איך תדעו אם הילד שלכם מפתח התמכרות לסמים? מומחה לפסיכיאטריה מרחובות עונה על כל השאלות

מרפאת תחלואה כפולה לבני נוער ברחובות, הינה המרפאה היחידה בארץ שמטפלת בבני נוער בגילאים 12-18 המתמודדים עם שימוש בחומרים או התמכרות התנהגותית.

לרגל היציאה לחופש הגדול ד״ר אשר ולר מנהל המרפאה לטיפול בהתמכרויות בבני נוער במכבי ברחובות נותן טיפים לדרכי התערבות ראשונית

 

שימוש התמכרותי בחומרי סם היא תופעה שהולכת וגדלה בעולם, בשל הזמינות והשינויים בתפיסה החברתית בנושא.

 

אנו יודעים כי אחוז גבוהה מבני הנוער בישראל משתמשים בחומרים ממכרים וכ-80% מהמבוגרים המכורים מתחילים את השימוש בין הגילאים 13-25.

שימוש ראשוני בקנאביס או בכל חומר אחר בגיל צעיר מעלה את הסיכון להתמכרות בהמשך ונמצאת בקשר ישיר עם עלייה בשימוש בחומרים אחרים.

 

המלצות להתערבות ראשונית:

 

דבר ראשון, הרצאות ואיומים על הנער.ה לא יעבדו ועלולים להשיג תוצאה הפוכה. אנו מעודדים אתכם ההורים לנהל שיח פתוח עם ילדיכם בנושא ולהסביר במהלכו את הסכנות והבעיות בשימוש בחומרים ממכרים.

 

עליכם להבין, ששימוש בחומרים ממכרים מאותת על מצוקה שהילד חווה והחומרים מסייעים לו למלא חלל או צורך. כדי לגשת לילד בצורה נכונה עלינו להיות אמפתיים למצוקה שהביאה אותו לשימוש, ליצור קשר חיובי ולעורר תחושת ביטחון, תקווה ומחויבות.

 

כמובן ובמקרה שנמצא שימוש בחומרים חשוב לפנות עם הנער/ה למרפאות עם מומחיות לטיפול בהתמכרויות שפרוסות ברחבי הארץ. טיפול עם גורמי מקצוע הכרחי ומציל חיים.

 

בין המרפאות שמומחיות לטיפול בהתמכרויות נמצאת מרפאת תחלואה כפולה לבני נוער ברחובות, המרפאה היחידה בארץ שמטפלת בבני נוער בגילאים 12-18 המתמודדים עם שימוש בחומרים או התמכרות התנהגותית.

 

במרפאה יש צוות מקצועי בתחומי הפסיכולוגיה, פסיכיאטריה, עבודה סוציאליות, טיפול באומנות וריפוי בעיסוק. וניתן מספר סוגי טיפולים:

 

טיפול רפואי – כולל ליווי פסיכיאטרי, טיפול תרופתי לתסמיני גמילה, טיפול תרופתי לתחלואה נלווית והערכת מסוכנות.

 

טיפול פרטני – כלל למידה להתמודדות עם טריגרים, ריפוי בעיסוק, זיהוי מצבי סיכון לשימוש, ניסיון הינזרות וניתוח פונקציונלי של ההתמכרות.

 

טיפול משפחתי – השתתפות בקבוצה, ליווי משפחתי, קבוצת הורים, והדרכות

 

כתובת המרפאה: פארק המדע, פרופ׳ הלל וחנן אופנהיימר 2 רחובות

 

הכותב הוא ד״ר אשר ולר, מומחה בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר ומנהל המרפאה לטיפול בהתמכרויות בבני נוער במכבי שירותי בריאות מחוז הדרום

 

◼️ לקבוצת חדשות רחובות והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – בריאות ורפואה  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – משפחה: הורים, ילדים ומה שביניהם  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

בתמונה: צוות המרפאה לטיפול בהתמכרויות ברחובות

 

צילום: מכבי שירותי בריאות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן