שומרי סף – למגר את האלימות המשפחתית ביחד!

עיריית רחובות והחברה העירונית גאות על סיום קורס מוצלח של המיזם הייחודי “שומרי ושומרות הסף” שמטרתו לתת לאנשים, גברים ונשים כאחד, שעוסקים במקצועות הטיפוח ונותנים שירות לנשים כלים מקצועיים ראשונים על מנת למגר את תופעת האלימות בקרבם ובסביבתם.

עיריית רחובות והחברה העירונית גאות על סיום קורס מוצלח של המיזם הייחודי “שומרי ושומרות הסף” שמטרתו לתת לאנשים, גברים ונשים כאחד, שעוסקים במקצועות הטיפוח ונותנים שירות לנשים כלים מקצועיים ראשונים על מנת למגר את תופעת האלימות בקרבם ובסביבתם. 

עיריית רחובות והחברה העירונית מסכמות בהצלחה קורס ייחודי ראשון של “שומרי ושומרות הסף” בו השתתפו 17 נשים שהגיעו ממגוון האוכלוסיות, בו קיבלו כלים מקצועיים לזיהוי מצוקה או/ ו אלימות אצל נשים וכן למדו כיצד לתת הכוונה ראשונית למקומות הרלבנטיים שיעזרו לנשים לצאת ממעגל האלימות המשפחתית. 

מיזם שומרי הסף הינו מיזם ארצי שמטרתו למגר את תופעת האלימות בקרב נשים. הגב’ היימנוט מסלה, רכזת קהילת יוצאי אתיופיה בתחום מניעה והסברה ברשות לביטחון קהילתי, יזמה והובילה את הקורס הייחודי ברשות לביטחון קהילתי וביחד עם פורום הנשים בעיריית רחובות התאימו והגדירו את קהל היעד לנשים וגברים העוסקים במקצועות הטיפוח כאוכלוסייה שאליה מגיעות נשים רבות ונוצרת פתיחות שמייצרת הזדמנות לזהות אלימות ובזכות הקורס של שומרי הסף גם לתת מענה ראשוני הולם. 

אלימות במשפחה הינה תופעה רווחת והמטרה של הרשות היא להפחית ככל שאפשר ואף למגר אותה ולכן הרצון הוא להגיע לכמה שיותר נשים וגברים שעוסקים בתחומי הטיפוח, אך לא רק – למעשה כל אחד מאיתנו יכול לשמש כשומר סף: מוכרים, מרצים, מדריכים, אחיות, פקידים, בעלי עסקים, עצמאיים ועוד. 

הקורס התמקד בכמה תכנים: מהי אלימות זוגית, כיצד מזהים אותה ואיך ניתן לתת עזרה ראשונית, מהי אלימות כנגד ילדים, כיצד מזהים אותה ואיך ניתן לתת עזרה ראשונית, מה המקום של הגברים במעגל האלימות וכיצד ניתן לעזור להם להיות חלק מהשיח על מנת להגיע לפתרון.  המפגשים מועברים על ידי אנשי מקצוע מובילים בתחומים ולאחר מכן מתקיים עיבוד וחיבור לשטח ופרקטיקה ע”י המנחה. 

המטרות של הקורס היו בשלושה מעגלים: המעגל האישי – הענקת ידע וכלים למשתתפות הקורס כדי שיוכלו לעזור ללקוחות, מטופלים ומשפחה על מנת למגר את האלימות. המעגל הקהילתי – יצירת קבוצה חזקה שעוזרת ותומכת, הגיעו לסדנא נשים חזקות, כל אחת עוסקת בתחום אחר וכך נבנתה רשת שמחברת ותומכת ומקדמת פרויקטים ויוזמות בין המשתתפות, והמעגל העירוני – העלאת המודעות בנושא אלימות במשפחה והכרות עם בעלי מקצוע כשגרירים בקהילה.

קורס “שומרי ושומרות הסף” מהווה הזדמנות לקבל כלים להעמקת השיח וההתמודדות ולאור ההצלחה והפניות, ייפתח בהמשך קורס נוסף. לתוכנית חשובה זו שותפים רבים: הרשות לקידום מעמד האישה – המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה והביטחון החברתי, התוכנית הלאומית למאבק באלימות במשפחה, המשרד לביטחון לאומי בשיתוף הרשות המקומית: הרשות לביטחון קהילתי,  יועצת לקידום נשים, פורום לקידום מעמד האישה, מרכז “דולב” (למניעת לאלימות במשפחה),  והאגף לשירותים חברתיים בעיריית רחובות והמרכז העירוני להורים ומשפחה בחברה העירונית.

אייל פרנקל, מנכ”ל החברה העירונית: “החברה העירונית שמחה על התכנית הייחודית של שומרי הסף ועל השותפות וחיבור של קהילה לקהילה על מנת למגר את תופעת האלימות מתוך החברה שלנו, יישר כוח לעוסקים במלאכה! אני ומזמין את התושבות והתושבים להצטרף ולקבל כלים כיצד להיות שומרי סף”. 

אביבה חלבי, מנהלת מרכז גישור ויועצת לקידום מעמד האישה: “העלאת מודעות בתחום המניעה והזיהוי של תופעות של התנהגות מגבילה, לא מכבדת, תוקפנית או כזו  העלולה להתפתח  לאלימות  במשפחה  חשובה מאוד, ושיתוף תושבים ותושבות בתהליך ממש מרחיב את יכולת הזיהוי והסיוע, וכך את המניעה, אני מודה לכל השותפים למיזם חשוב זה, למשרדי הממשלה שיזמו את הקול קורא ולצוות המוביל את התוכנית בעיר”.

יוני רוטנברג, מנהל הרשות לביטחון קהילתי: “תודה לכל השותפים להוצאת לפועל של תכנית ייחודית וחשובה זו. השנה קלטנו רכזת מסורה ומלאת רצון לחולל שינוי לתפקיד רכזת קהילת יוצאי אתיופיה ואני מאמין ששיתופי הפעולה והיוזמות שהיימנוט מסלה רוקמת יחוללו שינוי משמעותי.”  

להרשמה ולפרטים היימנוט מסלה רכזת קהילת יוצאי אתיופיה בתחום מניעה והסברה 0542425290, ניתן לפורום נשים 086490847

 

צילום: נתי ויימן

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן