שמים דגש על נושא הבטיחות: הוגש דו"ח מבקר עיריית רחובות לשנת 2023

בימים אלה צפוי להתפרסם דו"ח מבקר עיריית רחובות מספר 43 לשנת 2023, בהתאם לפקודת העיריות. הדו"ח לשנת 2023 שם דגש על נושא הבטיחות בהתאמה לתכנית העבודה השנתית של העירייה.

על פי פקודת העיריות, למבקר העירייה יש סמכות ייחודית לבדיקת תהליכים וגופים בתוך העירייה, תוך גישה עצמאית ובלתי מוגבלת, לכל מאגר נתונים ולכל מסמך או ישיבה. במסגרת עבודתו על הדו"ח השנתי, בדק מבקר העירייה, נפתלי אקרמן, נושאים שונים שנמצאים בליבת עבודתה של העירייה, האיר הארות ונתן המלצות.

בתהליך בניית תכנית העבודה השנתית של העירייה הושם דגש על נושא הבטיחות ובהתאם לכך נערכו ביקורות במגוון היבטים הנוגעים לבטיחות. ניתן לציין, בין היתר, את נושא הבטיחות בדרכים, בטיחות במוסדות החינוך ורישוי עסקים.

בעירייה מתייחסים אל דו"ח המבקר כהזדמנות של ממש, לאור היתרונות שניתן להשיג ממנו באיתור ליקויים וטיפול מיטבי בהם. יתרה מזאת, בחלק מהנושאים בהם ניתנו המלצות, הן כבר התקבלו על ידי ראש העיר, מתן דיל והמנכ"ל, מאיר דהן, שדאגו גם ליישם ולהטמיע אותן בתכניות העבודה של העירייה לקראת השנים הבאות.

הדו"ח המלא באתר העיריה בלחיצה על הקישור 

במסגרת דו"ח הביקורת לשנת 2023 נבחנו מספר נושאים, ביניהם:

נושא הבטיחות בדרכים

על פי דין, הרשות המקומית היא האחראית לנושא הבטיחות בדרכים בתחומה. המחוקק הטיל על הרשות המקומית חובות וסמכויות נרחבות בנוגע לרחובות ולמדרכות בתחומה, לרבות פיתוח, סלילה ותחזוקה של כבישים ומדרכות, בנוגע לתמרורים ולמתקני תחבורה אחרים הנמצאים בתחום השיפוט שלה. מלבד ראש הרשות, נקבעו בהוראות החוק ובהנחיות מספר אורגנים נוספים שאמורים לעסוק בנושא הבטיחות בדרכים, ובהם הוועדה לבטיחות בדרכים והמטה לבטיחות בדרכים, והם אמורים להשתתף בהכנת תכנית העבודה השנתית בתחום זה.

הביקורת סקרה, בין היתר, את הפעילות שנעשית על ידי המחלקה לבטיחות בדרכים והתכנסויות הוועדה העירונית לבטיחות בדרכים.

מבקר העירייה מצא מספר ממצאים הקשורים במישור הטכני כגון תדירות כינוס וועדת בטיחות בדרכים, נוכחות של פונקציות שונות בוועדות, קושי בגיוס מתנדבים ועוד. ראש העיר קיבל את ההמלצות בנושאים אלה, חלקן כבר טופלו וחלקן מטופלות במסגרת בניית תוכניות העבודה לשנים הבאות.

באשר לממצאים הנוגעים לתכנית העבודה בנושא הבטיחות בדרכים, שיתופי פעולה ומיצוי תקציבים, ניתנה התייחסות פרטנית לממצאים אלה, כולל פירוט באשר לעמידתה של התוכנית הקיימת בכל דרישות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

נושא הבטיחות במוסדות החינוך

מטרת הביקורת בנושא זה הינה לבחון את עמידת העירייה בהוראות החוק, הוראות חוזר מנכ"ל משרד החינוך וכללי המנהל הציבורי התקין בנושא בטיחות במוסדות החינוך בעיר. כמו כן, בחינת הפיקוח על הבטיחות במוסדות אלה, איתור ליקויים, דיווח, וממשקי העבודה.

במהלך הביקורת נמצאו מספר ממצאים הקשורים בתהליכים שונים כגון מחסור חלקי בנהלי עבודה, מחסור בסעיפים מסוימים בתכניות העבודה, תחזוקה שוטפת ועוד. חלק מההמלצות של המבקר התקבלו וחלקן הובהרו על ידי ראש העיר ואנשי המקצוע בעירייה.

בכל הקשור לטיפול בליקויי הבטיחות, מפגעי חשמל ובקרה נמצא והובהר כי ניתנת להם מלוא תשומת הלב והם מטופלים על ידי צוותי העירייה באופן מידי. עם זאת, בעקבות חלק מהממצאים הוחלט להגביר את התיאום בין אגפי העירייה השונים ובין המנהלים, לצד קביעת נהלים חדשים שישפרו את ההתמודדות עם נושא הבטיחות.

נושא רישוי עסקים

הביקורת בנושא רישוי עסקים נעשתה על מנת לבחון את הטיפול ברישוי העסקים בעירייה בין השנים 2021 – 2023, תוך עמידה בהוראות חוק רישוי עסקים ותקנותיו ויישום הוראות הרפורמות שנעשו ברישוי העסקים.

במהלך הביקורת נסקרו, בין היתר, אופן כתיבת נהלי העבודה, הכנת תוכניות העבודה לשנים הבאות, הצורך באחידות בטופסי בקשה למידע מוקדם, כוח אדם ונושאים טכניים נוספים שדורשים את התייחסות העירייה.

הובהר כי חלק מהנושאים כבר טופלו, חלקם יטופלו במסגרת החלפת מערכת המידע למחלקת רישוי עסקים וחלקם יוסדרו במסגרת כתיבת תכנית העבודה השנתיות שנעשית עבור כלל אגפי העירייה לקראת שנת 2025.

ראש העיר, מתן דיל: "הביקורת מהווה כלי חשוב ואמין לשיקוף תהליכי העבודה בעירייה, היא מאפשרת לנו לייעל תהליכים אלה ולהבטיח שמירה על כללי מינהל תקין. אני מברך על עבודתו של המבקר, ניכר כי נעשתה עבודה מפורטת, מקצועית ומקיפה, הן בנושאים שנבחנו השנה והן במסגרת המסקנות העולות מן הדו"ח. ראוי לציין את צוות תיקון הליקויים בהובלת מנכ"ל העירייה, שהוביל תהליכים משמעותיים לפיקוח, טיפול ובחינת יישום המלצות המבקר. כמשרתי ציבור ועובדי ציבור חלות עלינו הנורמות הגבוהות ביותר, ועבורנו, נורמות של מנהל תקין והתנהלות הגונה וישרה הן הבסיס לכל עשייה באשר היא, ובפרט עשייה ציבורית. לתפיסתי זהו המפתח לאמון הציבור במערכת כולה, ולכן אל לנו להתפשר על כך. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה".

 

◼️ לחדשות רחובות והסביבה לחצו כאן

◼️ לקבוצת חדשות מהארץ ומהעולם לחצו כאן

■ לקבוצת מלחמה בישראל חרבות ברזל לחצו כאן

◼️ לרשימת קבוצות הווטסאפ השוות שכדאי לכם להצטרף אליהן – לחצו כאן

צילום: שרון גבאי

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן