילוי מוקדם של סרטן השד כלולות בסל הבריאות.

 

◼️ לחדשות  אשדוד לחצו כאן

◼️ לקבוצת נשים בלבד לחצו כאן

◼️ לקבוצת בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית לוד

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן