איך מרגיש ילד חירש בעולם של שומעים?

"בין לבין" הוא רומן גרפי יחיד במינו המדבר על שונות, שייכות, בריונות וכוחה של האהבה והקבלה.

איך מרגיש ילד חירש בעולם של שומעים? "בין לבין" הוא רומן גרפי יחיד במינו המדבר על שונות, שייכות, בריונות וכוחה של האהבה והקבלה.

אבי-אל, ילד חירש צעיר, הגדל בשנות ה-80 והאתגרים העומדים בפניו בעולם המיועד לאנשים שומעים. מגיל צעיר, אבי-אל חש תחושת בידוד וניתוק, נאבק למצוא את מקומו בתוך משפחתו השומעת.

דמייני שאת נזקקת להסתמך על אחרים בכדי לקבל מידע חיוני ולפרש את העולם. זה הופך לנטל, למטלה עבורם, מאמץ תדיר שמצריך הרבה הבנה והכלה משני הצדדים. צרכיו של אבי-אל תופסים פעמים רבות את המושב האחורי, מה שמוביל לאי הבנות ותסכולים בתוך הדינמיקה המשפחתית שלו.

המאמץ הנדרש לאדם חירש כדי להבין ולפרש את העולם הוא עצום, אך לעתים קרובות מתעלמים ממנו. כל אינטראקציה, כל מעורבות חברתית משמשת תזכורת מתמדת ל"אחרות" שלו. אבי-אל מתבייש לפנות לאנשים חדשים, כאשר קולו המובהק חושף את חירשותו.

המשימה המפרכת של קריאת שפתיים דורשת ריכוז אינטנסיבי, ומשאירה אותו סחוט נפשית. ולמרות שמכשירי שמיעה עשויים להיראות כמו פתרון, הם מפציצים את אבי-אל ברעשים ומעוררים כאבי ראש מתישים. עד גיל 12 נמנעה ממנו שפת הסימנים, מה שהותיר אותו מבודד מקהילת החירשים, שבה היה יכול למצוא קבלה.

בעולם המצפה מהחירשים להתאים את עצמם לחברה השומעת, שבה "מתקנים" ילדים מגיל צעיר באמצעות שתלים, חושף אל-עד כהן קניגסברג את משאלות הלב של קהילת החירשים. הם כמהים שיתאמצו לתקשר איתם כפי שהם מתאמצים לתקשר עם אחרים.

אל-עד קניגסברג כהן, יוצר הסרט הדוקומנטרי ״איך מסמנים אהבה״ זוכה פרס הקהל בפסטיבל דוקאביב 2017, מאייר, תסריטאי, חי בתל אביב עם בן זוג שומע, ועם שני ילדים שומעים במסגרת הורות משותפת. אל-עד הוא היום חירש גאה שלמד שלהיות שונה זה כוח.

דאנאקוד: 99-2525 מחיר: 98 ₪  מס' עמודים: 216  הוצאה: מטר הוצאה לאור

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – תרבות, בילוי ופנאי לחצו כאן

צילום: הוצאת מטר

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן