אביה של ראש העיר אור יהודה וסגן ראש העיר לשעבר, שלמה אברהם הלך לעולמו

שלמה אברהם ייטמן היום (חמישי) בשעה 15:00 בבית העלמין ביהוד. משפחתו תשב שבעה ברח’ שיזף 1.

שלמה אברהם, אביה של ליאת שוחט ראש העיר, שימש במשך שנים כחבר מועצת העיר. “אני אוהב את החום האנושי באור יהודה, זו עיר נהדרת”, ציין לאחרונה בראיון לפרויקט “אור יהודה – סיפור משפחתי”

שלמה אברהם, סגן ראש עיריית אור יהודה לשעבר ואביה של ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, נפטר אמש (רביעי) בגיל 78. אברהם היה פעיל ציבור במשך עשרות שנים וסייע רבות לתושבי העיר בשלל תחומי החיים. הוא היה אהוב מאוד על ידי הציבור ותרם מזמנו וממרצו לקידומה של אור יהודה.

שלמה אברהם עם בני משפחתו, צילום: אילנית קיצוני

אברהם נולד בעיראק בשנת 1946 להוריו אברהם ומרסל. משפחתו עלתה לישראל בתחילת שנות ה-50 כחלק ממבצע עזרא ונחמיה, לאחר שעברו פרעות בעיראק, ובשנת 1951 התיישבו באור יהודה. כשהגיעו ארצה היה בן 4 בלבד.

במסגרת פרויקט “אור יהודה – סיפור משפחתי” שקיימה עיריית אור יהודה לפני קצת יותר משנה סיפר אברהם על זיכרונות הילדות שלו: “אני זוכר את הנחיתה בשדה התעופה, משם העבירו אותנו למעברות. תחילה גרנו באוהלים, ולאחר מכן עברנו לצריפי עולים. גרנו תשעת האחים וההורים בצריף עץ אחד בעל שני חדרים. תקופת הילדות הייתה טובה, גם כשלא היה כלום. אהבנו לבלות בפרדסים ובחולות. הייתה חברות אמיתית ואהבה בין השכנים”.

לימים הכיר שלמה את אסתר ז”ל דרך חברה משותפת, ובשנת 1970 נישאו השניים ולהם שלושה ילדים: אבי, נועה וליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה. “המשפחה שלנו מלוכדת”, ציין במסגרת הפרויקט.

בשנת 1983 החל שלמה את דרכו כחבר מועצה, ובין השנים 1988–1995 כיהן כסגן ראש העיר. לאחר שנת 1995 פעל מספר שנים נוספות בהתנדבות בעירייה. “הגעתי ממקום שבו האזרח נפגע מהחוק, והיה לי חשוב לפעול לתיקון עוולות”, הסביר. “לקחתי חלק בצמתים מרכזיים בקידום העיר – השכונות, החינוך, התרבות, הרווחה ועוד. כיום בתי מובילה את כל המהלכים האלו, ועל כך אני גאה בה מאוד”.

שלמה ציין באותו פרויקט גם את הרגע המיוחד שבו הוכרזה אור יהודה כעיר בישראל. כמי שבחר להקדיש את חייו לשירות הציבור בשלטון המקומי, האירוע היה לציון דרך גם בחייו האישיים. המועצה הקטנה, שבנו אותה יחד עולים מעדות שונות, חברי מעברות שחלקו גורל משותף, הפכה לעיר. “אנחנו אוהבים את החום האנושי באור יהודה, זו עיר נהדרת”, סיכם.

שלמה אברהם ייטמן היום (חמישי) בשעה 15:00 בבית העלמין ביהוד. משפחתו תשב שבעה ברח’ שיזף 1.

מערכת חדשות 08 משתתפת בצערה של ראש העיר אור יהודה ובני משפחתה ושולחת תנחומיה.

 

◼️ לקבוצת חדשות – בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ/מהעולם/משפט/עורכי דין/פלילי לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שלמה אברהם עם בתו ליאת שוחט, צילום: סטודיו ישראל | שלמה אברהם עם בני משפחתו, צילום: אילנית קיצוני

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן