אלפי בני נוער מתוכנית “גרעיני אודי” במסע אחדות 

זוהי השנה ה-30  שבה מתקיים מסע האחדות. עד כה, במסעות אלו השתתפו כ-20,000 בני נוער

דווקא בעת הזו ולראשונה מאז ה-7 באוקטובר: אלפי בני נוער דתיים וחילונים צעדו יחד וקראו להפסקת ההסתה והשנאה

“אנחנו העתיד של החברה שלנו, הגיע הזמן שנפעל ביחד, גם כשאנחנו שונים אחד מהשני. אנחנו נעשה הכול בשביל לגבור על הפירוק באמצעות אחדות”

 

מרדכי ואופיר אלגרבלי, ארנון זו ארץ ונציגי בנתיבי אודי בסיום מסע האחדות. קרדיט- ברונו שרביט

 

לראשונה מאז ה-7 באוקטובר, אלפי בני נוער מכל רחבי הקשת הישראלית ומתנועות הנוער של בני עקיבא והצופים, בהם מאות תושבי באר-שבע, צעדו בדרך בורמה שבלטרון במסע אחדות במטרה לקדם את ערכי האחדות, התקווה והערבות הדדית.

בני הנוער קראו למקבלי ההחלטות, מובילי דעת הקהל, וכלל אזרחי ישראל ליצור מנהיגות אחרת בחברה, מנהיגות אשר מחברת ומאפשרת מתוך מקום של אחדות. בני הנוער הגיעו מרקעים שונים, ביניהם דתיים וחילונים, אשר חלקם איבדו קרובים במהלך המלחמה או חוו את תופת המלחמה על בשרם. וכן מאזורים שונים בארץ בהם הנגב המערבי, יישובי הצפון המפונים ומערים נוספות.

 

יוסי כהן עם נציגי בנתיבי אודי ומרכז מאי. צילום- ברונו שרביט

 

במהלך הצעדה עברו החניכים שלוש תחנות שנבנו על ידי חברי “גרעיני אודי”  בשיתוף עם מדריכים מקק”ל. התחנות הציעו פעילות מגוונת ומרתקת שהעבירה את המסר המרכזי של המסע: השאיפה לאחדות ושיתוף פעולה בין כל חלקי החברה הישראלית.

לקראת סוף המסע, לפני ההגעה לנקודת הכינוס במיני ישראל, פגשו החניכים את מדריכי קק”ל שהציבו שבע תחנות ניידות חינוכיות. התחנות כללו מפת ארץ ישראל, מצנח ארץ ישראל וניידות חודש הלאום, והן העשירו את החניכים במידע על ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והמורשת של מדינת ישראל.

המסע נערך תחת תכנית “גרעיני אודי” מבית עמותת “בנתיבי אודי” שהקימו ההורים השכולים מרדכי וג’ורג’ט אלגרבלי לזכרו של בנם סגן אודי אלגרבלי ז”ל, בשיתוף תנועות הנוער הצופים ובני עקיבא, והקרן הקיימת לישראל.

התכנית “גרעיני אודי” פועלת ברחבי הארץ במטרה ליצור חיבור בין בני ובנות נוער דתיים, חילוניים ומסורתיים על ידי מפגשים משותפים ותרומה לזולת.

זוהי השנה ה-30  שבה מתקיים מסע האחדות. עד כה, במסעות אלו השתתפו כ-20,000 בני נוער. השנה, הוענקו אותות הוקרה לבני נוער מתנועות הצופים ובני עקיבא, לרותי סרגוסטי מנהלת התכנון האסטרטגי של המשרד הישראלי הפדרציה היהודית של ניו יורק, ולתת אלוף במיל’ ארנון זו-ארץ על תרומתם העצומה לאחדות העם. הטקס נחתם במופע מרכזי ומרגש.

מרדכי אלגרבלי, מייסד העמותה, אמר בדברי הברכה, “השנה המסע מתקיים במציאות מורכבת, תחת מלחמה, כאשר הקריאה המרכזית היא – לא יפרידו בינינו יותר! אנחנו חייבים להיות מאוחדים או שלא נהיה. אתם בני הנוער מהווים את קרן האור שלנו ולראות אתכם היום זוהי הוכחה שעם ישראל ינצח!”

שר שלום ג׳רבי, מנהל חטיבת חינוך וקהילה בקק״ל, מסר: ” בימים אלו כשישראל בזמן מלחמה, ישנה משמעות חזקה למסע האחדות. זהו מסע שמסמל את מהותנו כעם והכלים שישמרו על המשך קיומו והם ערכים של אחדות, שותפות ואהבת הארץ. החניכים הצעירים שצעדו כאן היום הם דור התקומה של מדינת ישראל ואני גאה לראות אותם כאן”.

על תוכנית “גרעיני אודי” 

תוכנית “גרעיני אודי” פועלת ברחבי הארץ ליצירת שכבת מנהיגות צעירה מאחדת תוך חיבור בין בני נוער דתיים, חילונים ומסורתיים מהפריפריה והמרכז. חברי הגרעינים נפגשים בקביעות, עוברים תהליך הכשרה בנושאי זהות, קהילה וחברה תוך דיון בשאלות מהותיות שעל סדר היום הישראלי. במקביל, יוזמים ומפעילים חברי הקבוצה פרויקטים קהילתיים, בשיתוף פעולה מלא עם אגף הרווחה והשירותים החברתיים בערים.

מפעילת התוכנית – עמותת “בנתיבי אודי”, אשר הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז”ל שנפל בלבנון בשנת 1994,  ופועלת מעל לשני עשורים בכדי להפוך את החברה הישראלית לחברה מאוחדת יותר וערכית יותר.

 

◼️ לקבוצת חדשות באר שבע והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חינוך ואקדמיה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ברונו שרביט

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן