שני מתנדבי מד"א זכו לאות נשיא המדינה להתנדבות

טקס מרגש התקיים השבוע במשכן נשיא המדינה, במסגרתו הוענק אות נשיא המדינה להתנדבות לשני מתנדבים בארגון מגן דוד אדום.

טקס הענקת אות נשיא המדינה להתנדבות התקיים השבוע במשכן הנשיא במעמד נשיא המדינה מר יצחק הרצוג ובכירים נוספים.

 

 

בין הנבחרים – מתנדבת מד"א אמל פלאח מהכפר הדרוזי כסרא סמיע שבצפון, מורה במקצועה ומתנדבת במד״א מזה 4 שנים כנהגת אמבולנס בתחנת מעלות ואף שייכת ליחידת כונני התגובה המיידית של מד"א. הזוכה השני באות נשיא המדינה להתנדבות הוא מתנדב מד"א זהר חוברה, מתנדב במד"א כבר 35 שנה. במסגרת התנדבותו הוא מדריך, חובש בכיר ואף משמש נהג האמבולנס של קיבוץ סופה שבעוטף עזה. בנו של זוהר, עדו חוברה הי"ד, נפל בבוקר ה-7.10, ומאז ממשיך להמשיך להתנדב ולעשות משמרות רבות על האמבולנס.

 

 

 

מנכ"ל מד"א אלי בין, בירך את המתנדבים הזוכים:

"מגן דוד אדום הנו ארגון הנשען על הון אנושי, בזכותו השירות הניתן לאזרח – מקצועי, מהיר ויעיל. זכייתם של אמל וזוהר באות נשיא המדינה להתנדבות, הנו דוגמה חיה וחותמת של כבוד לתרומתם ופועלם הרב למען הצלת החיים. אנו מברכים את אמל וזוהר וגאים על זכייתם המרגשת".

 

מתנדבת מד"א, אמל פלאח שזכתה באות נשיא המדינה:

"זה מאד מרגש לקבל הכרה כזו בפעילות ההתנדבות שלך, אבל לי, יותר מכל דבר מדובר באחריות נוספת" היא אומרת היום. "יש מי שמקבל הכרה ואומר לעצמו – אפשר לנוח על זרי הדפנה, אני אומרת בדיוק הפוך, האמון הזה מעורר בי מחוייבות גדולה יותר להצדיק את ההערכה. אני עושה משמרות על אמבולנסים במעלות אבל גם כשאני חוזרת הביתה המשמרת שלי לא מסתיימת. משמרת ומחוייבות של מתנדב מד"א אף פעם לא באמת נגמרת.

כשיש מצב  חירום רפואי באזור בו אני נמצאת, אני מקבלת קריאה באפליקציה של מד"א ויוצאת מיד לסייע – לא משנה מה אני עושה באותו רגע. החיוך של המטופל כשהוא נרגע ומבין שמד"א באו לעזור לו שווה הכל." הכפר כסרא סמיע הסמוך למעלות מצוי תחת אש בחודשים האחרונים ותושביו סובלים תכופות מאזעקות ופיצוצים. אמל היא חלק ממערך התגובה המיידית של מד"א למקרה חירום רפואי "לא מפחיד אותי" היא אומרת. "הדבר היחיד שמעסיק אותי הוא המחוייבות שלי ואני מתייחסת אליה בשיא הרצינות והכבוד. אנשים סומכים עליי".

 

מתנדב מד"א, זהר חוברה שזכה באות נשיא המדינה:

"מאד מרגש לקבל אות כזה. חשוב לי לומר שאני מקבל אותו בשם מתנדבי מד"א הרבים רבים שסיכנו את חייהם ונתנו מענה ב7.10 – ביניהם חבריי הטובים שנרצחו – ליאור רודאיף הי"ד מניר יצחק ואביה חצרוני, אבויה, הי"ד מבארי. להבדיל, חברי רפי סמט, מתנדב מד"א ונהג האמבולנס של כיסופים נורה בזמן שיצא לטפל בפצועים ושרד.  כולנו נהגי אמבולנסים של מד"א בקיבוצים ויש בינינו קשר מיוחד.

אני מקבל את האות אף בשם מי שהיו חניכיי בקורסי נהגי אמבולנס מתנדבים של מד"א – רונן אנגל הי"ד מניר עוז שנחטף לעזה וטל שוהם מבארי שאף הוא נחטף וכן בשם מתנדב מד"א קרוב משפחתי שנרצח בעת שיצא להציל חיים, דולב יהוד הי"ד, חניך נוסף שלי בקורס נהגי אמבולנס של מד"א, ליאור בן יעקב הי"ד, נפל אף הוא. יש לי רשימה ארוכה ארוכה וכואבת ואני מקבל את האות בשם כולם, לכבודם ובשמם. מה שמשותף לכולם היא רוח ההתנדבות והאכפתיות כלפי האחר, גם במחיר סיכון אישי. אותה רוח היא שפיעמה בחברי כתת הכוננות של הקיבוץ ובהם גם בני – עדו חוברה הי"ד שנפל על הגנת הבית."

 

◼️ לקבוצת חדשות בווטסאפ – חדשות מהארץ לחצו כאן

■ לקבוצת חדשות בווטסאפ – מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: דוברות מד"א

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן