אנלייט מפעילה מסחרית שני שדות סולאריים משולבי אגירה בעוטף ישראל

אנלייט אנרגיה מתחדשת – חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בקנה מידה עולמי

המתקנים ישע ורעים שבעוטף עזה, מצטרפים למערך חדש שעומד כעת על תשעה מתקנים מניבים של אנלייט בישראל המופעלים כבר בטכנולוגיה החדשנית של ייצור סולארי משולב באגירת אנרגיה.

עד סוף 2024 החברה צופה כי המערך המשולב יגדל ל-12 מתקנים בהספק כולל של כ-250 מגה ואט וכ-600 מגה ואט שעה אגירה.

 

 

ביחד עם פעילותה הבינלאומית, החברה מעריכה כי עד סוף 2024 יפעלו בתצורה המשולבת כ-632 מגה וואט ייצור וכ-1,880 מגה וואט שעה אגירה, מתוך מערך מניב כולל של 2,429 מגה וואט ייצור ו-1,880 מגה וואט שעה אגירה.

 

אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת, כי השלימה את ההפעלה המסחרית של פרויקטים ישע ורעים, בהספק כולל של 16 מגה וואט סולארי ויכולת אגירה של 94 מגה וואט-שעה אגירה.

פרויקטים ישע ורעים הינם הפרויקטים ה-8 וה-9 בהתאמה, מתוך מערך סולארי משולב אגירה שמתחברים לרשת החשמל הארצית. כעת לאנלייט סה”כ ארבעה פרויקטים שהתחברו לרשת החשמל בעוטף עזה מאז אוקטובר 2023. על אף עיכוב בעבודות ההקמה עקב המצב הבטחוני באיזור, הפרויקטים חוברו מוקדם מהמועד המתוכנן.

 

המערך של שדות סולאריים משולבי אגירת אנרגיה כולל 12 מתקנים מבוזרים בצפון ובדרום הארץ. שלושת הפרויקטים שנמצאים כעת בהקמה צפויים להגיע להפעלה מסחרית במהלך שנת 2024. סך ההכנסות מהמערך צפויות להסתכם ב-35-36 מיליון דולר (128-135 מיליון ש”ח) בשנת הפעילות המלאה הראשונה, וה-EBITDA לשנת הפעילות המלאה הראשונה צפוי להיות 24-25 מיליון דולר (88-93 מיליון ש”ח).

המערך הסולארי משולב אגירה מהווה נדבך באסטרטגיית הביזור האנרגטי של אנלייט, שמסייעת לחיזוק הביטחון האנרגטי של ישראל. הפרויקטים מיועדים להשתלב במערך אספקת החשמל העצמאי של אנלייט ללקוחות תעשייתיים ולקוחות גדולים, כגון חברת אמדוקס וחברת סודהסטרים מקבוצת פפסיקו העולמית, איתם חתמה החברה על הסכמי מכירת חשמל. בנוסף, חלק מהחשמל יימכר לשותפות החדשה של אנלייט עם אלקטרה פאוור, הצפויה לשנות את מפת שוק החשמל הביתי בישראל ולספק חשמל ירוק וזול לצרכנים ביתיים ולצרכנים עסקיים קטנים.

 

גלעד פלד, מנכ”ל Enlight MENA:

“אנלייט ממשיכה בתנופת ההקמות שלה, ושמחה להודיע על הפעלה מסחרית של המתקנים השלישי והרביעי בעוטף עזה (סה”כ חמישה בקו העימות), מאז אירועי אוקטובר 2023. הפרויקטים מגיעים להפעלה מסחרית מוקדם מהלו”ז המתוכנן, הודות לשיתוף פעולה צמוד עם חברת החשמל והגורמים הביטחוניים.”

“הקמת פרויקטים ישע ורעים, כמו הקמתם של פרויקטים אחרים במרחב העוטף תוך כדי המלחמה, ממחישה את השתתפותה של אנלייט במאמצי התקומה של יישובי העוטף והנחישות להביא לאזור שגשוג אנרגטי, חברתי וחקלאי מחודש. בנוסף, מערך הסולארי משולב אגירה מסייע לספק ביטחון אנרגטי למדינת ישראל באמצעות מודל אנרגיה מבוזר.”

 

אודות אנלייט אנרגיה מתחדשת

נוסדה ב- 2008, אנלייט היא חברה בינלאומית מובילה בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת בקנה מידה עולמי.

אנלייט פועלת על פני שלושת המגזרים הגדולים ביותר כיום בתחום האנרגיה המתחדשת: שמש, רוח ואגירת אנרגיה. כחברה גלובלית, אנלייט פועלת בארצות הברית, ישראל וב-9 מדינות ברחבי אירופה.

אנלייט הינה כיום חברה ציבורית דואלית, ללא גרעין שליטה, הנסחרת בבורסת תל אביב מאז שנת 2010 (TASE: ENLT.TA) ובבורסת נסדא”ק בארה”ב בה הונפקה בהצלחה בשנת 2023 (NASDAQ: ENLT).

 

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – כלכלה, נדל”ן הייטק ועסקים לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מועצות אזוריות ומקומיות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: תמונות הפרויקטים באדיבות Belectric Israel, תמונת מנכ"ל Enlight MENA באדיבות אילן מור

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן