אליאור עמר: “רק בסרט של נטפליקס אפשר לחגוג את חגיגות ה-70 כשקריית מלאכי כבר בת 73”

אליאור עמר: “כל תושב ותושבת בקריית מלאכי הולכים לשלם החל מיום ראשון הקרוב עוד עשרות שקלים בשנה בארנונה, אחרי שבשנים האחרונות התעריפים כבר עלו במאות שקלים! וכל זה יקרה בזמן ששוב שכר בכירי העירייה יעלה”

“אני רוצה להתחיל ממידע מדהים שגיליתי השבוע, מידע בלתי נתפס ממש. מידע שמבחינתי הוא, והוא בלבד, מהווה סיבה מספיק טובה להתנגד לתקציב הזה שמונח כאן לפנינו. סיבה אחת מני רבות”, פתח אליאור עמר יו”ר האופוזיציה בקרית מלאכי את דבריו, בהתייחס לאי ההצבעה בעד התקציב.

“בחודש מאי השנה, קיימנו כולנו דיון במועצת העיר על נושא תעריפי הארנונה לתושבים ב-2023. התעריפים היו אמורים לעלות בכאחוז וחצי, אחרי שכבר עלו במצטבר בכ-25 אחוזים בשנים האחרונות. החלטנו ביחד, כולנו, פה אחד, להותיר את התעריפים כפי שהם, כך שהתשלום שמשלמים התושבים על ארנונה לא יעלה ב-2023. כולנו בירכנו על ההחלטה הזאת, שהייתה מסר חשוב לתושבים, שגם העירייה נושאת בנטל יוקר המחייה.

“והנה מה שאני רוצה לספר לכם, חברים יקרים: עיריית קריית מלאכי לא הגישה למשרד הפנים את הבקשה שלא להעלות את התעריפים. אתם קולטים מה שאני אומר לכם? עיריית קריית מלאכי לא הגישה את הבקשה למשרד הפנים לא להעלות את התעריפים! לכן, כל תושב ותושבת בקריית מלאכי הולכים לשלם החל מיום ראשון הקרוב עוד עשרות שקלים בשנה בארנונה, אחרי שבשנים האחרונות התעריפים כבר עלו במאות שקלים! וכל זה יקרה בזמן ששוב שכר בכירי העירייה יעלה.

“אתם יודעים, בכל שנה כשאנחנו יושבים מסביב לשולחן כאן אני אומר לכם: התקציב שאתם מביאים מנותק מהמציאות. בשנה שעברה ישבתי כאן ואמרתי לכם: אתם מביאים תקציב של 258 מיליון שקל, אבל בפועל זה לא יהיה. והנה עכשיו בסיכום השנה אנחנו רואים שהתקציב האמיתי היה 250 מיליון שקל. וככה היה גם בשנה קודמת, וככה יהיה גם בשנה הבאה. כי התקציב שאתם מביאים לא הופך את החיים של תושבי קריית מלאכי לטובים יותר, הוא הופך עבורכם את הכותרות בעיתונים ליפות יותר.

אבל שתדע אדוני ראש העירייה, ושתדעו אתם חבריי חברי מועצת העיר. הספר הזה הוא רק ספר. הוא רק אסופה של דפים שחוברו יחדיו ועליהם כתובים מספרים. הספר הזה אמור לשקף מציאות. הוא אמור לדאוג לזה שהחיים של התושבים שלנו יהיו טובים יותר. שיהיו להם יותר אפשרויות בחינוך, ובתעסוקה, ובתרבות פנאי, ובנוער ובצעירים. התושבים יודעים איזה שירותים הם מקבלים מהעירייה. התושבים יודעים מה קורה במערכת החינוך. התושבים יודעים שהילדים שלהם עוזבים את קריית מלאכי בזה אחר זה, כי אין להם כאן מקומות עבודה איכותיים, כי אין להם חיי תרבות ופנאי. מבחינת תושבי קריית מלאכי, הספר הזה לא עוזר במאומה לשפר את החיים שלנו. ובסוף, זה מה שחשוב באמת.

ראיתי כותרת שתקציב הפיתוח של העירייה יעמוד בשנת 2023 על “רבע מיליארד שקל!”. עלייה, כך נכתב, של 562 אחוזים לעומת השנה החולפת. ואני אומר לך אדוני ראש העירייה, בחייאת, על מי אתם עובדים? אתה באמת רוצה למכור לציבור שתבנה פה עוד מרכז ספורט ונופש בשנה? אדוני ראש העירייה, אנחנו לא חיים בסרט של נטפליקס שהשם שלו הוא “שנת בחירות”. כי רק בסרט של נטפליקס אפשר לחגוג את חגיגות ה-70 כשקריית מלאכי כבר בת 73. אנחנו חיים בשטח. אנחנו חיים במציאות. ואת המציאות שום כותרת יפה לא תוכל לשנות.

אתם גם מתגאים בקאנטרי, אותו קאנטרי שעלה לנו 60 מיליון שקל ושורף לציבור בכל חודש, כדאי שתדעו – 200 אלף שקל. הפסד. בכל חודש. זה בסדר שיש גירעון בקאנטרי, אבל השאלה איזה. השאלה מהם סדרי העדיפויות. השאלה אם היה לדבר כזה מקום ואני אומר לך שאני יודע שבתוך תוכך אתה יודע שהתשובה לכך שלילית. שאם היית צריך לקבל את ההחלטה הזאת היום לא היית מקבל אותה כפי שקיבלת אותה אז.

אבל קיבלת את ההחלטה הזאת – ולא רק את זאת. לפני שלוש שנים קיבלתם עוד החלטה, החלטה שערורייתית, שאני וחבריי כאן לידי התנגדנו לה בתוקף. לקחתם 15 מיליון שקל מכסף שמגיע לנו, לציבור תושבי קריית מלאכי כולם, לילדים ולנערים בקריית מלאכי, לתלמידים ותלמידות, כסף שאמור ללכת לבנייה של כיתות לימוד, של מעבדות מחשבים וכימיה ופיזיקה וביולוגיה – ולקחתם את הכסף הזה לבנייה של הקאנטרי, כי העלות הלכה ועלתה עוד ועוד ועוד. אתם קולטים את זה? לקחתם כסף שמיועד לחינוך, ושפכתם אותו על פרוייקט שכולנו הוצאנו עליו 60 מיליון שקל. אגב, כדאי שהציבור וחברי המועצה יידעו – בספר התקציב שמונח לפנינו, יש עלייה משמעותית בהחזרי ההלוואות של העירייה לבנקים. עשרה מיליון שקל ב-2023 לעומת שישה מיליון ב-2022. כולנו הולכים לשלם הרבה יותר על ההרפתקאות האלו.

חבריי חברי מועצת העיר. רגע לפני שתצביעו על התקציב הזה, אני רוצה להזכיר לכם ששעון החול התהפך. בעוד עשרה חודשים יום הדין שלנו מגיע. היום שבו הציבור ישפוט אותנו על מה שעשינו בשנים האחרונות למענו. אני יודע שרבים מכם לא שלמים עם מה שעשיתם בשנים האלו שחלפו, אבל יש לכם היום עוד הזדמנות אחת לתקן. עוד הזדמנות אחת, אולי אחרונה, להראות עמוד שדרה, להראות שאפשר אחרת. אל תזלזלו בציבור. אל תחשבו שהוא יישכח. הציבור חכם והציבור גם יגיד את שלו ברגע האמת.

אתה יודעים, אני מסתובב לא מעט בארץ, כולל בפריפריה הדרומית. אני שומע לעיתים מאנשיך שאומרים שקריית מלאכי התקדמה בעשור האחרון כמו שלא התקדמה הרבה שנים. ואתה יודע מה, אדוני ראש העירייה, אני מסכים עם הטענה הזאת. אלא שבזמן שאנחנו התקדמנו 200 מטר, ערים אחרות התקדמו 200 קילומטר. ומגיע לתושבים שלנו יותר מזה”.

צילום: פרטי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן