איזה חומר הכי מומלץ לחיטוי קורונה?

הקורונה שינתה את החיים של כולנו, ובמידה רבה מגדירה את התקופה הנוכחית. אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר הוא אי הוודאות – גם לגבי הדרך להילחם בווירוס שהתפשט כבר בכל העולם, וגם לגבי הדרכים שבהן הוא עובר לאדם לאדם. לאחר שכמה וכמה מחקרים גילו שהנגיף יכול לשרוד על משטחים שונים אפילו במשך כמה ימים נוצר ביקוש רב לשירות חיטוי קורונה. פעולה שכזו חובה לבצע באופן זהיר ומקצועי, וכמובן שהשאלה הראשונה היא מהו החומר שמחסל את אותו וירוס מסוכן.

למה סימקסין X הוא החומר האידיאלי למאבק בקורונה?

על-מנת להבטיח שחלל מסוים יהיה נקי לחלוטין, ובהתאם גם בטוח לחלוטין לכל מי שישהה בו, חשוב לבצע את החיטוי עם חומר בעל יכולות מוכחות לקטול נגיפים וגם חיידקים. לסימקסין X, חומר שכבר נמצא בשימוש מזה שנים רבות, יש בדיוק את היכולות הנ”ל.

ההוכחה הטובה ביותר לאפקטיביות של סימקסין X היא העובדה שבאמצעותו מחטאים ציוד רפואי בבתי חולים. גם משטחים שונים במוסדות רפואיים עוברים חיטוי עם חומר זה, שמבוסס על אמוניום רבעוני. עוד יתרון של חיטוי לקורונה עם סימקסין X הוא שתוך זמן קצר כבר ניתן לשהות בחלל, ללא כל חשש – לא מהנגיף שעבר לבני אדם מבעלי חיים שנאכלו בסין, ולא מחומר החיטוי עצמו.

על מה עוד חשוב להקפיד כשמחטאים חלל מקורונה?

מעבר להקפדה על ביצוע  חיטוי מקורונה עם סימקסין X, כמובן ממקור מוסמך, יש עוד 2 דגשים חשובים: ראשית, לבצע פעולה שנקראת ערפול ולא ריסוס. עם מכשיר ערפול ייעודי מובטחת אפקטיביות גבוהה מאוד, כשלמעשה מהות הפעולה היא שבירה של המעטפת החלבונית של הווירוס. כשהמעטפת הנ”ל נשברת, הנגיף מת מיד (בדיוק כפי ששפשוף מושקע של ידיים עם מים וסבון גורם להעלמת הקורונה ולמניעת הדבקה).

הדגש המשמעותי השני הוא לוודא שהחומר מגיע לכל פינה ונקודה במקום שאותו רוצים לחטא. כשמדובר במשרד נקודות התורפה העיקריות הן מתגי חשמל, ידיות דלתות, ארונות, מקלדות, שולחנות, כל הכפתורים של מכונת הקפה המשרדית ו/או בר המים, הברזים במטבחון וגם בחדר השירותים, מעקות ועוד מקומות שכל העובדים נוגעים בהם, גם אם בהיסח הדעת. חיטוי נגד קורונה באוטובוס יתמקד בכפתורים שבעזרתם מסמנים הנוסעים לנהג שהם רוצים לרדת, המוטות שבהם נאחזים כדי לא ליפול (גם בישיבה וגם בעמידה), משענות היד בכל הכיסאות ועוד. בדירות גם כן חשוב להקפיד על הבאת החומר לכל משטח ומשטח, כך שהשטח יהפוך למעשה לסטרילי.

באילו מקרים מומלץ לבצע את החיטוי נגד הקורונה?

2020 כבר מוגדרת כתקופת הקורונה, ואולי אפילו ראשיתו של עידן הקורונה, אבל כדאי לזכור שאנחנו נמצאים בסך הכל 4 חודשים אחרי הדיווחים הראשונים על נגיף שפוגע בסינים. אמנם מאז שהקורונה יצאה מהעיר ווהאן, שם קרוב לוודאי עבר הווירוס לבני אדם עקב אכילת עטלפים או בעלי חיים אחרים, למדנו על הווירוס לא מעט – אבל עדיין יש עוד הרבה דברים שאנחנו לא יודעים.

בהתאם ההמלצה הטובה ביותר היא להתנהל בזהירות. כפי שהמסכה מפחיתה הדבקות בגלל נתז טיפתי, כך חיטוי קורונה מונע הדבקות בגלל נגיעה במשטח נגוע. מאחר שאי אפשר לדעת איפה יש קורונה ואיפה לא, כדאי לבצע את הפעולה הנ”ל גם בחנויות, גם בבתי עסק אחרים שמגיעים אליהם לקוחות רבים (מספרות, מכוני יופי וכו’), גם בתחבורה הציבורית (כולל מוניות) וגם בדירות שבהן שהו אנשים שנשאו את הנגיף או שישנו חשש של ממש לכך. אף אחד עוד לא הצטער אף פעם על התנהגות זהירה – בזמן שלשאננות עלול להיות מחיר כבד!

המאמר באדיבות פורטל נקי ברגע

תמונה -PIXABAY

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן