שר החינוך בביקור באור יהודה: נפעל לקדם הקמת מוסדות חינוך בנווה איילון ובמרכז העיר

 השר קיש קיים ישיבה מקצועית עם ליאת שוחט, ראש העיר, כשעל הפרק יקודמו התוכניות להקמת קומפלקס חינוכי חדש בנווה איילון, כמו גם מוסדות חינוך בשכונות שיעברו התחדשות עירונית שוחט: "השר קשוב לצרכים העירוניים". השר קיש: "נחזק את מערכת החינוך המקומית"

יוצאים לעבוד ולהקים מוסדות חינוך חדשים: שר החינוך, יואב קיש, ביקר באור יהודה ונפגש עם ראש העיר, ליאת שוחט, כדי להכיר את עבודת העירייה בתחום החינוך וכן לדון ולקדם נושאים מקצועיים שנמצאים על שולחן העבודה של הרשות. במרכזו של הביקור נחשף השר קיש לתוכניות הפיתוח העירוניות ולהשקעה העצומה בתחום החינוך, שכוללת קידום תוכניות חינוכיות עבור כלל המגזרים ולכל הגילים, כל זאת כחלק מהתכנית האסטרטגית לחדשנות בחינוך שמקודמת בעיר בהובלת ראש העיר יחד עם מנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי.

במפגש השתתפו גם סמנכ"לית בכירה במשרד החינוך, אינה זלצמן, סמנכ"ל ומנהל המינהל לפיתוח מערכת החינוך, תמיר בן משה, מנהלת המחוז, חיה שיטאי, מנכ"ל העירייה, גיל ממון, גזבר העירייה, גיל גבריאל, מנהלת אגף החינוך, דלילה אשכנזי, מנכ"לית החברה הכלכלית, עדי בלומנפלד, מהנדס העיר, לאוניד גינזבורג, ומתאם ראש העירייה בין משרדי הממשלה, איציק דדוש.

ראש העיר, ליאת שוחט, העלתה מספר נושאים לדיון, ביניהם הצורך בקידום התוכניות להקמת הקומפלקס החינוכי החדש בשכונת נווה איילון שנמצא בהקמה. קומפלקס זה יכלול בין השאר בית ספר על יסודי, שני בתי ספר ממלכתיים, בית ספר ממלכתי דתי, גני ילדים ומעונות יום יחד עם מרכז פיסג"ה לפיתוח סגלי הוראה. השר קיש התרשם מהתוכניות והודיע כי יפעל לאפשר את תחילת העבודות באופן מיידי כחלק מהצורך לספק מענים לתושבי השכונה והעיר. כמו כן, בימים אלו מקדמת העירייה תוכניות להקמת קומפלקס גני ילדים בשכונת גיורא כחלק ממתן מענים לתוכניות ההתחדשות העירונית הקיימות בעיר. השר קיש נתן את ברכת הדרך בנושא והבטיח שהמשרד יפעל לסייע במה שיידרש.

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, מציינת: "אני שמחה מאוד שהשר יואב קיש נחשף לעבודה החינוכית המשמעותית שמתקיימת בעיר, ולא פחות חשוב מכך הוא קשוב לצרכים העירוניים שעולים מהשטח ומקדם איתנו יד ביד את המענים הנדרשים לטובת תלמידי העיר. בשנים האחרונות מתקיימת השקעה עצומה בתחום החינוך, הן בתוכניות פדגוגיות משמעותיות, הן בשיפוץ ושדרוג מבנים והן בהקמת מבנים חדשים. אנו זוכים לשיתוף פעולה משמעותי מטעם משרד החינוך וזו הזדמנות להודות לכל מי שמאמין בעיר שלנו ועושה איתנו את הדרך החשובה הזו".

השר יואב קיש מציין: "שמחתי לבקר היום באור יהודה כדי לראות את העשייה החינוכית ולשמוע מהרשות ומצוותי החינוך המקומיים על הצרכים הייחודיים של העיר. נמשיך לפעול כדי לחזק את מערכת החינוך המקומית ולהבטיח שכל תלמיד ותלמידה יקבלו את התמיכה והמשאבים כדי להצליח ולהתפתח".

עיריית אור יהודה נחשבת לאחת הערים המובילות בישראל בהשקעה בחינוך, ולאחרונה במחקר של חברת צ'מנסקי בן שחר דורגה העיר במקום ה-7 בישראל בהשקעה בכל תלמיד. ההשקעה בחינוך בעיר מגיעה ל-165 מיליון שקלים בשנה במסגרת התקציב הרגיל (38 אחוז מפלח התקציב) והנתון הגבוה ביותר אי פעם. לצד ההשקעה במסגרת התקציב הרגיל, מושקעים משאבים רבים במסגרת תקציבי הפיתוח בהקמת מבנים חדשים, שיפוץ מבנים ותיקים, הצטיידות של מוסדות החינוך והפיתוח שלהם, לצד השקעה באמצעים טכנולוגיים.

רק בחודש האחרון פורסמה התמונה החינוכית ששיקפה המשך עלייה בנתוני הזכאות לבגרות: העיר עלתה ב-25 אחוז ב-8 שנים ל-86.3 אחוזים מקרב תלמידי י"ב המתגוררים בעיר. אם לא די בכך, תיכון יובלים דורג במקום הראשון בבקעת אונו באחוזי הזכאות לבגרות וטיפס לשיא כל הזמנים – 99.6 אחוזים, נתון המהווה עלייה ב-3 אחוזים לעומת השנה שעברה ובסך הכול עלייה של 25 אחוזים בשש שנים (!).

לאחר הביקור בלשכת ראש העיר, יצא השר ופמלייתו לסיור מודרך במרכז מורשת יהדות בבל, המוזיאון שמשמר ומנציח את עברה של הקהילה שחיה והתגוררה בעיראק. במסגרת המוזיאון מתקיימות הדרכות לתלמידי בתי הספר ולקהל הרחב.

 

◼️ לחדשות אור יהודה  לחצו כאן

◼️ לחדשות בקעת אונו | יהוד מונוסון, סביון, גבעת שמואל, קריית אונו, גני תקווה, אור יהודה והסביבה בווטסאפ  לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות עיריית אור יהודה

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן