איום סייבר על המרחב האווירי

״איום הסייבר על המרחב האווירי מסוכן מאד- זו אינה הפעם הראשונה שישראל היא יעד למתקפות כאלו״

סגן ראש המלל לשעבר וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, ד״ר צ׳ק פרייליך, בהתייחסות לניסיון ההשתלטות על רשת הקשר של מטוס אל-על:

״איום הסייבר על המרחב האוירי נחשב בעולם לאחד המסוכנים והוכר ככזה גם על ידי מערך הסייבר הלאומי בישראל. בנתבג פועלת יחידה מיוחדת להגנה מפני תקיפות סייבר במרחב האוירי. אם אכן מדובר במתקפת סייבר, זו ממש לא הפעם הראשונה. ב 2020 כשהגיעו מנהיגים מכל העולם לישראל לטקס הזכרון ל 75 שנה לשחרור אושוויץ, נתבג והמטוסים של המנהיגים שהגיעו הנה הותקפו במתקפות סייבר רבות לקראת הנחיתה״.

תגובת אל על:
רשות התעופה האזרחית המקומית של סומליה פרסמה לאחרונה עדכון לכלל חברות התעופה העולמיות באשר להפרעות צפויות בקשר באיזור זה. גם טייסי אל על עודכנו בנושא, והונחו להשתמש בדרכי תקשורת חלופיות במקרה כזה.

נדגיש כי ההפרעות אינן מכוונות למטוסי חברת אל על וכי לא מדובר באירוע בטחוני. ההפרעה לא השפיעה על מהלך הטיסה התקין הודות למקצועיות הטייסים שהשתמשו בדרכי התקשורת החלופיות ואפשרו את המשך הטיסה במסלול המתוכנן.

◼️ חדש! לקבוצת חדשות בווטסאפ – תחבורה, תיירות ותעופה לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: ארכיון

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן