אושר תקציב עיריית שדרות לשנת 2024 – 391,190 מיליון שקלים

עיריית שדרות ממשיכה לשמור על התנהלות תקציבית מאוזנת ויעילה ותקציבה בשנת 2024 עומד על 391,190 מיליון שקלים. ראש העיר, אלון דוידי: “ההשקעה של עיריית שדרות בכל תושב ותושבת היא אדירה”.

מליאת מועצת העיר שדרות אישרה בישיבתה ביום רביעי ברוב קולות את תקציב העירייה לשנת 2024. התקציב עומד על 391,190 מיליון שקלים  – גידול של 18.5 מיליון ₪ מתקציב העירייה בשנה שעברה.

 

כמדי שנה, תקציב העירייה נבנה בזהירות ובשמרנות ובהלימה עם תוכניות העבודה של יחידות העירייה השונות, גופי הסמך וחברות הבת. בכל שנה, תקציב העירייה השנתי עובר אישור מליאה כבר בתחילת השנה, אך עם עיצומה של מלחמת חרבות ברזל, אפשר משרד הפנים לרשויות המקומיות את דחיית אישור התקציב לחודש זה.

 

גם בשנת 2024 תקציב העיר ממשיך לבסס את מעמדה של שדרות כמטרופולין משמעותי וכאחת הערים המובילות והאטרקטיביות בישראל, המעניקה לתושבות ולתושבים שבה, הוותיקים והחדשים הבאים בשעריה, שירות מיטבי, מקצועי ומהימן בכל תחום ותחום הנוגע לאיכות ורווחת חייהם בעיר.

 

מעיון בספר התקציב, ניתן לראות כי 32% ממנו שהם כ-120 מיליון שקלים מופנים לתחומי החינוך השונים, כ-64 מיליון שקלים (20%) לתחום הרווחה והשירותים החברתיים, כולל השירות לציבור הגמלאים, מיליוני שקלים לתחום הפיתוח העסקי ולתחום הספורט. לטובת השירות לתושב הוקצה תקציב של כ-6 מיליון שקלים.

 

נתון בולט במיוחד, הוא הגידול המשמעותי במספר התושבים שחיים בעיר. בשנת 2012 חיו בשדרות 23,500 תושבים וכיום בשנת 2024 חיים בשדרות 37,100 תושבים. עוד נתון חשוב בבשורת התקציב שאושר השבוע, הוא תקציב ההשקעה בתושב, העומד על 10,548 ₪ – זהו תקציב הגדול בעשרות אחוזים בהשקעה בתושב בהשוואה לערים אחרות (ממוצע עיריות – 7,542 ₪). לשם השוואה, ב-2012 ההשקעה בתושב עמדה על 7,350 ₪.

 

תקציב 2024 מביא עמו שורה של בשורות והשקעות שנוגעות ישירות בתחומים רבים שיש בהם כדי לשפר משמעותית את איכות החיים בעיר בקרב משפחות, זוגות צעירים, ילדים, בני נוער ובני גיל הזהב, מכל מגזר ובכל שכונה ושכונה בעיר.

הוצאות הפיתוח עלו משמעותית מ-24,119 ₪ ב-2012 ל-220,769 ₪ ב-2023.

 

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר: “עיניכם הרואות את תנופת הפיתוח האדירה המתרחשת בכל רחבי העיר ובכל תחומי החיים לרווחת תושבי שדרות. ספר התקציב שבידיכם, עליו עמלנו קשות בחודשים האחרונים, ימשיך באופן מובהק את העשייה העירונית ויסייע בידינו להמשיך ולהפוך חזון למציאות”.

 

עוד הוסיף דוידי: “גם בשנת התקציב הנוכחית, שאת מחציתה כבר עברנו במהלך מלחמת ‘חרבות ברזל’, דאגנו מעל ומעבר לכל צורך של תושב שדרות. השקענו וממשיכים להשקיע משאבים רבים, ישנה השקעה עצומה בחינוך, בחיזוק הקהילה, בחוסן. תקציב מיוחד מיועד לנושא הביטחון, כולל הקמת אגף ביטחון חדש, הקמת יחידת אבטחה עירונית שתחל לפעול בשבוע הבא, דאגה למשפחות השכולות וטיפול בהן, גיוס של 5.7 מיליון שקל ממשרד הנגב והגליל לאירועים קהילתיים. על-אף המלחמה והאתגרים הרבים, העיר שדרות נמצאת במסלול של צמיחה וזה בזכות עובדות ועובדים מסורים בעירייה ובשלוחותיה, ארגונים שותפים וכמובן התושבים היקרים שלנו.

נמשיך לקדם ולטפח את מערכת החינוך העירונית, זוכת פרס החינוך הארצי, תוך מיצוי מלא של היכולות הטמונות בכל ילדה וילד החל מהגיל הרך ועד לבגרות בשאיפה למצוינות ערכית, הישגית וחברתית. לצד זה, נמשיך בהקמת בתי ספר חדשים, גני ילדים, מרכזים קהילתיים ומעונות יום שיצוידו ברמה הגבוהה ביותר, נשדרג ונשפץ מוסדות חינוך קיימים ונעניק לכל תלמידות ותלמידי העיר את סביבת הלימודים הנעימה והחדשנית ביותר”.

 

עוד אמר דוידי: “הבשורה החשובה לא פחות היא על השכונות הוותיקות שימשיכו ליהנות מהשקעה חסרת תקדים של משאבים ותקציבים לטובת שדרוג, שיפור וחידוש תשתיות שיהפכו את סביבת המגורים של התושבות והתושבים למקום שהרבה יותר נעים לחיות בו”, חתם דוידי את דבריו.

 

דוידי הודה לעובדות ועובדי העירייה על המסירות, המקצועיות ועבודה יוצאת דופן למען תושבי שדרות. לגזבר העירייה, יהודה חזן, לליגל מלול טלקר וכל צוות אגף הגזברות, למנכ״ל גלעד אברהמי על כל העבודה המושקעת שנעשתה גם השנה בבניית תקציב מאוזן שאפשר להוציא אל הפועל את כל התוכניות והפרויקטים העומדים על הפרק ולשותפיו למועצת העיר על התמיכה בחזון העירוני צופה פני עתיד, למען עיר מצוינת איכותית ומאפשרת”.

 

◼️ לקבוצת חדשות שדרות בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: צילום מסך מסרטון בפייסבוק עיריית שדרות

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן