שאלות נפוצות על וויגובי לירידה במשקל

זריקות הויגובי רכשו לאחרונה פופולריות בשל יכולתן לסייע באופן עקבי לאנשים לרדת באופן משמעותי במשקל. וויגובי דומה לאוזמפיק; עם זאת, יש הבדלים מהותיים בין השניים.

זריקות הויגובי רכשו לאחרונה פופולריות בשל יכולתן לסייע באופן עקבי לאנשים לרדת באופן משמעותי במשקל. וויגובי דומה לאוזמפיק; עם זאת, יש הבדלים מהותיים בין השניים.

למרות ש-Wegovy עשוי להיות יעיל עבור מספר לא מבוטל של אנשים, זה לא הפתרון האופטימלי עבור כולם, ולכן חשוב לקבל ייעוץ וליווי מקצועי של מומחים בתחום.

סביר להניח שאתם לא היחידים שמתעניינים בזריקות ההרזיה Wegovy, לכן המשכו לקרוא כדי לקבל מענה לכל השאלות שלכם.

למי מומלץ להשתמש בזריקות וויגובי?

למרות ש-Wegovy הייתה יעילה עבור מספר לא מבוטל של אנשים, ייתכן שזה לא הפתרון האופטימלי עבור כל האנשים. שימוש אם תרופה זו היא גישה בריאה להשגת יעדי הירידה במשקל לטווח ארוך, אך הוא יכול להיות מאתגר, במיוחד כאשר בוחנים את הדמיון שלה לתרופה אחרת כמו אוזמפיק.

מהו Wegovy וכיצד הוא פועל?

וויגובי הוא שם המותג של תרכובת הנקראת semaglutide, זה שייך לקטגוריה של תרופות הידועות בתור אגוניסטים לקולטן GLP-1.

זה מרמז שסמגלוטיד מתפקד בדומה ל-GLP-1 בגוף. GLP-1 הוא הורמון המסונתז במעיים כתוצאה מצריכת מזון. זה משרת מספר רב של מטרות, כמו לגרום לכם לחוות תחושות שובע או מלאות, שיודיעו לכם מתי להפסיק לאכול. הורמון זה גם מעכב את התרוקנות הקיבה, מה שעוזר לנו להרגיש שבעים יותר לאורך זמן.

תרופות לטיפול בהשמנת יתר אלו אינן הראשונות שמחקות את ההשפעות של GLP-1; עם זאת, יש לו מאפיינים ייחודיים שאינם קיימים בתרופות אחרות מסוג זה. Semaglutide עדיף על אגוניסטים אחרים לקולטן GLP-1 ביכולתו לעורר שובע ולחצות את מחסום הדם-מוח, וזו הסיבה שהוא יעיל יותר בקידום ירידה במשקל.

מה מבדיל בין ווגובי לאוזמפיק?

וויגובי ואוזמפיק הם שניהם אגוניסטים לקולטן GLP-1 ומכילים את אותו מרכיב פעיל, semaglutide. עם זאת, הם משמשים למטרות שונות ויש להם מינונים אחרים לשימוש. ויוגבי מיועדת לטיפול בהשמנת יתר קלינית, המאופיינת במדד מסת גוף (BMI) של 30 ומעלה, וקשורה לירידה במשקל. זה מיועד גם לאנשים הסובלים מעודף משקל קליני, המוגדרים כבעלי אינדקס מסת גוף (BMI) של 27 ומעלה, בנוסף לסובלים ממצבים בריאותיים אחרים הקשורים להשמנת יתר, כגון סוכרת או מחלות לב ויתר לחץ דם. אוזמפיק, לעומת זאת, מיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 2. עם זאת, כחלק מהטיפול בסכרת המטופלים חווים גם ירידה במשקל.

מהי היעילות של Wegovy?

רוב המטופלים בויגובי יכולים לאבד 5% עד 15% יותר ממשקל הגוף ההתחלתי שלהם. לפי תוצאו של מחקר שנערך בשנת 2021 התוצאות הצביעו על כך ש-83% מהמשתתפים שנטלו וויגובי ירדו לפחות 5% ממשקלם, בהשוואה ל-31% בקבוצת הפלצבו. בנוסף, 48% מהמשתתפים שנטלו Wegovy איבדו לפחות 15% ממשקלם, בהשוואה ל-5% בלבד בקבוצת הפלצבו. במצבה הנוכחי, התרופה מיועדת לטיפול וניהול משקל לזמן ארוך טווח, בניגוד לירידה מהירה במשקל ולאחריה הפסקת נטילת תרופות. מטופלים שהפסיקו את הטיפול ב-Wegovy בסיום הניסוי הקליני החזירו את רוב משקלם תוך שנה אחת, לכן שימוש והפסקה של ויגובי צריכה להיעשות בזהירות מרבית ובנוכחות של מומחים לטיפול בהשמנה.

עם זאת, תרופות אינן השיטה היחידה להשיג ולשמור על משקל תקין. בנוסף, תרופות מיושמות בדרך כלל כחלק מאסטרטגית טיפול מקיפה יותר. חשוב לעקוב אחר הדברים הבאים כטיפולי השמנת יתר:

  • עבודה בשיתוף עם דיאטנים כדי ליישם שינויים בהתנהגות ובהרגלים.
  • שינויים באורח החיים בתזונה, פעילות גופנית ואורח חיים.
  • תרגול מיינדפולנס, ניהול מתחים והיגיינת שינה מתאימה.
  • התייעצות עם המומחים במרפאתו של ד"ר רז.

צילום: FREEPIK

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן