אמץ חבר: השירות הווטרינרי בעיריית ירושלים בהפנינג לאימוץ כלבים

בתאריכים ה- 20-19 בספטמבר (חמישי ושישי) יקיים השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים הפנינג של יומיים לאימוץ כלבים. האירוע יתקיים ברחוב גבי אשכר 2, סמוך להר חוצבים

כ-100 כלבים מדהימים ממתינים כיום בכלביית השירות הווטרינרי לבית חם. תושבי העיר המעוניינים לאמץ כלב, יוכלו להגיע בימי ההפנינג לשירות הווטרינרי באופן חופשי, לפגוש את הכלבים המיועדים לאימוץ ואת בעלי המקצוע אשר מטפלים בהם ומתקשרים איתם באופן יומיומי.

במהלך ימי האימוץ (חמישי משעה 15:00-09:00 ושישי משעה 13:00-09:00), ייפגש מאלף הכלבים של השירות הווטרינרי עם המבקשים לאמץ, יקשיב לבקשותיהם, יזהה את הצרכים הייחודיים, ימסור את כל המידע הדרוש ויעניק ייעוץ והכוונה לצורך התאמה נכונה של כלב.

במפגש ייערך גם תיאום ציפיות – המאמצים יציינו מה הם מבקשים ובמקביל תיבדק מידת ההתאמה, יבחר כלב מתאים ויבחן החיבור הראשוני שייווצר ביניהם. כל זאת, במטרה לבצע התאמה מקסימלית ולמנוע מצבים לא נעימים של החזרת כלבים בהמשך. במידת הצורך, יקיים המאלף עם המאמצים מפגש הדרכה נוסף להתנהלות נכונה עם כלב בבית.

השירות הווטרינרי מפעיל כיום רשתות חברתיות עם אלפי חברים (פייסבוק, אינסטגרם וטיק-טוק), במטרה לחשוף את העשייה, להעלות את המודעות לנושא אימוץ הכלבים, לפרסם כלבים שמועמדים לאימוץ, לייצר שיח ראשוני עם התושבים כדי להקל על תהליך האימוץ ולשתף בסיפורי הצלחה.

בשנה האחרונה מגיעות לשירות הווטרינרי פניות רבות של הורים המדווחים על חרדות שפיתחו ילדיהם בתקופת המלחמה ומבקשים לאמץ כלב מתוך צורך רגשי וגם הסחה מאתגרי התקופה. הורים אחרים מבקשים באמצעות הכנסת כלב למשפחה, ללמד את ילדיהם על כוחה של אחריות, לחזק את ראיית האחר, לפתח יכולות תקשורת בינאישית ועוד.

לאחרונה פנו לשירות הוריו של ג’ בן ה- 9, תיארו בגילוי לב משבר רגשי עמו מתמודד בתקופת המלחמה וציינו שהחל לסבול מהרטבות וחושש לצאת מהבית. הם החליטו לאמץ כלב בשירות הווטרינרי וכעבור מספר שבועות דיווחו על שיפור ניכר בהתנהלותו של הילד וכן בהווי המשפחתי כולו.

סיפורו של הכלב הֶנְרִי
הֶנְרִי בן כ- 3-4 שנים, הגיע לשירות הווטרינרי לפני מספר חודשים במצב קשה עם פצעים בכל חלקי גופו ובקושי יכל ללכת. הווטרינרים העירוניים הצליחו להציל לו את החיים, ולמרות הצלקות שנשארו לספר סיפור עצוב, הנרי החלים, חזר לשמוח וצוות השירות הכיר כלב בעל אופי מיוחד.
הנרי מחכה לבית שיאמץ אותו אליו, לחיים חדשים ויפים יותר.

בשנת 2021, נמסרו לאימוץ באמצעות השירות הווטרינרי 327 כלבים, בשנת 2022 נמסרו לאימוץ 409 ובשנת 2023 נמסרו לאימוץ 389 כלבים.

בשנת 2021 הוחזרו 181 כלבים משוטטים על-ידי השירות הווטרינרי לבעליהם, בשנת 2022 הוחזרו 178 כלבים ובשנת 2023 הוחזרו 105 כלבים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: “כלב הוא לא רק חיית מחמד, אלא חבר, בן משפחה ומקור לשמחה גדולה. אימוץ כלב פירושו להכניס אחריות ואהבה הביתה, ולזכות בחבר נאמן שיהיה לצידך בכל רגע, גם ברגעים הקשים. אל תחכו, בואו לבקר את הכלבים בשירות הווטרינרי ותנו להם בית חם ואוהב”.

מעוניינים לאמץ את הנרי ובכל שאלה בנושא אימוץ, שלחו הודעה בווטסאפ ליהודה, מאלף הכלבים למספר 053-3617950.

 

◼️ לחדשות ירושלים והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: עיריית ירושלים

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן