אושר סופית: פיצוי כספי לבעלי עסקים באזור עבודות הרכבת התחתית בגוש דן

אושר סופית: תיקונים לחוק רכבת תחתית (מטרו) וביניהם: פיצוי כספי לבעלי עסקים שבאזור העבודות; הורדת היטל ההשבחה ומס השבחת המטרו; הסדרת תכניות משביחות במתחמי פינוי בינוי והורדת ספי הרעש עקב העבודות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק רכבת תחתית (מטרו) (תיקון מס' 4), התשפ"ד-2024. 9 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.

הצעת החוק כוללת הסדרים משלימים לטובת קידום מיזם המטרו. בין היתר, מוצע להקים מועצה מאסדרת ברשות המטרו, בנוסף מוצעת השלמה של היבטי המימון של המיזם לרבות היטל מימון וקביעת הוראות למימוש המקרקעין בגוש דן.

כמו כן, מוצעים פרקים העוסקים בפעילותם של גורמים מוסמכים לקידום המיזם, בתיאום תשתיות והסרת חסמים לרבות קביעת הסדרים מיוחדים בענייני רעש ותיקונים עקיפים בענייני תכנון ובנייה, חברות ממשלתיות, פקודת מסילות הברזל ועוד. מוצע להפחית את מס המטרו, הן בהסדר מיוחד למספר שנים והן באופן קבוע וכן מוצע מנגנון סיוע לעסקים הסמוכים לתוואי העבודות בשיעור שלא יפחת מ-500 מיליון ₪.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "גוש דן הוא המטרופולין הגדולה ביותר בישראל. המטרופולין היא ליבה העסקי והפיננסי של מדינת ישראל האחראית למרבית התוצר במשק, ובה פועלים למעלה מ–50% מהעסקים הרשומים בישראל, מרבית מחברות ההיי־טק ומחברות האם בישראל וכן מרכזים של חברות בין־לאומיות רבות. אף על פי שבמטרופולין רשת כבישים מפותחת, היא מאופיינת ברמות גודש גבוהות.

הפער בין הצרכים הצפויים של האוכלוסייה לבין רמת תשתיות התחבורה הציבוריות בישראל מצריך השקעה משמעותית במערכת הסעת המונים יעילה, שתעמוד ביעדים הקבועים בתכניות האסטרטגיות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ותמנע משבר תחבורתי. רכבת תחתית (מטרו) מתאפיינת בהפרדה מלאה מדרכים אחרות, בתדירות נסיעה גבוהה ובקיבולת הסעה של עשרות אלפי נוסעים בשעה"

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: גלינה פינקלשטיין

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן