רשת חוויות רחובות פותחת שנה "ביחד"

התוכנית השנתית להשתלבות חברתית וגיבוש קבוצתי "ביחד" תועבר לאלפי הילדים שנרשמו לצהרוני גני הילדים

התוכנית השנתית להשתלבות חברתית וגיבוש קבוצתי "ביחד" תועבר לאלפי הילדים שנרשמו לצהרוני גני הילדים ליווי והדרכה צמודה לצוותים, פיקוח ובקרה על התכנים ועד לתזונה ותפריט עשיר ומזין – כך תראה השנה הקרובה ברשת צהרוני חוויות חדשות

כ-4,000 ילדים פתחו היום את שנת הלימודים תשפ"ד בצהרוני גני הילדים המתחדשים של רשת חוויות. השנה הצהרונים יתמקדו בתוכן פדגוגי איכותי ומעשיר סביב ערכים חברתיים. התוכנית שגובשה, עוסקת בתוכן סביב המונח "ביחד". "באגף יצרו פעילויות שונות ומגוונות, המנגישות ומדגישות את ההשתלבות החברתית, במטרה לגבש לכידות, לרקום שיתופי פעולה, הצלחה ושמחה קבוצתית ומכאן גם הצלחה ותחושת מסוגלות, ביטחון ושייכות של כל ילד וילדה בקבוצת הצהרון.

את ההשקעות הרחבות בהכשרה מקצועית של הצוותים, מוביל יחד עם האגף גולן ביטון, מנכ"ל הרשת, שמספר כי: "התהליך שהתחיל אשתקד הביא לתוצאות יפות ואנחנו ממשיכים להעמיק ולהרחיב אותו. שביעות הרצון ניכרת גם בקרב ההורים, שמפרגנים ושותפים לתהליכים. ההורים מקבלים עדכונים ודיווחים על התכנים המועברים, ואני מזמין את כולם לגלות מעורבות. אני רוצה להודות לראש העיר רחמים מלול וסגן ראש העיר ויו"ר הדירקטוריון אמיתי כהן וחברי וחברות הדירקטוריון שנותנים את הגב והדחיפה להצלחת ולשיפור כל יום של הצהרונים ולמינהל החינוך וועד ההורים על שיתוף הפעולה". 

בשנה הקרובה, אחת לשלושה חודשים הצוותים המקצועיים בכ-150 צהרוני חוויות, יקבלו חוברת של התוכנית הפדגוגית והפעילות, לצד ערכות הפעלה שיתחדשו אחת לחודש.

"בין היתר, הושם דגש על היבטים רגשיים- חברתיים בכלל ועל הקשבה ופיתוח כישורי חיים, בפרט", אומרת שלי מרין מנהלת האגף, "זאת בנוסף לתכנים לימודיים, הכוללים מיקוד בהעשרת השפה, אוצר מילים ושיח". עוד בתוכנית, בתחום הפעילות האוריינית תתקיים למידה חוויתית סביב עולם הספר ובתחום הפעילויות לחיזוק המוטוריקה יתקיימו משחקי תנועה, פעילות גופנית וניצול המרחב בגן ובחצר לתנועתיות.  בנוסף, ילדי הצהרונים ייהנו מפיתוח המוטוריקה העדינה, באמצעות התנסות בפיסול, כיור, לישה ועוד. בתחומי העשרה, ייהנו הילדים מחוגים שונים, בהם אנגלית, תנועה, דרמה ועוד. 

בתוך כך, מדגיש ביטון כי ההורים הזכאים לסבסוד של התמ"ת, ייזכו בו גם השנה, זאת לאחר שצהרוני רשת חוויות עומדים בקריטריונים המחמירים שנקבעו ונמצאו זכאים לסמל מעון מטעם המדינה. "צהרוני חוויות חדשות מפוקחים על ידי התמ"ת, להורים יש זכאות להנחה על פי קריטריונים שקבע משרד התמ"ת וזה אומר החזרים של מאות אלפי שקלים בשנה לתושבי רחובות", אומר ביטון, שמדגיש כי הפיקוח והבקרה מתבצעים גם על ידי בעלי מקצוע חיצוניים שממנה הרשת וגם על ידי גופים ממשלתיים, על מנת להבטיח את איכות, בטיחות ורמת שירות גבוהה לילדי הצהרונים. כך למשל, צהרוני חוויות זוכים לפיקוח תזונאי מטעם חברת מילגם, שמהווה זרוע ביצועית של משרד הבריאות לתחום זה. "החברה עורכת ביקורות אקראיות בצהרונים, זאת בנוסף לבקר פרטי שגייסנו לטובת הרחבת הפיקוח התזונתי", אומר ביטון.

בפן הפדגוגי, הפיקוח בצהרונים מוקפד ומבוצע ע"י מנהלת האגף, המנהלת הפדגוגית שמונתה לתפקיד במסגרת הרחבת והעמקת התכנים, מנהלות האזור ובקריות שגויסו לטובת הרחבת הפיקוח.

מרין מסכמת כי: "מדי יום ביומו נערכות ביקורות בצהרונים, לצד מתן כלים וליווי צוותים, הכוללת  הדרכות פרטניות וקבוצתיות לצוותי מטעם המנהלת הפדגוגית. בנוסף, כל העובדות עוברות קורס עזרה ראשונה, מתקיימות השתלמויות בתחומי דעת שונים, ועוד כך שאנו מציעים מסגרות עם מעטפת מלאה ואיכותית לילדי העיר".

◼️ לקבוצת החדשות ברחובות לחצו כאן 

צילום: יח"צ

מערכת חדשות אפס שמונה מכבדת זכויות יוצרים ועושה את מירב המאמצים לאתר בעלי זכויות בפרסומים ו/או צילומים המגיעים אלינו. אם זיהיתים צילום ו/או כל פרט שיש לכם זכויות בו/בהם, אנא פנו אלינו לבקש לחדול מהשימוש בו/בהם באמצעות כתובת האימייל [email protected]

תגובות:

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

אולי יעניין אותך גם:

תגובות

Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן