אלפים ליוו למנוחות את רס”ן יששכר נתן הי”ד שנפל בעזה

כבוד של מלאכים: סר”ן יששכר נתן, קצין ביחידה מיוחדת, מלח הארץ מקרית מלאכי, שנפל בקרבות ברצועת עזה, הובא למנוחות

לווייה קורעת לב: רס”ן יששכר נתן הובא למנוחות – נערכה הצדעה לגיבור ישראל עם דגלי כחול לבן שהונפו בצידי הכביש, אלפים התהלכו בשקט ובצער מבית הוריו – הרב אבישי ומרת לאה נתן מנחלת הר חב”ד בקריית מלאכי עד בית העלמין הצבאי.

רס”ן יששכר נתן הי”ד, שנפל ברצועת עזה – יששה (“איסה”, קיצור ליששכר) בשפת החבר’ה, גדל בקרית מלאכי, היה קצין בחטיבת הקומנדו, לחם באומץ לב נגד מחבלי חמאס ביום הטבח הנורא בשמחת תורה והציל חיי אזרחים רבים, נפל בקרב ברצועת עזה והקריב את חייו למען ביטחון ישראל. בין המשתתפים בלוויה – שר הרווחה יעקב מרגי ויו”ר סיעת ש”ס ח”כ ינון אזולאי.

כולם הזכירו איך לפני שלוש שנים בסרטון הסברה של זרוע היבשה אמר: “בחרתי להיות לוחם כי הדבר הזה הוא באמת מאתגר, זאת שליחות בשבילי ורצון לתרום. הלכתי בעקבות אבא שלי, שלחם במלחמת יום כיפור והיה בסיירת שקד. להיות צנחן בשבילי זה לעמוד בדלת של המטוס, שנייה לפני הקפיצה, ולהבין שהדבר הזה הוא מפחיד, אבל בסוף לעשות אותו בצורה הטובה ביותר. באחד הסבבים האחרונים, כשהחטיבה הייתה באוגדת עזה, היינו במוצב ארז, שכבנו שם על הסוללות. ברגע שהתחיל הסבב וירו מרגמות, 100 מטרים מאחוריי, כשאני מסתכל אחורה אני רואה את יישוב נתיב העשרה – ובסוף בתחושה שלי אם אני לא שוכב שם או נמצא שם התושבים שנמצאים 150 מטרים מאחוריי ויחטפו את הדבר הזה וייכנסו פנימה ובסוף יבצעו טבח אצלם”.

בת זוגו איילת יערי ספדה לו בפייסבוק:

החבר הכי טוב שלי. אהבת חיי. הלך לי מוקדם מידי.

גולי, אני אוהבת אותך, אנחנו מתישהו ניפגש שוב, אני בטוחה בזה

אלי ג’אן, יועצו של ראש העיר, פרסם פוסט קורע לב:

יששכר נתן. ה’ לקח.

לראשונה הוצאתי הודעה לתקשורת על חבר – רס”ן יששכר נתן ז”ל. הודעה שנכתבה בדמעות. את מה שכבר כתבו, אפשר לפרסם. מה שלא, כנראה שאי אפשר, אבל אכתוב על ההכרות בנינו: את יששכר הכרתי עוד לפני שהתגייס, על המגרש – כל מוצ”ש בשכונת חב”ד. תקופה מסוימת הוא לא יכול היה להגיע ומסתבר שהנער עושה חיל בצה”ל וסלל את דרכו בעשר אצבעות מהתחתית עד ליחידת הקומנדו בה שירת. יששכר הוא אחד שתמיד רוצים בקבוצה, ולא בגלל שהוא היה קלעי בחסד או רכז מחונן. גם לא סנטר. הוא היה בגובה ממוצע, ועל הנייר מה שנקרא: פרווה.

אבל איזה פרווה… הוא ידע להיות בשרי: ירק דם על המגרש, תמיד ראשון לכל כדור, תמיד נלחם, חוטף ולא מתלונן. ומצד שני חלבי: אחרי שאתה חוטף ממנו בומבה, הוא מתנצל, מרים מהרצפה, תמיד מחייך, והכי חשוב ב”כדורסל רחוב”: לא מחפש קומבינות כדי להיכנס קודם ולא שואל עם איזו קבוצה הוא “נפל”.

יששכר היה אחד שאתה רוצה להיות לצדו במשחק ויותר מכך, בקרב. בשבת השחורה הוא נכנס תחת המפקד שלו שנהרג בקרב והציל רבים בכפר עזה. יששכר, את המלחמות שלך בעולם הזה, תעביר לעולם הבא. כי הגיע זמן הגאולה ות’כלס די נמאס לנו מהמצב.

צילום: רשתות | צה"ל

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן